Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som forundrer meg, er at folk må forsvare innkjøpene sine så sterkt at de begynner å rakke ned på alle som velger noe annet enn dem selv.

 

Denne tråden har mange Apple og Android eiere som er så usikre på om de har kjøpt riktig produkt, at de begynner å slenge dritt og latterliggjøre alle som kjøper noe annet, fordi de går tom for argumenter for at det de har er best. Eneste grunnen til at det er "best", er jo fordi dem har det selv.

 

Tidligere hadde jeg kun Android, og var klar på at jeg aldri skulle velge et iOS-produkt. Nå har jeg, av forskjellige årsaker, to iOS-produkter og vet dere hva? Jeg er fornøyd med de også. Både Android og iOS har sine sterke og svake sider, og selv om noe passer for Per og Line, så er det ikke sikkert at det er riktig for Ole og Nina.

 

Respekter hverandres valg. Ikke synk så lavt som å latterliggjøre andres valg, og hva andre er fornøyde med. Det er bare patetisk og trist å se på.

 

(nå er det sikkert noen som føler seg truffet som må latterliggjøre dette innlegget og kjefte litt på meg for å føle seg bedre, men greit, om det å synke enda lavere får deg til å føle deg bedre, så kom igjen)

:thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Respekter hverandres valg. Ikke synk så lavt som å latterliggjøre andres valg, og hva andre er fornøyde med. Det er bare patetisk og trist å se på.

 

(nå er det sikkert noen som føler seg truffet som må latterliggjøre dette innlegget og kjefte litt på meg for å føle seg bedre, men greit, om det å synke enda lavere får deg til å føle deg bedre, så kom igjen)

Beste posten så langt i denne tråden! :)

 

Kunne ikke sagt meg mer enig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er det ikke hva som er "best" som er hovedproblematikken (selv om det er dit denne diskusjonen vinkles). Jeg lurer mer på hvorfor ikke ny teknologi kommer skikkelig i gang før Apple introduserer det. For eksempel betaling med NFC, teknologien har eksistert i over to år i mobiler nå. Apple "holder tilbake" teknologien på flere områder, og gjør det vanskelig for forbrukeren å la telefonen kommunisere med andre enheter enn sine egne. Og når teknologien blir gjort tilgjengelig, først da blir det en snakkis rundt allmenheten, ikke før.

Lenke til kommentar

For å holde diskusjonen på et litt edruelig nivå: hva er så bra med Iphone? Alle som rettferdiggjør Iphone snakker om at alt bare virker og at Apple universet er så genialt. Men hva kan en Iphone som ikke Android eller WP kan? Hvis spesifikasjoner ikke er så farlig for kundene (noe jeg er enig i), hva er det da som er best på Iphone? Overbevis meg, en Android-bruker, om at Iphone 6+ burde være mitt neste valg.

 

Da snakker jeg om kun telefonen. Å snakke om integrasjonen mellom Iphone og alle andre i-produkter blir feil, fordi du skal være mer enn litt interessert i Apple for å fylle hele hjemmet med i-produkter. Brukergrensesnitt er i aller høyeste grad subjektivt, så det er et dårlig argument.

Lenke til kommentar

Denne tråden er jo kjempeunderholdenen å lese! :D

 

Dere klager om "Apple Menigheten". Dere oppfører dere jo akuratt på samme måte selv. Hele denne tråden er jo anti-Apple halleluja.

Må jo være lov å like produkter som faktisk er bra.

 

Jeg hadde en HTC Desire HD, nå har jeg en Samsung Galaxy Note 3 og jeg utelukker ikke at min neste mobil kan være en Sony Xperia eller en LG. Men jeg liker min Note og tror jeg holder meg til serien, men jeg sikler ikke etter Note 4 selv om den er noe bedre enn 3-ern rett og slett fordi jeg ikke synes at det er økonomisk verdt å oppgradere etter et år (selv fikk jeg min til halv pris. Kampanjetilbud).

 

Og Apple-menigheten er overlykkelige for noen av de nyhetene med iPhone 6 og iPhone 6 Plus. Samme ting og funksjoner som en rekke Android-mobiler har hatt i årevis. Og da de faktisk var nyheter for noen år siden så ble det sett på som unødvendig av Eple-menigheten rett og slett fordi Eple-enhetene ikke hadde dette.

 

Og at Apple lanserer en iPhone med større skjerm er jo bare så komisk som det kan bli etter at de og menigheten skrøt voldsomt av hvordan forrige generasjon var den perfekte størrelsen for hånda.

 

Må jo heller ikke glemme da de kom med en nærmest prikk lik kopi av statusbaren på Android for noen år siden...

 

Apple og menigheten er raske til å peke når noen andre kanskje kopierer, men når de selv gjør det så skryter de av det som om det er noe nytt.

