Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Dette må være noe av det dårligste jeg har lest på hw på langt tid. Makan til lavmål av et hatefult skråblikk skal du leite lenge etter. Frekt nok atpåtil under påskudd av å være nøytral. Jeg trodde det var opp tilkommentarfeltene å komme med slike oppgulp, og ikke seriøse artikler.

 

Og det legendariske forumtrikset med å nevne at man ikke er fanboy på slutten, for det legitimerer jo alle meninger opp til den vedtatte sannhet.. gi meg styrke!

 

Dette er jo langtifra en test av et produkt men faktisk den personlige meningen til artikkelforfatter , sånn sett er det helt legitimt å være uenig eller enig med det vedkommende serverer.

 

Nå har jeg selv hatt litt mer tid til å se på dette produktet og kan ikke si at jeg ser store forskjeller mellom dette og konkurrentene (utseende og hva produktet leverer ), sett fra et rent teknisk perspektiv vil jeg si at det absolutt ikke innfrir på områder som jeg mener er nå viktige ( at det tåler feks Nordisk klima og fuktighet / eventuelt til og med kan brukes når man svømmer) .

 

De produktene jeg har fått testet det siste året via jobb ( har testet ut ca 20 forskjellige smarttelefoner som skal brukes for svaksynte / blinde ) har gitt meg et lite innblikk i funksjonaliteten og brukervennligheten til de forskjellige produsentene har vist meg at det ikke lenger er så store forskjeller mellom produsentene og at det til syvende og sist er noen smarte løsninger som gjør at et produkt er mer brukervennlig enn et annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig er artikkelen en kommentar fra journalisten og ikke noen telefontest fra tek.no.

 

Frigitte specs og folks generelle væremåte danner grunnlaget for tankerekkene. Smått overdrevet å forlange brukserfaring med nyvinningen fra Apple eller annen kvalitetsikring enn den rent språklige fra nettstedet.

 

Det å lese seg blind på en spesifikasjonsliste har man vel lært for lenge siden at er rent justismord, eller? En spesifikasjonsliste er ytterst irrelevant for en totalvurdering av produkt.

 

Skal en telefon bare fordi en har 3,8 GHz Hexa-Core CPU vurderes bedre enn en telefon med 1,8GHz Dual-Core bare fordi det ser bedre ut på papiret? Hva om modellen med 3,8GHz Hexa-Core throttler til tusen så du ikke får noen reell utnyttelse av maskinvaren og ytelsen? Hva om ingen av applikasjonene som er tilgjengelige på telefonen tar noen fornuftig utnyttelse av maskinvaren som er tilgjengelig? Skal dette likevel vurderes som bedre bare fordi det ser bedre ut på spesifikasjonslista til produsenten?

 

Enhver som har vært i markedet en liten stund, og med fordel også har drevet med programmering og optimalisering av firmware kan vel skrive under på at maskinvare er null verdt uten god programvare, og god programvare kan også være avhengig av god maskinvare. En spesifikasjonsliste vil jo ALDRI kunne gi deg noe helhetlig, eller fornuftig bilde.

 

 

Dette blir på nivå med alle (unnskyld uttrykket) "idiotene opp igjennom som jeg måtte ha forklare at "nei, en AMD Athlon på 3,8GHz er ikke nødvendigvis noe bedre eller raskere enn en Intel Core på 2,4GHz". Folk må slutte å lese seg totalt blind på tallene, SPESIELT når det er forskjellig programvare og optimalisering som ligger bak det som skal kjøre på maskinvare, og ikke minst når det tross alt er snakk om tall fra helt forskjellig maskinvare. Du kan jo ikke ta klokkefrekvens fra en prosessorarkitektur og sammenligne den klokk-for-klokk med en prosessor med annen arkitetkur. Følger vi denne logikken så burde jo gode gamle Intel Pentium på 3,8GHz danket ut dagens Intel Core i5 på 2,4GHz uten tvil, fasiten er jo det stikk motsatte.

