Gå til innhold

Kamptråd - Champions League 14/15


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du har flere ganger de siste dagene uttalt at "Wenger ikke tilpasser spillet i forhold til motstanderen akkurat som Barcelona". Og Barcelona sin filosofi er mer eller mindre lik Pep sin filosofi. Og Pep har som kjent også innført den filosofien i Bayern også.

 

 

Jeg sa at Wenger ikket tilpasser spillet sitt motstanderen, lignende Barcelona. For det er svært sjelden at Barcelona tilpasser seg motstanderen. Pep gjorde ikke noe tilsynelatende stor tilpasning mot City i denne kampen. De spilte klassisk ballbesittende Pep-fotball som han alltid spiller. Han gjorde dog en fott endring i taktikk etter det røde kortet. Jeg har sagt at det er mulig for en manager å påvirke spillet fra benken, men det er avhengig av så mye annet enn bare managerens idé. Pep har en fantastisk spillestall og er som sagt verdens beste manager.

 

Jeg tror du har misforstått.

Å tilpasse spillet sitt etter motstanderen betyr ikke nødvendigvis en total endring i hele taktikken. Fotballen er som regel lik, men det vanligvis forskjellige små endringer fra kamp til kamp. På detaljenivå så er det aldri helt likt fra kamp til kamp.

Om man vanligvis spiller har en stil med mange innlegg og høye pasninger inn i boksen så må du være en ganske dårlig manager hvis du ikke endrer på det mot et lag med to midtstopper på 190-200 cm for eksempel.

 

Selvfølgelig tilpasser Wenger spillet. Alt trenger ikke å være synlig. Hvis han ikke hadde gjort så hadde han aldri klart å gå gjennom en sesong uten å tape kamper. Men hvis du mener at han ikke tilpasser spillet så synes jeg at det er virkelig rart at du ennå støtter ham.

 

 

 

Fuck City.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått.

Å tilpasse spillet sitt etter motstanderen betyr ikke nødvendigvis en total endring i hele taktikken. Fotballen er som regel lik, men det vanligvis forskjellige små endringer fra kamp til kamp. På detaljenivå så er det aldri helt likt fra kamp til kamp.

Om man vanligvis spiller har en stil med mange innlegg og høye pasninger inn i boksen så må du være en ganske dårlig manager hvis du ikke endrer på det mot et lag med to midtstopper på 190-200 cm for eksempel.

 

Selvfølgelig tilpasser Wenger spillet. Alt trenger ikke å være synlig. Hvis han ikke hadde gjort så hadde han aldri klart å gå gjennom en sesong uten å tape kamper. Men hvis du mener at han ikke tilpasser spillet så synes jeg at det er virkelig rart at du ennå støtter ham.

 

Jeg tror du har misforstått. Når jeg snakker om å tilpasse seg etter motstanderen så mener jeg drastiske endringer i spillestilene a la Mourinho, for eksempel spille ballbesittende, kontring eller parkere bussen. Selvfølgelig gjør Wenger detaljerte endringer, det trodde jeg var ganske innlysende at jeg mente. Spillestilen hans er fremdeles den samme fra kamp til kamp, akkurat som med Barcelona.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...