Gå til innhold

Hvilken olje er tryggest å fritere med?


Hønemor

Anbefalte innlegg

Hei

Er kanskje litt hønemor når det gjelder mine barn og min samboer.. derfor også mitt valg av brukernavn her inne.. hehe.

Min samboer skal dra bort til huset vårt for å snekre og gjøre klart for at vi kan flytte inn.. det er ett gammelt hus så det er mye å gjøre. Det elektriske er gammelt og ledninger henger overalt...så bekymrer meg litt for at det skal skje noe når han er alene der.. spesielt siden han ikke har fått opp røykvarslere enda.

MEN, det verste er at han har tatt frityrkokern med dit, så han kan lage seg litt junk mens han jobber... er såklart bekymra for at han skal glemme å skru av også legger han seg for å sove eller noe... så mitt spørsmål er: Hvilken olje er TRYGGEST å bruke? å hva bør han styre unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer meg alltid fint med en Firstprice-dunk det står Frityrolje på (eller noe i den dur).

 

Han bør vel styre unna alt av olje som ikke tåler høye temperaturer, noe som gjerne står på flaska/dunken.

 

Kan tenke meg at olivenolje ikke bør brukes, da jeg har hatt dårlig erfaring med det i forbindelse med matlaging ved høye temperaturer.

 

EDIT: Bør ikke denne være postet under Mat og Drikke?

Endret av Insomniatic
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Rapsolje trodde jeg også var bra. Det står jo til og med "en lekker rapsolje" på flasken jeg kjøpte i Danmark, men hvor feil kan man ta!

 

http://healthwyze.org/reports/123-the-bomb-shell-truth-about-canola-oil

 

At det er "Nordens olivenolje" som er skrevet i den VG-artikkelen over er jo bare tull og lureri! Tviler på at man kunne kjøpe rapsolje i Norge på 50-60-tallet. 

Endret av Bladkiosken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...