Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Er ikke det en tangering av amd wr overklokk? jeg har iallefall aldri sett noe under 21sek... SYK cpu du har fått deg der :thumbup: gratulerer ;) hvilke tweaks og hvilket os bruker du for å få til dette?

5151461[/snapback]

Rekorden er på 21sekunder ja. (Kilde: http://www012.upp.so-net.ne.jp/ohij2/21.gif) Hadde vært gøy om du hadde klart en WR i superpi med AMD overklokk, siden superpi vanligvis har vært japanernes scene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rekorden er på 21sekunder ja. (Kilde: http://www012.upp.so-net.ne.jp/ohij2/21.gif) Hadde vært gøy om du hadde klart en WR i superpi med AMD overklokk, siden superpi vanligvis har vært japanernes scene.

5151761[/snapback]

 

Hadde vært gøy det ja .. men det er utrolig vanskelig :(

 

Testet enda en 0530 FX 57 i natt og den klarte like høy Mhz 3893 men måtte ha litt slakkere timings. Derfor litt dårligere PI resultat, men dette er killer prosessorer :)

 

 

 

39-sturla.gif

Lenke til kommentar
Grunnen til at du må ha slakkere timings er minnekontrolleren i prosessoren? Bare for å ha ting på det klare...

5156648[/snapback]

 

Jeg antar dette stemmer, kulden påvirker minnekontrolleren, og stoolman sin fx57 minnekontroller tåler tydeligvis ikke kulden like bra som overklokk sin, derfor må man bruke litt slakkere timings..

 

Selv har jeg likt meg litt med en celeronD 2.4ghz i dag.. Ble sånn høvelig fornøyd med resultatet, men skulle så absolutt hatt bedre minnebrikker. Bruker bh-utt her, og det er visst ikke intel så glad i, ikke har jeg nok spenning tilgjengelig foreløpig heller. Er et p4c800e dlx HK, det nekter å boote med over 1.6vcore, får bare beskjed om at ocerclocking failed... skjønner ikke hvorfor, noen som har løsningen her?

 

spiceleron3.jpg

Lenke til kommentar
un0kai  i dag, 13:53 

Selv har jeg likt meg litt med en celeronD 2.4ghz i dag.. Ble sånn høvelig fornøyd med resultatet

Syns nok du kan koste på deg kraftigere ordbruk enn høvelig her Un0kai...

Fra 2,4 til 4,556 syns jeg var meget imponerende rett og slett!

Siden det klokker så bra er det vel neppe noe hjelp, men har du forsøkt med en annen bios versjon, ifht overclock failed meldingen ved 1.6V?

Lenke til kommentar

Driver å tester opteron 146 her :cool:

 

Kjører fremdeles på luft. Boxed-kjøleren med en litt kraftigere vifte og litt kald luft (=ca. 45C load). Kunne kanskje klart mer enn dette, men har ikke prøvd høyere vcore. Hva den klarer på luft er uansett ikke såå viktig :p Rammen kjører på 3,4V bare for at den ikke skulle være noen hindring.

 

26,484sek!

 

edit: ser at cpu-z rapporterer feil vcore, den lå på 1,55V

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Vil en såpass godt overklokket Opteron yte bra i spill? Mot en AMD-FX for eks? Pi resultater er vel ikke ensbetydende for den totale ytelsen..? Vurderer ihvertfall å skifte fra min P4 plattform til dette, var jo veldig imponerende ytelse! Opteron 146 koster jo bare 12-1300kr, så dette er jo bang for the bucks til tusen :dribble:

Lenke til kommentar
Vil en såpass godt overklokket Opteron yte bra i spill? Mot en AMD-FX for eks? Pi resultater er vel ikke ensbetydende for den totale ytelsen..? Vurderer ihvertfall å skifte fra min P4 plattform til dette, var jo veldig imponerende ytelse! Opteron 146 koster jo bare 12-1300kr, så dette er jo bang for the bucks til tusen  :dribble:

5170371[/snapback]

Opteron o gFX er samme kjerna, så klokker du en slik til 2,8 så har du i teorien en FX-57 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Driver å tester opteron 146 her :cool:

 

26,484sek!

 

edit: ser at cpu-z rapporterer feil vcore, den lå på 1,55V

5170080[/snapback]

 

Takk.. akkurat som om jeg trenger flere fristelser nå..

Jaja.. er man hekta så er man vel det da... :blush:

Lenke til kommentar
Takk.. akkurat som om jeg trenger flere fristelser nå..

Jaja.. er man hekta så er man vel det da...  :blush:

5170378[/snapback]

 

Haha, "U can say that again"! Men med flaksen min, så får jeg nok en annen stepping om jeg bestiller en slik. :cry:

5170486[/snapback]

Har ikke sjekket statusen på komplett nå, men om de har noen på lager tror jeg det er denne steppingen..

 

edit: 23 på lager. Du kan jo maile dem og spørre hva slags steppinger de har..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Takk.. akkurat som om jeg trenger flere fristelser nå..

Jaja.. er man hekta så er man vel det da...  :blush:

5170378[/snapback]

 

Haha, "U can say that again"! Men med flaksen min, så får jeg nok en annen stepping om jeg bestiller en slik. :cry:

5170486[/snapback]

 

haha, kjenner følelsen, betalte 2k for en 144 cabne som liksom er den beste steppingen, viser deg å være en "drittprosessor", sykt bitter nå, bestiller ny 146 as we speak...

 

Det der e jo helt rått ManagHead, nesten like bra som veniscen min på fase :ermm:

Lenke til kommentar
haha, kjenner følelsen, betalte 2k for en 144 cabne som liksom er den beste steppingen, viser deg å være en "drittprosessor", sykt bitter nå, bestiller ny 146 as we speak...

 

He he, ditto!

Bestilte nettopp en jeg også, må jo prøves dette her... Nå er det bare 18 på lager, er vist mange som bygger servere på natta :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...