Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 6 og iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde vert 10 ganger mere elegant (som en iphone skal være) om dem hadde droppet dem stygge linjene på baksiden

Dee er visstnok nødt til å gjøre det sånn pga antenneproblematikk. Fortsatt så fungerer selve rammen som en antenne og da må de skille den fra resten av "kroppen".

 

Dette er vel den største designtabben av apple på mange år. Telefonen er jo direkte stygg. Og som jeg har sagt før, å gi ut en telefon uten MicroSD støtte i 2014 er bare pinlig. Heldigvis klarer konkurrentene det.

Å fortsatt bruke minnekort i 2014 er direkte flaut og utrolig tungvint løsning. Eksterne harddisker og generelt ekstra harddisker er ut. Inn med større innebygd lagring og større skylagringsalternativer.

 

 

Hva er det for en tulle-kommentar? Min mp3 samling av selv-rippede CDer er i skrivende stund på 150GB. Fortell meg en enklere måte å ha den med meg på enn på et MicroSD kort? Da tenker jeg på bruk i bil, fly og ferie i USA i 2 uker den nesten måneden. 1 av de ukene er på Cruiseskip uten nett forresten.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir nevnt at man også på android gjøre noe slik at toppen av skjermen kommer ned. Er det noen som vet om det er en app (i play store) som kan gjøre det? Prøvde å søke men fant ikke noe. Hadde vært flott fordi da kunne jeg brukt min nexsus 5 med én hånd...

 

Bruk Nova Launcher. Der er det gesture valg. Jeg har satt den til at når jeg sveiper ned samme hvor på skjermen, så kommer notification menyen ned. Finnes sikkert andre apper som gjør det samme. Søk på gestures

Lenke til kommentar

 

Hva er det for en tulle-kommentar? Min mp3 samling av selv-rippede CDer er i skrivende stund på 150GB. Fortell meg en enklere måte å ha den med meg på enn på et MicroSD kort? Da tenker jeg på bruk i bil, fly og ferie i USA i 2 uker den nesten måneden.

256 gb innebygd minne.

 

 

Fortell meg hvor jeg får tak i en iphone med 256GB innebygd minne til ca 500 kroner mer enn 16Gb versjonen da.

Lenke til kommentar

 

Hva er det for en tulle-kommentar? Min mp3 samling av selv-rippede CDer er i skrivende stund på 150GB. Fortell meg en enklere måte å ha den med meg på enn på et MicroSD kort? Da tenker jeg på bruk i bil, fly og ferie i USA i 2 uker den nesten måneden.

256 gb innebygd minne.

 

For noe absolutt svada.

1: Når telefonen er tom for strøm, men du gjerne vil spille musikken fra anlegget likevel - hva gjør du da?

2: Når du vil vise bildene på TV'n, men Apple støtter ikke skjermspeiling og du får ikke iCloud på TV'n - hva gjør du da?

3: Når du ikke har betalt for ekstra backup-plass i iCloud og telefonen en dag ikke slår seg på - hva gjør du da?

 

I alle disse tilfellene ville jeg tatt ut minnekortet og brukt det annensteds.

For ikke å nevne at det er veldig mye kjappere å overføre filer(og ikke minst organisere og rydde i dem) ved å plugge minnekortet i PC'n enn å gå via telefonen/trådløst nett etc.

 

Skal du først ha 128GB med musikk, bilder, film og dokumenter er vel det å ha dem på én telefons internminne den ABSOLUTT dårligste løsningen. Og definitivt ikke "inn" som du påstår.

Endret av toth
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hva er det for en tulle-kommentar? Min mp3 samling av selv-rippede CDer er i skrivende stund på 150GB. Fortell meg en enklere måte å ha den med meg på enn på et MicroSD kort? Da tenker jeg på bruk i bil, fly og ferie i USA i 2 uker den nesten måneden.

256 gb innebygd minne.

Dude, hvis du bare forandrer en bokstav i brukernavnet ditt, så kommer alle andre her på forumet til å skjønne deg mye mye bedre :) Hint, prøv med NIMROD :) Endret av hyp0crisy
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det for en tulle-kommentar? Min mp3 samling av selv-rippede CDer er i skrivende stund på 150GB. Fortell meg en enklere måte å ha den med meg på enn på et MicroSD kort? Da tenker jeg på bruk i bil, fly og ferie i USA i 2 uker den nesten måneden.

256 gb innebygd minne.

 

For noe absolutt svada.

1: Når telefonen er tom for strøm, men du gjerne vil spille musikken fra anlegget likevel - hva gjør du da?

2: Når du vil vise bildene på TV'n, men Apple støtter ikke skjermspeiling og du får ikke iCloud på TV'n - hva gjør du da?

