Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 6 og iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Apple har en lang vei å gå når det gjelder plassutnyttelse på sine mobiler.. I forhold til LG G3 med 5.5 tommers skjerm blir jo Iphone 6 plus en gigant.. Den er jo til og med en god del større en Note 4 som har 5.9" skjerm!!!

 

http://mobiledevicesize.com/compare/#434,474,460;1

 

I forhold til LG 3 er iPhone 6 Plus ca 12 mm høyere, ca 3 mm bredere, men ca 2 mm tynnere.

 

I forhold til Note 4 er iPhone 6 Plus under 5 mm høyere, knapt 1 mm smalere, og over 1 mm tynnere. I volum er faktisk iPhone 6 Plus ca 15% mindre.

Lenke til kommentar

Poenget er at det er et nonissue med hva de skal og ikke skal kjøpe.

Apple vil at det ikke skal være noen tvil om at Apple sine ting har minimalt med problemer, og en måte å fjerne potensielle problemer og klager på er å droppe minnekort.

Samme er å kreve at mobilen bruker de appene de selv ønsker i motsetning til Android hvor du velger mer fritt hva program skal dekke hvilket behov.

 

Minnekort er åpenbart en hodepine for mange i Android-leiren, ja, hvilket er grunnen til at Google legger opp til stadig flere restriksjoner i Android for bruk av minnekort, og at Nexus-telefonene leveres uten minnekortstøtte.

 

Hundretusenvis av apper i iOS App Store sier at du tar feil, det er ikke det "samme".

Lenke til kommentar

Hva mener du med at jeg "tar feil"? Hvilken påstand har jeg gitt inntrykk av nå?

Alt jeg sa i sitatet er at Apple ønsker problemfritt, noe som gjøres lettere uten minnekort da de ikke kan kontrollere kvaliteten og dermed brukeropplevelsen, og det er muligens også grunnen til at de ikke lar deg feks velge en tredjeparts app for SMSer, telefon, tastatur, launcher osv? For å sikre seg jevn kvalitet over hele linjen og dermed unngå problemer ved bruk.

 

edit: ellers har jeg lite hodepine selv med minnekort. Det står nå der, og jeg har ting lagret der. Ikke noe kluss :< .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Men ikke like god til enhåndsbruk? Jeg venter spent på hvordan den funksjonen skal bli på iOS. Er glad de la det med, men spent på hvordan dette funker i apps, hvorvidt bredden også skaleres eller om det kun er høyden som justeres ned.

 

iPhone 6 (4,7") blir nok forholdsvis grei til enhåndsbruk, siden det ikke kreves lengre fingre for å gripe rundt den enn de første iPhone modellene - at den er 5 mm bredere enn f.eks iPhone 3G oppveies i stor grad gjennom at den er 5 mm tynnere.

iPhone 6 Plus, derimot, blir nok ikke så god når det gjelder enhåndsbruk, men det er vel et kompromiss noen er villige til å ta.

Lenke til kommentar

Vel, dimensjonene til Iphone6 er tilsvarende S4, og jeg syntes S4 er betydelig dårligere til enhåndsbruk enn Note3 og S5 er. Men det er mulig du syntes det blir helt greit, jeg kan bare snakke for egne hender :) .

 

Iphone6+ bør faktisk være bedre til enhåndsbruk da den har SW for å forbedre det.

Lenke til kommentar

Vindicator: nå er ikke Newton talsmann for alle som har sagt noe vondt om Androidtelefoner heller da, stakkar. Men joda, mange sa det. Mange sa ingenting, og. Mange var til og med enige i at det var bedre med større skjerm.

 

Jauda. Newton har meg blokkert, så han ser ikke hva jeg sier uansett. Men du ser hva jeg skal frem til når det kommer til dette med enhandsbruk som nevnes her?

 

Når andre enn Apple gjør det, så er det dårlig og idioti. Men når Apple plutselig får samme greia senere, ja da er alt plutselig brukanes og vil virke osv i følge noen Apple fans her.

 

En Note 4 vil fungere MYYYYYYE bedre for enhandsbruk enn det iPhone 6 Plus vil være. iOS er iOS, so you get what you get.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja såklart, husker debattene selv på den tid. Men står fortsatt for at S4 er vanskeligere å enhåndsbruke enn Note3, by far :) .

 

Vel, nå har jo Galaxy S4 denne enhandsfunksjon greia selv da, så nå vet jeg ikke helt på hvordan det fungerer med at jeg aldri har brukt det på min Galaxy S4.