 

 

Det samme ser vi jo nå med telefoner, folk sammenligner helt forskjellige kameramoduler basert på megapiksler, folk sammenligner forskjellige SoCs med forskjellig CPU og GPU basert på klokkefrekvens og antallet kjerner som står i spesifikasjonene, folk sammenligner oppløsning på tvers av full RGB matrix og pentile matrix, folk vurderer en skjerm utelukkende på oppløsning men ikke på fargebalanse, kontrastnivå, fargenøyaktighet og fargemetthet osv.. Osv..

 

 

Spesifikasjoner kan naturligvis alltid gi et hvis inntrykk, og har du to telefoner hvor SoC er den samme osv så kan du jo fort gjøre litt "øye-for-øye" sammenligning, men ellers fungerer det ytterst dårlig. Hvis tallene på spesifikasjonslista plutselig er viktigere enn brukeropplevelsen og hvordan produktet fungerer i praksis så har man temmelig absurde prioriteringer til å begynne med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig nødvendig når man leser innlegget? Det er stappfult av personkarakteristikker, og man skjeller ut folk for å være idioter for å se ting på en annen måte når det gjelder feks oppløsning enn han, enda det er han som har den mest merkverdige måten å se på.

 

AtW

Siter meg der du påstår jeg kaller noen idiot.

Hvis du mener at jeg tar feil, f.eks angående oppløsning, bør du ikke da komme med et argument som forklarer HVORFOR jeg tar feil? Hvis jeg IKKE tar feil, hvorfor mener du da at jeg har et merkverdig syn på oppløsning? Jeg venter spent på ditt svar.

 

 

Du sier "Feil, feil og atter feil. Nå må Varg Aamo og resten av åndspygmeene i redaksjonen i Tek.no slutte å lulle seg inn i sin ugjennomtrengelige tåke av arroganse og feilinformasjon"

 

Eller er poenget ditt at du ikke brukte ordet idiot spesifikt, som om det er noen unnskyldning?

 

Det mes meningsfylte når man ser på oppløsning er å se på det totale antallet subpixler per arealenhet, noe de fleste med litt innsikt i saken antakelig er enig i, og selv om det ikke var tilfellet så er det en helt legitim mening, og noe det er latterlig å kalle feilinformasjon og å drive å skjelle ut folk for.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

folk vurderer en skjerm utelukkende på oppløsning men ikke på fargebalanse, kontrastnivå, fargenøyaktighet og fargemetthet

De gjør jo tross alt det. Det er jo derfor Tab S og Note 4 sine skjermer får så mye skryt i tester.

 

Men ser poenget ditt. Det hjelper lite om kameraet har 20MP hvis sensoren er shit og SW ikke funker, da ender du opp med kornete vås ingen ønsker, mens et snasnt lite 12MP skyter ræva av den fordi den har bedre SW osv. Ingenting av dette dukker opp på en specliste, som regel, så folk leser bare "oh dette tallet er høyere, og dermed bedre". uten at det nødvendigvis er sant.

 

Dette er grunnen til at jeg leser dyptgående tester av kameraer, skjermer, osv. Vel, mest fordi det er gøy og jeg er litt entusiast. Men også dette :p .

  • Liker 3
Lenke til kommentar

sett fra et rent teknisk perspektiv vil jeg si at det absolutt ikke innfrir på områder som jeg mener er nå viktige ( at det tåler feks Nordisk klima og fuktighet / eventuelt til og med kan brukes når man svømmer) .

 

 

 

Ikke frekt ment, men å påstå at en iPhone ikke takler nordisk klima er vel å dra den litt langt om det er dette du insinuerer. Og hvilken telefon er det du kan ta med deg på svømmetur, og hvordan er dette en relevant fordel med et produkt? Hva gjør du med telefonen når du svømmer?

