Gå til innhold

ANMELDELSE: Destiny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så... Er ikke WoW repetitivt? Eller alle andre MMO? Har spilt Destiny til lvl 26 nå og er storfornøyd. Når du setter deg ned med slik spill her så må man jo ha i bakhodet at dette blir repetitivt, man farmer etter gear slik at man kan gå til neste utfordring. Akkurat som i alle andre MMO. At Destiny har for få brett kan jeg være enig i, men å sette ned karakteren pga at det er repetitivt er tull. Det vil jo garantert komme ny dungeons og ekstra brett etter en stud, slik som alle andre MMO

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå en light level 26 Hunter. har exotic hjelm og rifle. (Beste gear, som man bare kan bruke 1 våpen og 1 rustning av). Alt er legendary bortsett fra hansker. Har vel spilt en plass mellom 20-25 timer nå, enda gleder jeg meg som en unge til jeg får tid til å spille igjen. (Forbasket skole og kjæreste!!!)

 

Hadde 2 stykk på friendslista fra før som spilte destiny, som er kompiser som er norske. Nå har jeg 13 stykk på friendslista fra hele europa (og en amerikaner). Det er kjempelett å bli kjent med andre, bare plugg inni headset, å begynn å snakk (Er forøvrig en ganske utadvendt person, så det hjelper også)! Folk er som regel veldig greie, og hjelpsomme!(Daily/weekly heroic osv.) Hvertfall så langt!

 

Veldig grindespill som alle andre MMOer, og som du sier i anmeldelsen veldig tynn historie (Kanskje den blir bedre med mer content, men som det er nå, er det ganske uforståelig), men steike hvor morro det er når du har låst opp alt! Slik som bladedancer subclass med alle skills i Crucible (Player vs player) er utrolig gøy!

Lenke til kommentar

 

 

Gamesradar har en anmeldelse jeg sier meg enig i: http://www.gamesradar.com/if-youre-worried-about-destinys-longevity-or-level-cap-you-dont-understand-destiny/

 

Man bør egentlig se på level 1-20 som en massiv opplæringsdel hvor man lærer de aller mest grunnleggende ferdighetene og mekanismene som må ligge til grunn for å bevege seg inn i selve kjernen av spillet.

 

Så kan man jo diskutere hvor lurt det er å ha en "opplæringsdel" som gjør at mange spillere faller fra og at det kommer ut reviews som dette som helt tydelig bare har skrapt på overflaten av hva spillet faktisk er. Jeg var også særdeles skeptisk fra lvl 8-20, tenkte at dette stinka, men jeg må bare innrømme at spillet har dratt meg inn i sin helt unike verden. Kan ikke vente med å komme igang med raids som visstnok åpner for mye mere variasjon mtp mekanikker og samarbeid i fireteamet!

 

Lurer på hva han gamesradarfyren du linker til syns om den uendelig repetitive nedsablingen av hjernedøde, tiltaksløse fiender, at hele virkeligheten spillet presenteres er affektert og personlighetsløs, at spillet ikke gjør en enste ting vi ikke har sett før (men i stedet bare gjør alle de gamle tingene samtidig), at jeg etter å ha rundet level 20 fortsatt har lyst til og gå å gjøre noe annet, eller det at historien som presenteres er et eneste oppstylta rør som rekker meg sånn cirka til anklene.

 

Eller vent, var dette bare opplæringsdelen? Sånn for å gjøre meg vant til hvor drepende kjedelig resten blir? Beklager, min feil.

 

Det hjelper aldri så mye hvor kult utstyret ditt er når du kommer til level whatever når selve spillet rett og slett ikke er bra nok. Jeg er på level whatever og jeg venter fortsatt.

Rundt level 24-25 begynner AIen å bli mye bedre (Fiender trekker seg tilbake å stikker av å reloader shields når de har lav hp, De går rundt tripminegrenade og andre granater osv), spillet begynner å bli skikkelig utfordrende og virkelig hektisk (strikes vel å merke). Level 22 heroic summoning pits har jeg gjort 3 gang denne uka, for å hjelpe kamerater. Utrolig gøy. Gleder meg til å prøve nightfall heroic strikes, og raid!

 

Men med 6 strikes og 1 raid ute, er det vel det samme som de fleste andre MMOer ved launch. Det blir mye av det samme. Men for min del har det ingenting å si, da ingen strikes er like i høyere vanskelighetsgrad!

Det er lov å generelt ikke være fan av grinde-spill, og MMO-stil spill. Men i mine øyne blir det litt feil om en anmelder som ikke er "MMO-spiller" skriver anmeldelse! Det virker som denne anmeldelsen er skrevet for folk som ikke spiller/liker MMO / grindespill.

Men det virker som om destiny er "love it, or hate it" spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

 

Veldig grindespill som alle andre MMOer, og som du sier i anmeldelsen veldig tynn historie (Kanskje den blir bedre med mer content,

 

Det høres absolutt ut som Activision.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med at man sitter igjen med flere spørsmål enn svar etter historien er jo for at dette er noe som skal bygges på videre. Er vel allerede annonsert 4 expansion, og den første allerede i Desember. Dette er ikke noe typisk singelplayer man spiller gjennom en gang, men noe som hele tiden vil utvikles. Men er enig med at historieformidlingen har vært dårlig nå i starten. Satser på at Bungie skjerper seg på det området.

 

Når man lærer seg mapsa og får unlocka litt skills så er også Crucible veldig gøy. (PVP).

Endret av Jooaboa
Lenke til kommentar

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt folk hvorfor de forhåndsbestilte Destiny, og fikk svar tilbake at det "ikke kan feile". Hadde mistanke helt fra start at det ikke kom til å leve opp til hypen, og som vanlig fikk jeg rett.

 

Men har folk lært? Nope. Folk forhåndsbestiller alt mulig uansett så til de grader. Hva skal til for at folk skal forstå at de aldri, aldri bør forhåndsbestille spill?

Lukter litt Titanfail her må jeg si.

Mange som vil inn og ta en del av kaka til COD og BF dog svært få som klarer det.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig. Ikke les denne anmeldelsen og tenk at dette spillet er dårlig. Annmeldelsen er fin den, men tror dette spillet vil treffe noen mer enn andre. Man må simpelthen ta seg tid til å prøve det før man avskriver det. Jeg satt med de samme tankene som anmelder, men de forsvant fort. Og vennelista mi på psn har faktisk økt betraktelig. Jeg har fått mange spillvenner siden launch. Nei det er ikke mye dialog mellom oss, men vi har fått en slags stum Destiny forståelse og det komplumenterer spill opplevelsen godt tro det eller ei. En ting som treffer meg veldig med destiny: jeg har altid likt både fps og mmo. Jeg ble fort lei av cod og battlefield så lenge jeg ikke spilte med venner, men her gjør destiny noe som de andre mangler. Destiny gir deg en større pakke flere mål og et univers som stiller så mange apøramål uten å gi svar "ennå" og det gir hele fpa opplevelsen en holdbarhet som jeg har savna i fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...