 

Men ble litt avsporing her, så la oss holde oss til det tråden handler om før noen forum mods ser seg lei :) .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Den har faktisk ikke det, i alle fall ikke frem til jeg byttet den med en note3. Jeg snakker da om fulmskjermsminimering, ikke bare tastatur og dialpad som var på s4.

Men ja, tilbake til stjernen av tråden. Beklager avsporing.

 

Kan forsåvidt nevne, Vindicator, at iphone 6+ HAR en SWfunksjon for enhåndsbruk ala skjermminimeringen til Note3/S5, men hvordan den blir i praksis ift tredjeparts apps og slikt vet jeg ikke, ei heller om den minimerer i bredden i tillegg til høyden.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hva mener du med at jeg "tar feil"? Hvilken påstand har jeg gitt inntrykk av nå?

Alt jeg sa i sitatet er at Apple ønsker problemfritt, noe som gjøres lettere uten minnekort da de ikke kan kontrollere kvaliteten og dermed brukeropplevelsen, og det er muligens også grunnen til at de ikke lar deg feks velge en tredjeparts app for SMSer, telefon, tastatur, launcher osv? For å sikre seg jevn kvalitet over hele linjen og dermed unngå problemer ved bruk.

 

edit: ellers har jeg lite hodepine selv med minnekort. Det står nå der, og jeg har ting lagret der. Ikke noe kluss :< .

 

Oppfattet det som at du snakket om apper i sin alminnelighet, ikke kjernefunksjoner som SMS og telefoni, eller UI-modifisering. For kjernefunksjonene er det jo spesielle hensyn å ta, til stabilitet, sikkerhet, integrasjon mellom tjenester og samhandling mellom ulike Apple-produkt. Det er liksom essensielt med en telefon at man kan ringe til den og med den til enhver tid, og dette er for viktig og sensitivt til å overlates til tredjeparts-apps av varierende kvalitet.

Vi er nok ikke så uenige likevel.

 

PS. Tredjeparts tastatur kommer forresten med iOS 8, det har tatt Apple en del tid å implementere dette godt og sikkert nok.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Nå skal det bli spennende å se hva de sier alle de som har stått fast på at "iphone 5(s) har den perfekte formfaktor", og ment at det ikke går an å leve med større mobiler.

 

Om prisen ikke hadde vært så latterlig høy, hadde mitt største argument for å ikke kjøpe dem, vært størrelsen. Det er ikke det at jeg ikke får plass i lomma, eller at jeg ikke klarer å nå over skjermen, eller bruke den med en hånd (hadde Note 2 i ett år), det er bare det at jeg synes det er hakket diggere når det kommer til alle de punktene når man har en liten telefon.

Lenke til kommentar

Nå skal det bli spennende å se hva de sier alle de som har stått fast på at "iphone 5(s) har den perfekte formfaktor", og ment at det ikke går an å leve med større mobiler.

 

Jeg er en av dem, så enig i at det blir spennende :) Kjøpte iPhone 5s fremfor Android nettopp pga den relativt lille størrelsen og at den var minst på markedet. Kommer ikke til å kjøpe før jeg har sett og prøvd 6rn, men basert på det som nå er kommet frem forblir jeg på 5s eller går over til Android hvis det kommer noen med mindre skjerm. Jeg er ikke fanboy innen noen leire, så går utelukkende på hvor praktisk telefonen er nettopp for meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har laget en stor og en megastor telefon, fremfor en liten og en stor slik at de kunne beholdt "små" folk som meg som kunder, men det kan godt være at det bare er meg som tenker slik. Hadde gledelig betalt mer for en 6'rmed den nye tynne størrelsen og ellers bxh størrelsen til 5s.

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet overskriften til "Dessverre er iPhone stor". Hadde hatt respekt for dem hvis de hadde fortsatt å være ledende på størrelse (dvs. minst), i stedet velger de å bare etterligne konkurrentene og "safe" med det som er i vinden. Forhåpentligvis for Apple sin del vinner de gruppen med store hender/lommer og vesker nok til å erstatte de som ikke vil ha en "gedigen" spillmaskin med seg overalt, og som de nå trolig taper.

Lenke til kommentar

Blir litt som "desverre er iPhone ikke lilla med Orange knapper.". Det blir for spesifikt og lite, antar jeg. Vi får se om ikke antallet skuffede minimobilentusiaster utgjør større del enn forventet etterhvert som salgstall renner inn.

 

Men for all del, jeg håper det er mange flere av dere ministørrelse-fans enn jeg tror, og at dere alle kjøper WP nå.

 

Vil bare påpeke at det er mange fordeler med større skjerm enn spill. Det blir naivt å tro noe annet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...