 

De to toppmodellene på markedet per i dag med IP-sertifisering er jo Galaxy S5 og Xperia Z2, den ene har IP-58 og den andre IP-67. Ingen av disse er godkjent for en "svømmetur" og vilkårene til begge produsenter sier jo at dette er brudd på garantivilkårene, begge sier vel at de blant annet ikke skal brukes i verken klor eller saltvann overhode, og de er kun garantert for å tåle 30 cm under vann i 30 min uten at telefonen er i noen bevegelse, det å svømme øker jo trykket betraktelig og bryter jo med alt dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg sa aldri det var totalt meningsløst. Jeg sier at den type argumentasjon alltid dukker opp når noen ikke hyller Apple. Fordi Tek.no (med flere seriøse publikasjoner) ikke synes noe om presentasjonen i går, går han og raser om hvor inkompetente journalistene er i et meterlangt innlegg.

Nå lyger du, for jeg har hverken nevnt presentasjonen eller kommentarene til den. Jeg har angrepet Tek.no sine lite troverdige spådommer, historieløshet, kunnskapsmangel og Tek.no sin spredning av feilinformasjon. Jeg har også DOKUMENTERT fundamentet for mine meninger.

Så prøv å vise folkeskikk ved å ikke lyge om hva andre debattanter du er uenig med faktisk har skrevet. Er du uenig med meg så viser du at du har såpass ryggrad at du svarer MEG på mitt innlegg direkte.

 

Han omtaler bl.a. en av de annerkjente journalistene som "fag"-klovn. Om han mener fag på norsk eller homo på engelsk med de klammene må han svare på.

Dette er ren stråmannsargumentasjon og ondsinnet spekulasjon fra deg. Du vet så utmerket hvilken funksjon klammene har, og som jeg forøvrig har jeg brukt flere andre steder i innlegget. Du finner sikkert et dusin andre språk hvor ordet "fag" har en negativ betydning hvis du bare prøver. Til orientering så var ordet norsk.

 

Så vennligst ikke gi meg en leksjon i folkeskikk en gang til. Er det mottatt?

Sånne som deg, som åpenbart lyger og driver med stråmannsarguemntasjon eier pr def ikke folkeskikk.

Er det mottatt?

 

Stråmann? Du kalte journalistene i Tek.no for åndssvake klovner med manglende tekniske kunnskaper og testene deres for en "jævla skam". I tillegg presterer du å komme med to hele avsnitt med synsing om hvor underlegent Android er (uten noen form for dokumentasjon).

 

Dersom du er så sint på Tek.no at du har glemt det, finner du ditt eget innlegg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&p=21961520

  • Liker 4
Lenke til kommentar

K7; det var da lite vits. Og den har sikkert blitt postet femten ganger tidligere, for den saks skyld.

 

Skal jeg lage en hvor det står Android vs WP og "youre welcome for wireless charging" bare fordi android var treige med å plukke det opp?

 

Det viktige er ikke hvem som hadde det først, men at det er der.

Lenke til kommentar

 

sett fra et rent teknisk perspektiv vil jeg si at det absolutt ikke innfrir på områder som jeg mener er nå viktige ( at det tåler feks Nordisk klima og fuktighet / eventuelt til og med kan brukes når man svømmer) .

 

 

 

Ikke frekt ment, men å påstå at en iPhone ikke takler nordisk klima er vel å dra den litt langt om det er dette du insinuerer. Og hvilken telefon er det du kan ta med deg på svømmetur, og hvordan er dette en relevant fordel med et produkt? Hva gjør du med telefonen når du svømmer?

 

De to toppmodellene på markedet per i dag med IP-sertifisering er jo Galaxy S5 og Xperia Z2, den ene har IP-58 og den andre IP-67. Ingen av disse er godkjent for en "svømmetur" og vilkårene til begge produsenter sier jo at dette er brudd på garantivilkårene, begge sier vel at de blant annet ikke skal brukes i verken klor eller saltvann overhode, og de er kun garantert for å tåle 30 cm under vann i 30 min uten at telefonen er i noen bevegelse, det å svømme øker jo trykket betraktelig og bryter jo med alt dette.

