Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrue Postet i dag, 15:25

  18 på lager i natt??

Bare 10 stk nå kl.15:30, etter at jeg bestilte en. Ja, jeg klarte jo ikke å la være! 

Kult, da blir det mange erfaringer med disse Opteron'ene i nærmeste fremtid. Skal lokket av eller Skrue? Formoder at den mekanisk sett er lik A64.

 

Har forresten nettopp fått noen resultater fra mitt nye Celeron prosjekt. Er ikke egentlig noe klokke prosjekt, men må jo se hva som går.

Det er en Celeron 2,66Ghz S775 EM64T, på et Asus P5GD1. Minnet er Corsair PC4400 C25, men jeg sliter litt med den. Minnet vil ikke over ca 205Mhz samme hva jeg gjør. Psu er Q-tech 350W, så får se over helgen om det er mulig å komme litt lenger med en skikkelig psu, spenningen er ikke spesielt stabil.

Bruker Boxed kjøler (dvs Boxed fra P4, som er helt lik Celeron's, bortsett fra at den har kobberkjerne i annleggsflaten)

 

4,03 er jo ikke ille med boxed syns jeg, men superpi lider nok litt av minnefarten :)

post-56388-1132334826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
TL1000S Postet i dag, 19:08

  pcp160:

Hvilke temperaturer ser du under load?

1.65VCore er drøyt med stock kjøler.. synes jeg.

Forøvrig en pen klokk...stock.(Det rimte). 

Ja, det var en nydelig lite vers TL1000! Forøvrig stor takk til deg for Celeron-info i forkant :thumbup: .

Dette med spenningen håper og tror jeg har med Q-tech'en å gjøre, det er som kjent ikke overclocker's choice akkurat, og spenningen i bios er satt til 1,575 på det meste. Under load blir dette til ca 1,52V, men under oppstarten og uten last vipper det noen ganger godt over 1,6V og jeg får da også av og til en varsel om for høy V-core i bios, oppstart.

 

Temperaturen er rett og slett imponerende (eller alle sensorer viser feil...)

Med Q-fan på har jeg ca 26 grader idle, og etter en halvtime med OCCT torture 3,6Ghz@1,51V ligger den nå på 45 grader, Prescott boxed kjører da ca 2200RPM, altså halv fart.

Det som jo MÅ nevnes, som nok utgjør minst 10 grader er at dette ligger løst på bordet, og ikke i et kabinett.

Er spent på å prøve en annen psu, tror ikke jeg kommer så mye lenger, men slik det ligger nå kan jeg holde det godt under 30 grader load bare med å åpne vinduet. (så lenge været holder that is :D ) Så med mer stabile spenninger, og hvis jeg får fikset minnefarten vil det kanskje hjelpe litt på superpi og max klokk.

Lenke til kommentar
TL1000S Postet i dag, 19:08

  pcp160:

Hvilke temperaturer ser du under load?

1.65VCore er drøyt med stock kjøler.. synes jeg.

Forøvrig en pen klokk...stock.(Det rimte). 

Ja, det var en nydelig lite vers TL1000! Forøvrig stor takk til deg for Celeron-info i forkant :thumbup: .

Dette med spenningen håper og tror jeg har med Q-tech'en å gjøre, det er som kjent ikke overclocker's choice akkurat, og spenningen i bios er satt til 1,575 på det meste. Under load blir dette til ca 1,52V, men under oppstarten og uten last vipper det noen ganger godt over 1,6V og jeg får da også av og til en varsel om for høy V-core i bios, oppstart.

 

Temperaturen er rett og slett imponerende (eller alle sensorer viser feil...)

Med Q-fan på har jeg ca 26 grader idle, og etter en halvtime med OCCT torture 3,6Ghz@1,51V ligger den nå på 45 grader, Prescott boxed kjører da ca 2200RPM, altså halv fart.

Det som jo MÅ nevnes, som nok utgjør minst 10 grader er at dette ligger løst på bordet, og ikke i et kabinett.

Er spent på å prøve en annen psu, tror ikke jeg kommer så mye lenger, men slik det ligger nå kan jeg holde det godt under 30 grader load bare med å åpne vinduet. (så lenge været holder that is :D ) Så med mer stabile spenninger, og hvis jeg får fikset minnefarten vil det kanskje hjelpe litt på superpi og max klokk.

5173573[/snapback]

 

Prøvd 2,5-3-3-7?? har akkurat samme brikkene ikke så langt på 2 men 2,5 derimot.. :)

Lenke til kommentar

Har nå testet denne brikken litt på vannkjøling. Den knuste vertfall min 3000+, selv om den kjørte på fasekjøling. I følge Everst lå idle temp på ca. 20* og load (dvs. pi 1M) ca. 35*. Vannet lå på rundt 6 grader.

