Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 6 og iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

jeg må bare si at det virker lit merkelig at flertallet ikke vil ha behov for å utvide minnet på en telefon.

Kanskje tenker jeg lit for langt frem i tid når man sier at telefonen skal overta mye av det pcen gjorde før

Folk flest er ikke interessert i teknologi. De vil bare ha noe som fungerer.

Så hvorfor tar ikke DORO større markedsandel? Det er nok plenty teknointeresserte applekunder som biter i det sure eplet og velger design/mote fremfor funksjon. Men dersom de kunne velge ville de hatt begge deler.

Doro er rettet mot eldre og deres behov. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du begynner å snakke om det.

 

Tror du iPhone bare handler om design/mote?

Det er åpenbart at iPhone handler veldig mye om mote og trend.

1: statistikkene som viser en bratt fjelltopp av "stjålne", forsikrede iPhone når det lanseres en ny.

2: voksne mennesker som sover ute for å få den først - vitner definitivt om at det ikke er et desperat behov for telefon eller OS, men et desperat behov for å ha det nyeste og hotteste først. Egentlig helt uavhengig av om det er en telefon eller annet, slik mentalitet skyldes utelukkende trend/mote.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

jeg må bare si at det virker lit merkelig at flertallet ikke vil ha behov for å utvide minnet på en telefon.

Kanskje tenker jeg lit for langt frem i tid når man sier at telefonen skal overta mye av det pcen gjorde før

Folk flest er ikke interessert i teknologi. De vil bare ha noe som fungerer.

Så hvorfor tar ikke DORO større markedsandel? Det er nok plenty teknointeresserte applekunder som biter i det sure eplet og velger design/mote fremfor funksjon. Men dersom de kunne velge ville de hatt begge deler.

Doro er rettet mot eldre og deres behov. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du begynner å snakke om det.

 

Tror du iPhone bare handler om design/mote?

Det er åpenbart at iPhone handler veldig mye om mote og trend.

1: statistikkene som viser en bratt fjelltopp av "stjålne", forsikrede iPhone når det lanseres en ny.

2: voksne mennesker som sover ute for å få den først - vitner definitivt om at det ikke er et desperat behov for telefon eller OS, men et desperat behov for å ha det nyeste og hotteste først. Egentlig helt uavhengig av om det er en telefon eller annet, slik mentalitet skyldes utelukkende trend/mote.

Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme? Endret av Taggart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme?

Ja, det var jo det han sa?

Endret av Runar
Fjernet unødvendig sitering.Fjernet unødvendig sitering.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at folk venter i kø i dagevis utenfor Apple sine butikker . men det ikke skjer så ofte hos konkurrentene ( jeg har bare hør om slike tilfelle for lappe sin del ) ?

 

Her vil man jo tro at det har med popularitet å gjøre.

man må huske på at popularitet og mote henger veldig nye sammen

 

Når så mange er mer opptatt av at det er riktig logo på produktet da må det være noe mere en både popularitet og mote

 

man høre jo stadig at de har valgt Iphone fordi den bare virker .

Da er det jo pussig at de er så mange den ikke virker for

 

Da er det lit vanskelig å forstå strategien til Apple .

At de skal tjene masse penger på et begrenset antall brukere ved lansere modeller mange ser som for begrensende

Lenke til kommentar

Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme?

Selvsagt prøver samsung å skape samme entusiasme om seg selv, de hadde jo vært fullstendig blåst om ikke. Å ha en menighet og saueflokk er jo gull verdt for omsetningen, drømmesituasjon for enhver bedrift.

 

Tror jeg runder av min deltagelse i debatten med denne sannheten(siste linje) :

 

700.jpg

Endret av Runar
Fjernet unødvendig sitering.
Lenke til kommentar

Da har det kommet politelige ytelsestester av iPhone 6 (Plus), og de nye iPhonene var visst ikke ytelsesmessig 2 år bak konkurrentene:

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

 

Nye iPhoner har alltid ligget i toppskiktet ved lansering, så at dette fortsatt overrasker folk er jo utrolig. At enkelte kun teller GHz, pixler, og mAh avslører bare rimelig begrensede tekniske kunnskaper og dårlig refleksjonsevne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...