 

 

Garanti er jo så sin sak (har du forøvrig noen kilder på det? Mener å ha sett reklamer fra sony der folk har telefonen under vann?), men sier man at det er IP58 bør man få det igjen på kjøpsloven, det er vanntett.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

folk vurderer en skjerm utelukkende på oppløsning men ikke på fargebalanse, kontrastnivå, fargenøyaktighet og fargemetthet

De gjør jo tross alt det. Det er jo derfor Tab S og Note 4 sine skjermer får så mye skryt i tester.

 

Men ser poenget ditt. Det hjelper lite om kameraet har 20MP hvis sensoren er shit og SW ikke funker, da ender du opp med kornete vås ingen ønsker, mens et snasnt lite 12MP skyter ræva av den fordi den har bedre SW osv. Ingenting av dette dukker opp på en specliste, som regel, så folk leser bare "oh dette tallet er høyere, og dermed bedre". uten at det nødvendigvis er sant.

 

Dette er grunnen til at jeg leser dyptgående tester av kameraer, skjermer, osv. Vel, mest fordi det er gøy og jeg er litt entusiast. Men også dette :p .

 

 

 

Galaxy S5 og Note 4 er i en litt særklasse har da de kjører AMOLED, og det ser jo endelig ut til at Samsung har klart å få til fargebalansen noenlunde bra, noe de slet voldsomt med ved tidligere modeller.

 

Samsung har uansett en noe diffus markedsføring rundt oppløsning så lenge de forsetter å operere med pentile matrix, en Galaxy S5 har jo i realiteten kun 1920x1080 oppløsning når hele skjermen viser kun grønt, ved blått og rødt så er den jo i realiteten 1280x720 men dette er jo folk svært flinke med å la være å nevne, spesielt Samsung selv som kjører på med full "1080P @ 432 PPI" selv om det blir regelrett feilinformasjon. Det samme vil jo gjelde Note 4 som vel er bekreftet å ha 2560x1440 med pentile matrix, da er det jo samme leksa der.

 

Jeg sikter mer til telefoner som Oppo Find 7 QHD og LG G3 som begge har 2560x1440 som mange drar inn i diskusjonen fra tid til annen, begge disse har jo blitt påvist en temmelig dårlig fargebalanse, mye gulskjær i bildet, svak hvitbalanse og dårlig fargemetthet. Likevel så er tydeligvis skjermer som denne automatisk bedre enn en skjerm fra Apple som har langt bedre fargebalanse, hvitbalanse og fargemetthet. Da er det jo tydelig at oppløsning trumfer alt, akkurat som megapiksler i alle år har tross alt til tross for bedre vitende har sagt det stikk motsatte.

 

Men jeg er helt enig at dette ikke er av betydning, oppløsningen er så høy uansett at dette ikke har noen reell innvirkning i praksis. Men det blir jo temmelig ironisk når folk skal stå å kritisere en iPhone for å ha så lav PPI, og samtidig skryte av Samsung når de i realiteten i de fleste tilfeller knapt har høyere PPI på skjermen om du ikke ser på et 100% grønt bilde, som de færreste gjør. Som igjen bare underbygger det jeg mener med at høyere oppløsning egentlig bare har blitt en kult ting å ha på spesifikasjonslista og ikke noe som gir noen reell nytteverdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo langtifra en test av et produkt men faktisk den personlige meningen til artikkelforfatter...

 

Hvordan du snur og vender på det, så vil den personlige meningen til artikkelforfatter farge alt vedkommende gjør, så da må dere holde vedkommende utenfor alt som har med tester av Apple enheter heretter for å ha et snev av troverdighet. Nei vent, det blir jo litt galt ettersom dere da ikke vil være i stand til å teste Apple produkter overhodet...