3: Når du ikke har betalt for ekstra backup-plass i iCloud og telefonen en dag ikke slår seg på - hva gjør du da?

 

I alle disse tilfellene ville jeg tatt ut minnekortet og brukt det annensteds.

For ikke å nevne at det er veldig mye kjappere å overføre filer(og ikke minst organisere og rydde i dem) ved å plugge minnekortet i PC'n enn å gå via telefonen/trådløst nett etc.

 

Skal du først ha 128GB med musikk, bilder, film og dokumenter er vel det å ha dem på én telefons internminne den ABSOLUTT dårligste løsningen. Og definitivt ikke "inn" som du påstår.

 

Stort sett for meg, så bruker jeg Plex og streamer alt fra serveren min hjemme. Så jeg behøver aldri mer plass på iCloud. Med iOS 8 så kan man også bruke dropbox/onedrive m.m. istedet for iCloud visstnok.

 

Med Plex server stående gående hjemme, så kan jeg til en hver tid streame alt innhold til alle mine enheter. Beøver aldri å kopiere noe som helst til noen som helst enhet. Velkommen til 2011...

Lenke til kommentar

For noe absolutt svada.

1: Når telefonen er tom for strøm, men du gjerne vil spille musikken fra anlegget likevel - hva gjør du da?

2: Når du vil vise bildene på TV'n, men Apple støtter ikke skjermspeiling og du får ikke iCloud på TV'n - hva gjør du da?

3: Når du ikke har betalt for ekstra backup-plass i iCloud og telefonen en dag ikke slår seg på - hva gjør du da?

 

I alle disse tilfellene ville jeg tatt ut minnekortet og brukt det annensteds.

For ikke å nevne at det er veldig mye kjappere å overføre filer(og ikke minst organisere og rydde i dem) ved å plugge minnekortet i PC'n enn å gå via telefonen/trådløst nett etc.

 

Skal du først ha 128GB med musikk, bilder, film og dokumenter er vel det å ha dem på én telefons internminne den ABSOLUTT dårligste løsningen. Og definitivt ikke "inn" som du påstår.

1. Jeg har jo selvfølgelig musikken i all hovedsak på NAS-en.

2. Jeg har alle bildene mine i skyen, ingen problem. iPhone har støttet skjermspeiling i 4 år nå.

3. Du spør hva jeg gjør når en telefon klikker og jeg ikke har backup? Det er jo totalt irrelevant å legge slike føringer. Selvfølgelig har jeg backup. Bilder og musikk er synkronisert og backup på NAS og Jottacloud av iPhone og Mac skjer daglig hver natt. Det hadde jo blitt nøyaktig det samme hvis minnekortet hadde blitt ødelagt.

 

Jeg overfører sjeldent noe manuelt lenger. Kun når jeg skal legge inn filmer i VLC på iPaden. Jeg bruker synkronisering.

 

Det er DIN mening og ikke noen ABSOLUTT dårligste løsning. Telefonen jeg har med minnekort er så enormt rotete fordi jeg må flytte ting fra minnekort til telefon og noen programmer støtter ikke minnekortlagring og den bærbare PC-en har ikke minnekortleser til microSD osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay.. da har e fått sove litt på det og har funnet fram litt:)

 

1. Endelig 4.7"+, men forsat ikke 1080P å man må opp i 5.5" for å få dette, å ikke minst så ser ikonene helt feil plassert på skjermen på 4.7" varianten:/

 

2. Skuffende farge alternativer, telefonen ser rett og slett stygg ut, og iphone 5S har et stort steg forran her!

 

3. Kamera linsa stikker ut og telefonen må da ligge på denne, som betyr man burde ha deksel selv om linsa har safir glass.

 

4. Hvor ble det av 32GB? 16GB er nokk for meg, men for mange er 32GB+ optimalt.

 

5. Prisen er jo idiotisk til hva man får på markedet idag! HTC One 16GB te 4,500kr legg på 500kr å man har 128gb sd kort i tillegg! Apple har mye å lære.

Lenke til kommentar

 

For noe absolutt svada.

1: Når telefonen er tom for strøm, men du gjerne vil spille musikken fra anlegget likevel - hva gjør du da?

2: Når du vil vise bildene på TV'n, men Apple støtter ikke skjermspeiling og du får ikke iCloud på TV'n - hva gjør du da?

3: Når du ikke har betalt for ekstra backup-plass i iCloud og telefonen en dag ikke slår seg på - hva gjør du da?

 

I alle disse tilfellene ville jeg tatt ut minnekortet og brukt det annensteds.

For ikke å nevne at det er veldig mye kjappere å overføre filer(og ikke minst organisere og rydde i dem) ved å plugge minnekortet i PC'n enn å gå via telefonen/trådløst nett etc.