 

Alle kopierer til en viss grad. Litt kopiering er bare sunt for markedet. Vi ser jo at Apple gjør det for å holde følge, men selv så saksøker de andre rimelig kjapt. Noen som husker Apple sine "revolusjonerende" avrunda hjørner som de tok patent på?

 

IPhone er også svindyrt i forhold til kvalitet og funksjon. Man får bedre smartmobiler til en billigere pris.

Endret av RollsReus™
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror journalisten velger å sette denne kritikken mot Apple veldig på spissen. Det er en del av jobben, og jeg tror vedkommende er mer reflektert enn det som kommer frem her.

 

Hadde Apple sin suksess bare kunne blitt forklart med et PR-maskineri så kunne jo Samsung og disse andre også bare kjøpt seg til all den PR-en. Apple har klart en elegant kombinasjon av teknologi, design og brukervennlighet.

 

...Vet du hva, nå som jeg skriver, så begynner jeg å lure på hvorfor jeg overhodet gidder å prøve forsvare Apple.

 

Kan ikke bare dere alle som bruker andre merker enn Apple bare forsette å gjøre det, og vi som bruker Apple-produkter få lov til å fortsette å gjøre det så kan vi leve fredelig side om side ;-)

 

Peace out.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig, veldig godt skrevet. Virker som om Apple har blitt en religion hvor ingen av de religiøse klarer å tenke kritisk lenger....

 

Hadde vært morsomt og spennende å lese en artikkel om nettopp Apples PR-maskineri. Hvordan de har bygget opp et så sterkt produkt at uansett hvor teknisk dårlig det er så går folk av skaftet for å anskaffe det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde Apple sin suksess bare kunne blitt forklart med et PR-maskineri så kunne jo Samsung og disse andre også bare kjøpt seg til all den PR-en. Apple har klart en elegant kombinasjon av teknologi, design og brukervennlighet.

 

 

Samsung prøver, de bruker mange ganger så mye penger på markedsføring som Apple. De får det bare ikke til særlig bra.

 

Forøvrig er denne tråden den største circle jerken jeg har sett noensinne. De som mener "applemenigheten" er fanatisk burde ta en titt på de folka som er så opptatt av anti-apple at de nesten ikke klarer å skrive klart engang.

 

Slapp av folkens, det er bare telefoner.

Endret av Audun_K
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde Apple sin suksess bare kunne blitt forklart med et PR-maskineri så kunne jo Samsung og disse andre også bare kjøpt seg til all den PR-en. Apple har klart en elegant kombinasjon av teknologi, design og brukervennlighet.

 

Veldig godt spørsmål, men også veldig korttenkt. Samsung, LG og Sony har visjoner av helt andre dimensjoner og et enormt marked å dekke sammenlignet Apple. Spesielt Samsung lever, nesten utelukkende, av innovasjon. Forsovet teknologi Apple i ettertid lager sin egen versjon av. Svært få bryr seg om de har en Samsung telefon eller en Sony telefon. Disse kjøperne ser produktet for hva det er verdt i for av spesifikasjoner og pris noe svært få Apple kunder gjør.

 

LG, Sony og Samsung vet at de er best på innovasjon og de vet det fordi de har vist det år etter år. Tar ikke lang tid lese deg opp til dette. Apple er god på design. Alt annet ligger 4-5 år bak de andre produsentene. Apple kunne ha satset på innovasjon kontra design og markedsføring, men dette markedet er allerede dominert av de asiatiske gigantene. Å utfordre de på hjemmebane ville fatalt for Apple.

 

Apples markedsføring er definitivt nøkkelen til deres suksess når det gjelder iPhone. Alle som har minimum peiling på markedsføring (evt har studert det) skjønner dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er virkelig blitt inn å hate Apple blant folk som mener mye på nett.

Ser ut til å være en 10:1 ratio på android-fanboys vs apple-fanboys på nett for tia.

 

Blir virkelig folk så engasjert av at noen kjøper en telefon av et gitt merke? enten det er Samsung, Apple, HTC, Sony eller noe annet?

 

Underlige greier...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung prøver, de bruker mange ganger så mye penger på markedsføring som Apple. De får det bare ikke til særlig bra.

 

 

Likevel så er det Samsung som selger flest telefoner i verden, dobbelt så mange som Apple i 2013 og nesten 3 ganger så mange i 2012.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samsung prøver, de bruker mange ganger så mye penger på markedsføring som Apple. De får det bare ikke til særlig bra.

 

 

Likevel så er det Samsung som selger flest telefoner i verden, dobbelt så mange som Apple i 2013 og nesten 3 ganger så mange i 2012.

 

 

Jepp, men det er stort sett i lowend. På toppmodeller (der Apple og Samsung konkurrerer) er det vel ca. likt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...