 

 

Og, andre har forsøkt argumentet med å skille mellom privatperson og yrkesutøvelse tidligere, uten å lykkes i nevneverdig grad...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mes meningsfylte når man ser på oppløsning er å se på det totale antallet subpixler per arealenhet, noe de fleste med litt innsikt i saken antakelig er enig i, og selv om det ikke var tilfellet så er det en helt legitim mening, og noe det er latterlig å kalle feilinformasjon og å drive å skjelle ut folk for.[/background][/size][/font][/color]

 

Du kan sikkert bevise at de "fleste" er enig i dette? Eller er det noe du kun SYNES, AtW?

Siden du åpenbart ikke helt skjønte logikken så får jeg ta noen enklere eksempel for deg:

 

1. Hvis en skjerm A har f.eks 10 røde subpixler pr tomme, 1000 grønne subpixler pr tomme, og 10 blå subpixler pr tomme, hva er da den effektive pixeltetthet på denne skjemen hvis man viser et bilde uten grønnfarge i?

 

2. Hvis en annen skjerm B har f.eks 100 subpixler for samtlige av de tre fargene, hvilken skjerm av A og B vil oppvise den største pixeltettheten i de aller fleste tilfeller hvor tilfeldige bilder med tilfeldige farger vises?

 

Og jo, på tross av hva du må mene så jeg er faktisk fullstendig berettiget til å skjelle ut hvem som helst som kaller seg fag-journalist hvis han forteller meg og tusener av andre noe annet enn det eneste som er det rette svar på de to spørsmålene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

sett fra et rent teknisk perspektiv vil jeg si at det absolutt ikke innfrir på områder som jeg mener er nå viktige ( at det tåler feks Nordisk klima og fuktighet / eventuelt til og med kan brukes når man svømmer) .

 

 

 

Ikke frekt ment, men å påstå at en iPhone ikke takler nordisk klima er vel å dra den litt langt om det er dette du insinuerer. Og hvilken telefon er det du kan ta med deg på svømmetur, og hvordan er dette en relevant fordel med et produkt? Hva gjør du med telefonen når du svømmer?

 

De to toppmodellene på markedet per i dag med IP-sertifisering er jo Galaxy S5 og Xperia Z2, den ene har IP-58 og den andre IP-67. Ingen av disse er godkjent for en "svømmetur" og vilkårene til begge produsenter sier jo at dette er brudd på garantivilkårene, begge sier vel at de blant annet ikke skal brukes i verken klor eller saltvann overhode, og de er kun garantert for å tåle 30 cm under vann i 30 min uten at telefonen er i noen bevegelse, det å svømme øker jo trykket betraktelig og bryter jo med alt dette.

 

 

Garanti er jo så sin sak (har du forøvrig noen kilder på det? Mener å ha sett reklamer fra sony der folk har telefonen under vann?), men sier man at det er IP58 bør man få det igjen på kjøpsloven, det er vanntett.

 

AtW

 

 

 

Har ukentlig kontakt med folk fra Samsung Norge, og har også snakket med representanter fra Sony Norge og de understreker nå hvertfall dette. Det er vel ingenting som tilsier at verken IP-58 eller IP-67 garanterer at telefonen er vanntett ved for eksempel bading?

 

Ref; GMS-Arena

 

 

Står tydelig at det spesifiseringen fra produsent som gjelder, og både Samsung og Sony har vel skrevet i sine vilkår at både klor og saltvann ikke gjelder osv..?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det som er relevant er jo hvordan skjermen er, som du sier, komplett med alle faktorer; fargegjengivelse, sortnivå, kontrast, osvosvosv. Kan jo godt være at iphone sin skjerm er opp mot Note 4 sin, men vi må nesten vente og se til man får testet dem.

 

Vi vet jo alle at uansett om man kjøper en note4 eller en lumia 930 eller en iphone6 får man en sykt bra maskin for pengene.

