Gå til innhold

Min første stuepc - Har forsøkt å lese meg opp, her kommer forslaget


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste siklet en del på en stuePC til bruk for film / serier (streamet fra nas over kablet nettverk). Etter å ha lest en del fant jeg ut at dette ikke var nok når jeg først skulle invistere i en. Jeg vil også ha muligheten til emulering helt opp til gamecube / wii (Dolphin emultator)

 

En intel NUC ble lenge vurdert, men etter å ha lest en del er visst ikke denne kraftig nok til å kjøre Dolphin tilfredtstillende.

 

Jeg har derfor forsøkt å sette sammen en PC selv på pcpartpicker.com. Dette er FØRSTE gangen jeg gjør dette, og trenger derfor å få oppsettet "godkjent" før jeg bestiller delene.

 

Krav til PCen.

- Mer eller mindre lydløs

- Bluetooth slik at jeg kan bruke ps3 kontroller

- Bitstreaming av HD lyd

- Kraftig nok til emulering opp til Gamecube / wii

 

Dette er hva jeg har kommet frem til: http://pcpartpicker.com/p/9jGkqs

(Jeg har i tillegg et asus gtx 560 ti kort liggende som jeg vil bruke - derfor såpass kraftig PSU).

 

Diverse undringer...

 

1 - Slik jeg forstår det støtter HK bluetooth...

2 - Slik jeg forstår det er prosessoren god, og i tillegg overklokningsvennelig (støtter HK overklokking?)

3 - Vannkjølingen vil gjøre den mer eller mindre lydløs, men passer det inn i kabinett?

4 - Passer gtx 560 ti inn i kabinett? ... og er det i det hele tatt kompatibelt med HK?

5- Jeg ser ingen plass til blu ray i kabinettet... finnes det et liknende på ca samme størrelse / pris som heller bør vurderes...? (blu ray er ikke noe KRAV, men hadde selvfølgelig vært ok)

6 - Søtter HK bitstreaming...? Jeg har lest litt om bitstreaming fra gtx 560 ti kortet, men her er svarene ulike.. noen mener det funker, andre ikke...

 

Tusen takk for all respons! Dette er selvfølgelig tråd nr xxxxx under dette temaet, men etter å ha lest en del om dette følte jeg allikevel et stort behov for å opprette min egen tråd (for å lære, samt å være sikker på at jeg er på god vei)

Endret av panzerkiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kabinettet vil ikke ha plass til din GPU. Kabinettet kan ha en GPU som er 21cm langt å ditt kort er 26cm.

Jeg ville droppet vannkjøling til den CPUen siden den er såpass strømgjerrig, så vil ikke den produsere så mye varme. Bygde en mini PC til min mor med samme CPU å du hører den knapt med stockvifte.

 

Edit: Prossesoren du har valgt er låst, så den kan ikke overklokkes.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Aiai, her var det allerede litt å ta tak i... :(

 

Kjipt ang kabinettet og GPU.. Da må jeg kanskje vurderte et annet skjermkort, noe som igjen vil føre til at jeg ikke trenger en like kraftig PSU... Dette er dog også et spørsmål om pris, og ved innkjøp av skjermkort (enda jeg kan droppe vannkjøling og gå ned i watt på psu) blir jo dette litt mer kostbart...

 

Ang overklokking, så mener jeg da at denne kan overklokkes - er det noe jeg har oversett...?

Lenke til kommentar

Du kan jo hente inspirasjon herifra:

https://www.youtube.com/watch?v=43pXorOZ3MQ

 

 

EDIT: Forøvrig så er Dolphin emulatoren svært hissig på CPU forbruk på enkelte titler. Så det kan bli en liten utfordring å få til. Det hjelper ofte lite å skru ned grafikken også da det er elementære ting "under panseret" som er obligatoriske for at spillet i det hele tatt skal kunne fungere, som bruker mye cpu.

 

For eksempel:

PPM TTYD: Krever lite av skjermkort, men passelig mye av CPU, særlig i hovedbyen.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Tusen takk for videolink Thor. Mye bra inspirasjon her. Hovedkontor i videoen har ikke Bluetooth. Jeg tenker derfor å fortsette med det jeg fant i første post. Det er dog forskjellig chipset på disse (b85 / h97). Er det noen stor forskjell? Bør jeg prøve en i5 prosessor fremfor den i videoen? Isåfall hvilken? (Den bør være like strømgjerrig) Og er det noen forskjell på sodimm ram og "vanlig" ram?

 

Komplett har timesalg i dag, så hadde vært sweet og begynt innkjøp allerede i kveld om de har noen gode tilbud :)

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=bluet%20dong

 

Hvorfor bruke masse tid og energi på å finne et hovedkort med blåtann når du kan kjøpe en liten dongle til 70kr og putte i USB-porten?

Kan riktignok være lurt å vurdere en liten forlengerkabel så du kan teipe den fast under tv-bordet eller lignende, for å få den nærmere sofa'n. Av en eller annen grunn har jeg hatt litt dekningsproblemer med blåtanndongle til blåtanntastaturet mitt hvis den sitter i porten bak på pc-kabinettet bak tv'n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...