 

3178mhz@superpi.JPG

Her er det meste (eller minste da) jeg klarte. Rammen kjørte ikke hlt på optimale innstillinger, men orket ikke begynne å knote med det nå, begynte å bli litt kaldt her og. Tror vi sier godkjent jeg, eller?

 

3300mhz.JPG

Tok bare med maks screen sånn for artighets skyld :pValidation

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
38sec :blush: med en s775 3.0GHz@3405MHz. Jaja, neste gang jeg poster her blir det med en AMD 3200+ på 2,8GHz. 2,8GHz-GHz*10=28Sec, satser på det :thumbup:

5175104[/snapback]

 

2.8Ghz på en venice = 30/31 sec. Du skal være flink å tweake hvis du klarer 28sec på bare 2.8 GHz.

5175633[/snapback]

Du kan jo hjelpe meg kjekken ;)

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Managhead, ser jeg feil, eller kom du praktisk talt like langt med luft som vann på 146'n din?

Jeg ser jo at du har et bilde av en 3,3Ghz klokk på siste siden her, men tenker på klokk som kjører SuperPi. Du fikk vel 26,4 på forige siden, og 26,2 nå med vann...

 

Edit; Ja Npvk_X, jeg kjører minnet på 2,5.4.4.8 når jeg prøver. Satt bare strammere timings siden den ikke ville noe videre over 200.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ja, ble ikke mer en 78mhz økning. Men som du ser så har jeg 6 grader på vannet og 20 (!) grader idle. Det tyder på at det er dårlig kontakt en plass. Prøvde å ta av ihs i dag, men fikk det ikke til :blush: Antagelig tørr jeg ikke ta i nok til at jeg klarer å komme meg gjennom det stoffet. Og nå starter ikke maskinen lenger heller, heldigvis har jeg en venice her som jeg og har testet og det ble ikke noe annerledes.. Trolig hk som har slått seg vrangt enda en gang :mad:

 

Og, det at jeg klarer å kjøre den helt opp på 3300, men bare 3178 under load tyder på at jeg har for høye temps..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Når får du fiksa fasekjøleren din da ManagHead?

5189411[/snapback]

Vet ikke. Må vel få prøvd å sendt den ned til KEB snart, men han drar jo på dream hack og tror ikke han har tid til å gjøre noe med den før etter det vertfall..

5192744[/snapback]

 

Hehe ja han prata om at han skulle bygge noen nye cascader også snart. Men er det en kjøler KEB har bygget til deg?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått inn min Opteron 146, og så langt får jeg kjørt SuperPi like over 3,1Ghz, og med V-core 1,5V.

Siden jeg har A8N Deluxe er jeg desverre henvist til å kjøre minnet på 2T over ca 240Mhz, så det er mulig jeg kunne fått bedre resultat med lavere minnefart, 1T og strammere timings...

post-56388-1132693178_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da har jeg fått inn min Opteron 146, og så langt får jeg kjørt SuperPi like over 3,1Ghz, og med V-core 1,5V.

Siden jeg har A8N Deluxe er jeg desverre henvist til å kjøre minnet på 2T over ca 240Mhz, så det er mulig jeg kunne fått bedre resultat med lavere minnefart, 1T og strammere timings...

5192953[/snapback]

Det var bra, om det er med luft er nok det der en bedre chip enn min!

 

edit: med 3000+ venice lå jeg på ca. -30 idle på cpu core..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Da har jeg fått inn min Opteron 146, og så langt får jeg kjørt SuperPi like over 3,1Ghz, og med V-core 1,5V.

Siden jeg har A8N Deluxe er jeg desverre henvist til å kjøre minnet på 2T over ca 240Mhz, så det er mulig jeg kunne fått bedre resultat med lavere minnefart, 1T og strammere timings...

5192953[/snapback]

 

wow det ser ut som en gullchip det der.

 

Det var bra, om det er med luft er nok det der en bedre chip enn min!

 

edit: med 3000+ venice lå jeg på ca. -30 idle på cpu core..

5193048[/snapback]

 

-30 er jo rimelig greit da :p

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 22:13

Det var bra, om det er med luft er nok det der en bedre chip enn min!

Nei, det er vann, så tempen var vel rundt 25-30 grader tror jeg så er nok ikke noe bedre enn din. Men har ikke fått sett hvor grensene går her enda, 313Mhz er nok det raskeste minnet mitt tillater kjøring av Superpi, men det er mulig cpu går lenger med høyere V-core og devider på minnet.

Det jeg syns er veldig imponerende er at den kjører opp til 3Ghz på 1,45V.

Men vet ikke om det går så veldig mye lenger med høy V-core jeg?

Har kjøling nok til at jeg trygt kan prøve, men har ikke kommet så langt enda.

Akkurat nå kjører jeg Prime for å finne passe V-core for daglig klokk som nok blir ca 2,9Ghz (pga minnet)

 

Har du fått din Skrue?

 

Edit, rettet 3,9 til 2,9Ghz...

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...