 

Det er vel mer hvor mye penger man ønsker bruke og hva man trenger i et produkt som blir greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forøvrig er artikkelen en kommentar fra journalisten og ikke noen telefontest fra tek.no.

 

Frigitte specs og folks generelle væremåte danner grunnlaget for tankerekkene. Smått overdrevet å forlange brukserfaring med nyvinningen fra Apple eller annen kvalitetsikring enn den rent språklige fra nettstedet.

 

Det å lese seg blind på en spesifikasjonsliste har man vel lært for lenge siden at er rent justismord, eller? En spesifikasjonsliste er ytterst irrelevant for en totalvurdering av produkt.

 

Skal en telefon bare fordi en har 3,8 GHz Hexa-Core CPU vurderes bedre enn en telefon med 1,8GHz Dual-Core bare fordi det ser bedre ut på papiret? Hva om modellen med 3,8GHz Hexa-Core throttler til tusen så du ikke får noen reell utnyttelse av maskinvaren og ytelsen? Hva om ingen av applikasjonene som er tilgjengelige på telefonen tar noen fornuftig utnyttelse av maskinvaren som er tilgjengelig? Skal dette likevel vurderes som bedre bare fordi det ser bedre ut på spesifikasjonslista til produsenten?

 

Enhver som har vært i markedet en liten stund, og med fordel også har drevet med programmering og optimalisering av firmware kan vel skrive under på at maskinvare er null verdt uten god programvare, og god programvare kan også være avhengig av god maskinvare. En spesifikasjonsliste vil jo ALDRI kunne gi deg noe helhetlig, eller fornuftig bilde.

 

 

Dette blir på nivå med alle (unnskyld uttrykket) "idiotene opp igjennom som jeg måtte ha forklare at "nei, en AMD Athlon på 3,8GHz er ikke nødvendigvis noe bedre eller raskere enn en Intel Core på 2,4GHz". Folk må slutte å lese seg totalt blind på tallene, SPESIELT når det er forskjellig programvare og optimalisering som ligger bak det som skal kjøre på maskinvare, og ikke minst når det tross alt er snakk om tall fra helt forskjellig maskinvare. Du kan jo ikke ta klokkefrekvens fra en prosessorarkitektur og sammenligne den klokk-for-klokk med en prosessor med annen arkitetkur. Følger vi denne logikken så burde jo gode gamle Intel Pentium på 3,8GHz danket ut dagens Intel Core i5 på 2,4GHz uten tvil, fasiten er jo det stikk motsatte.

 

 

Det samme ser vi jo nå med telefoner, folk sammenligner helt forskjellige kameramoduler basert på megapiksler, folk sammenligner forskjellige SoCs med forskjellig CPU og GPU basert på klokkefrekvens og antallet kjerner som står i spesifikasjonene, folk sammenligner oppløsning på tvers av full RGB matrix og pentile matrix, folk vurderer en skjerm utelukkende på oppløsning men ikke på fargebalanse, kontrastnivå, fargenøyaktighet og fargemetthet osv.. Osv..

 

 

Spesifikasjoner kan naturligvis alltid gi et hvis inntrykk, og har du to telefoner hvor SoC er den samme osv så kan du jo fort gjøre litt "øye-for-øye" sammenligning, men ellers fungerer det ytterst dårlig. Hvis tallene på spesifikasjonslista plutselig er viktigere enn brukeropplevelsen og hvordan produktet fungerer i praksis så har man temmelig absurde prioriteringer til å begynne med.

 

RamGuy, har jeg fortalt hvor glad jeg er i deg? :wee: Er så gjennomgående enig med det du skriver, og synes det er amatørmessig at Hardware.no ansetter skribenter som enten ikke er modne nok eller tilstrekkelig oppegående innenfor teknologiverden til å trekke slike elementære slutninger når de først skal skrive refleksjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det som er relevant er jo hvordan skjermen er, som du sier, komplett med alle faktorer; fargegjengivelse, sortnivå, kontrast, osvosvosv. Kan jo godt være at iphone sin skjerm er opp mot Note 4 sin, men vi må nesten vente og se til man får testet dem.