 

Skal du først ha 128GB med musikk, bilder, film og dokumenter er vel det å ha dem på én telefons internminne den ABSOLUTT dårligste løsningen. Og definitivt ikke "inn" som du påstår.

1. Jeg har jo selvfølgelig musikken i all hovedsak på NAS-en.

2. Jeg har alle bildene mine i skyen, ingen problem. iPhone har støttet skjermspeiling i 4 år nå.

3. Du spør hva jeg gjør når en telefon klikker og jeg ikke har backup? Det er jo totalt irrelevant å legge slike føringer. Selvfølgelig har jeg backup. Bilder og musikk er synkronisert og backup på NAS og Jottacloud av iPhone og Mac skjer daglig hver natt. Det hadde jo blitt nøyaktig det samme hvis minnekortet hadde blitt ødelagt.

 

Jeg overfører sjeldent noe manuelt lenger. Kun når jeg skal legge inn filmer i VLC på iPaden. Jeg bruker synkronisering.

 

Det er DIN mening og ikke noen ABSOLUTT dårligste løsning. Telefonen jeg har med minnekort er så enormt rotete fordi jeg må flytte ting fra minnekort til telefon og noen programmer støtter ikke minnekortlagring og den bærbare PC-en har ikke minnekortleser til microSD osv osv.

Du glemmer en stor faktor her, dette er deg ikke en normal bruker!

 

ca 30-50% som bruker iphone vet garantert ikke hva en NAS er og minnekort er ekstrem mye billigere. Så lenge musikk,bilder å filmer kan lagres der er det mer enn nokk.

 

Du har ingen reale kommentarer som motsier at minnekort er

dårlig, det er ikke rotete, det er du som gjør det rotete. Må ikke blande de to vettu ;)

 

Å betale 8500kr for en telefon idag med 128gb lagring er jo på trynet.

 

Å betale

Lenke til kommentar

Du glemmer en stor faktor her, dette er deg ikke en normal bruker!

 

ca 30-50% som bruker iphone vet garantert ikke hva en NAS er og minnekort er ekstrem mye billigere. Så lenge musikk,bilder å filmer kan lagres der er det mer enn nokk.

 

Du har ingen reale kommentarer som motsier at minnekort er

dårlig, det er ikke rotete, det er du som gjør det rotete. Må ikke blande de to vettu ;)

 

Å betale 8500kr for en telefon idag med 128gb lagring er jo på trynet.

 

Å betale

Ja, men det gjør jo du også! Du glemmer at 80% av alle som kjøpte androidtelefoner hos oss aldri kjøpte minnekort og ikke en gang vet hva det er og hvordan de bruker det. De vet ikke hvordan de flytter programmer fra telefonminnet til minnekortet, men de bryr seg ikke heller for de har ikke 150GB med musikk de absolutt skal ha på reise til USA. De aller aller fleste kjøper 16GB-versjonen og er storfornøyd med det.
Lenke til kommentar

Du glemmer en stor faktor her, dette er deg ikke en normal bruker!

ca 30-50% som bruker iphone vet garantert ikke hva en NAS er og minnekort er ekstrem mye billigere. Så lenge musikk,bilder å filmer kan lagres der er det mer enn nokk.

 

Du har ingen reale kommentarer som motsier at minnekort er

dårlig, det er ikke rotete, det er du som gjør det rotete. Må ikke blande de to vettu ;)

Du er heller ikke en normal bruker. Majoriteten av brukerne har adri bruk for et større minnekort. En stor del av dem er ikke klar over at telefonen har eksternt minnekort, og bryr seg heller ikke. Og av de som vet det, så er det enda færre som faktisk gidde å kjøpe flere/større.

 

 

Minnekort er en løsning som ser veldig fin ut på papiret, men som er bortkastet på 95% av brukerne.

 

EDIT: Ser nimrad svarte det samme, litt før meg :D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

 

Det blir nevnt at man også på android gjøre noe slik at toppen av skjermen kommer ned. Er det noen som vet om det er en app (i play store) som kan gjøre det? Prøvde å søke men fant ikke noe. Hadde vært flott fordi da kunne jeg brukt min nexsus 5 med én hånd...

 

Bruk Nova Launcher. Der er det gesture valg. Jeg har satt den til at når jeg sveiper ned samme hvor på skjermen, så kommer notification menyen ned. Finnes sikkert andre apper som gjør det samme. Søk på gestures
Det er en Samsung-funksjon på note3 (og s5?) hvor du bare gjør en tommelgesture for å minimere hele skjermen ned til et hjørne på displayet, slik at hele telefonen er brukbar med tommelen på en hånd. Endret av Slai
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...