 

Vi vet jo alle at uansett om man kjøper en note4 eller en lumia 930 eller en iphone6 får man en sykt bra maskin for pengene.

 

Det er vel mer hvor mye penger man ønsker bruke og hva man trenger i et produkt som blir greia.

 

 

 

Her treffer du spiker'n på hode! Problemet er jo som du ser i tråder som dette et folk er så trangsynte at om de liker Android og Galaxy Note 4 så går det automatisk på "iPhone suger!" toget.

 

Det er liten tvil om at iPhone 6 / 6 Plus er en flott telefon, Galaxy S5 / Note 4 er en flott telefon, og Nokia Lumia 930 / 1520 er en flott telefon osv.. Alle med sine fordeler og ulemper, alle med forskjellig programvareløsning som vil appellere til forskjellige brukere.

 

 

Hvorfor har vi da åttehundreogførti innlegg her som påstår at iPhone og iOS suger og er ræva? Hva er det som er så fryktelig galt med virkelighetsoppfatningen til disse menneskene, og hvorfor klarer de ikke å respektere at andre mennesker prioriterer og foretrekker andre løsninger enn dem selv? Det er jo der kilden til hele problematikken ligger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det å lese seg blind på en spesifikasjonsliste har man vel lært for lenge siden at er rent justismord, eller? En spesifikasjonsliste er ytterst irrelevant for en totalvurdering av produkt.

 

Enhver som har vært i markedet en liten stund, og med fordel også har drevet med programmering og optimalisering av firmware kan vel skrive under på at maskinvare er null verdt uten god programvare, og god programvare kan også være avhengig av god maskinvare. En spesifikasjonsliste vil jo ALDRI kunne gi deg noe helhetlig, eller fornuftig bilde.

Jeg er i grunn enig.

 

Er det ikke da underlig at publisisteten/hysteriet til de grader er forskjellig etter en Apple lansering og en tja... LG lansering?

 

De frigitte spesifikasjoner viser liten forskjell og ingen har ennå prøvd greiene. Enda bemerker til og med NRK Apple dingsen på nyhetene og de er normalt lite opptatt av teknologi.

 

Det er denne forskjellen i publisistet og oppmerksomhet som er grunnlaget for artikkelen. Den ene dingsen er egentlig ikke veldig forskjellig fra den andre i brukervennlighet og prestanda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Innlegg som er OT har blitt slettet i fra tråden. Klager på moderatorhandlinger tas på PM med undertegnede, eller i vårt tilbakemeldingsforum og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har eid en både Galaxy S3 og Galaxy Note. Jeg har også hatt iPhone 3Gs, 4 og 5s. Jeg har også hatt både Windows og OSX laptopper. Diskusjonen er den samme hver gang. Det kommer aldri nye elementer inn, en typisk hw.no-leser klager på at man får dårlige specs per krone og at produktene er "låst" og lite fleksible for avanserte brukere.

 

Problemet med Android-telefoner er at man betaler for teknologi og funskjoner man ikke har lyst på, ikke trenger eller ikke bruker i det daglige. Widgets, Øyescrolling, splitscreen, Youtube i innfelt vindu og åpning av låseskjerm med fjeset er bare en håndfull av teknologier jeg aldri følte behov for men som er med å gjøre opplevelsen på en Samsung rotete og komplisert. Less is more.

 

Argumentene dine for "ubrukelige" ting man ikke har lyst på er rettet mot KUN samsung som bortimot er berømte for å legge med allslags ting ingen trenger.

Man betaler IKKE mere for Widgets, det følger med i android uansett hvilken android mobil man kjøper, det samme gjelder åpning av låseskjermen med fjeset.

Les deg litt mere opp på det du kritiserer før du begynner å skrive ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...