Gå til innhold

Her er iPhone 6


Anbefalte innlegg

*snip*

Du virker sint på folk som har Android. Kan du vise oss på eplet hvor den slemme roboten tok på deg?

 

var fryktelig mange "sinte" Android kommentatorer her også, hehe :p

 

 

Men fra spøk til revolver:

Har hatt iPhone, Note II og nå 1020, men runder nok tilbake til iPhone snart. Jeg bruker ikke alt det ekstra Android kan by på, og at ting skjer raskt er viktig, uten masse tukling. Derfor mener jeg Apple har den beste løsningen for meg. Sykronisering til Skydrive på WP fungerer kjempebra, men er en del andre ting, som at apper alltid kommer først til iOS, som gjør at jeg nok ikke kommer til å fortsette med WP.

 

Det kan også hende at ting kan gjøres like lett på android, men hvis ikke dette er intuitivt fra dag 1, så betyr det at man må lete seg frem, noe som ikke er aktuelt for min del.

 

Det å sammenlikne direkte HW mellom telefoner med forskjellige operativsystemer er også ganske håpløst, da man heller må se på hvor lang tid hver telefon utfører gitte oppgaver som kan måles likt på de forskjellige OS'ene. Du kan dytte inn så mye kraft du vil, men, for å føre HK metaforen videre, hvis man bare står å spinner på startstreken, så kommer man ikke langt.

 

Blir spennende å se ytelsestest mellom Note 4 og denne. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffende lansering generellt sett. Eneste spennende var betalingen, hvis det rulles ut globalt. Tåpelig navn også. ApplePay! Klinger ikke så godt. iPay er bedre, men så ville sikkert markedsføringsavdeligen hos Apple ha logoen deres over alt i butikker som aksepterer "AP".

Livefeeden deres var helt latterlig. Man falt ut hele tiden, siden gikk ned, kinesisk oversetter kom over. Som verdens største teknologifirma så bør man forvente at de kan levere en skikkelig live feed!

 

Designet er en ting, men telefonen er jo ikke så mye bedre en iPhone 5S! I det grove er det en 5S med større skjerm og NFC. Mens tidligere lanseringenr har komt med 2x forbedring på CPU fronten, så kommer dagens lansering med 25% økning? På apple sin hjemmeside refererer de nå til den originale iPhone. 50x raskere! Fint og flott det, men de har alltid referert til den avtroppende modellen, ikke en syv år gammel telefon! 25% var ikke spennende nok å reklamere? Største ytelsesøkning var på 60% i graffikk, men det har også før vært 2x økning. På den positive siden har den faktisk lengre batterilevetid. Både pga krymping av prosessoren fra 28nm til 20nm, mer effektiv arkitektur og større batteri.

I tillegg til all hypen de lagde rundt lanseringen. Hentet inn motebloggere til å reklamere for de. Jonathan Ive som gikk ut for et par dager siden og sa at "sveits må passe seg"! Som en referanse til at de skal ta over hele klokkemarkedet! Personlig synes jeg Apple Watch ser ut som en klump. iWatch kinger mye bedre for det første. Og man må ha med iPhone for å dra nytte av alle funksjonene. Skal man ta en løpetur så må man ta med telefonen, som ikke lengre er direkte lett, for å få alle funskjene til treningsappen. Klokken har tross alt ikke gps. Dette er tross alt første generasjon klokke fra apple, så vi får se hva de klarer å hoste opp over tiden. Forløpig ser det ut som en gimmick produkt.

 

Nei. Min iPhone 5 bikker snart to år og holder fint et par år til, til det det kommer mer spennende produkter på markedet. Android friseter mer og mer hvis apple forstetter denne trenden.

 

Håkki

Endret av Håkki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foxy: trenger ikke pinkode på lave beløp, tenker jeg. Kun over X kroner. Forhåpentligvis lar de deg styre den delen selv. Men vi får se...

Det finnes noe lignende i andre land. I England kan man legge bankkortet sitt over en skanner slik at du slipper å taste inn pinkoden. Det funker for varer under £25 tror jeg. Kommer den funksjonen til andre land vil ikke Apple Pay være ubrukelig da?

 

 

Lenke til kommentar

Må si jeg har vært en stor FAN av Apple.

Men jeg er svært usikker denne gang. føler ikke at Iphone 6 har så stor endring forskjell til de andre konkurrenter, med tanke på ytelse og ny teknologi.

Når det gjelder ytelse og teknologi kan det godt hende du har rett når det gjelder disse iPhone 6-variantene. Imidlertid må jeg si at lanseringen av iPhone 6 Plus var noe som omsider fikk selv en svoren Samsungtelefonforbruker til å heve et øyenbryn (eller to). Som sagt kan dette med ytelse og teknologi helt sikkert diskuteres, men endelig kommer de iallfall med noe i bra størrelse (uten at det av den grunn vil få meg til å kjøpe en iPhone, men dog spennende...) Endret av MrMire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Med all denne selvbildebruken er det ikke da litt rart at frontkameraene ikke øker mer i pikselkjøret enn det de gjør...?

6S og 6S Plus neste år.

 

Du mener de kommer med en høyere oppløsning på frontkameraet?

 

Jeg mente at siden de kom i nytt design og ny størrelse dette året er litt mindre viktige endringer som frontkamera noe de sparer til S-versjonen.

 

Ellers skal det nevnes at mange produsenter har fokus på front-kamera. Huawei, Sony og Nokia (om jeg ikke husker helt feil) har lansert mobiler med ekstra god vidvinkel og bildekvalitet på frontkameraet.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Kanksje jeg kjøper 6 om det blir noe gunstine abonnement med den. 6-7k for en telefon er uaktuelt :p

Det er mulig jeg ikke får med meg at du kanskje er ironisk, men jeg må nesten spørre...:

 

Tror du prisen på telefonen blir lavere med et gunstig abonnement?

 

 

Jeg kjøper gjerne en ny iPhone, kanskje også en 6'er...:-)

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg ikke får med meg at du kanskje er ironisk, men jeg må nesten spørre...:

Tror du prisen på telefonen blir lavere med et gunstig abonnement?

 

 

Jeg kjøper gjerne en ny iPhone, kanskje også en 6'er...:-)

 

 

Ja, hvis det er et abonnement man uansett ville ha kjøpt så blir ofte telefonen billigere hvis man kjøper den "på abonnementet". Det er det som kalles "subsidiering via abonnement". Jo dyrere abonnementet er, jo mer blir telefonen subsidiert.

 

Men hvis abonnementet er et dyrere abonnement enn man egentlig trenger og ville kjøpt, blir det jo selvsagt dyrere totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kanksje jeg kjøper 6 om det blir noe gunstine abonnement med den. 6-7k for en telefon er uaktuelt :p

Det er mulig jeg ikke får med meg at du kanskje er ironisk, men jeg må nesten spørre...:

 

Tror du prisen på telefonen blir lavere med et gunstig abonnement?

 

 

Jeg kjøper gjerne en ny iPhone, kanskje også en 6'er...:-)

 

Nei, men det blir ikke 6 lapper man må ut med en gang. Er også ofte du SPARER penger ved å kjøpe med abonnement.

Lenke til kommentar

 

 

Kanksje jeg kjøper 6 om det blir noe gunstine abonnement med den. 6-7k for en telefon er uaktuelt :p

Det er mulig jeg ikke får med meg at du kanskje er ironisk, men jeg må nesten spørre...:

 

Tror du prisen på telefonen blir lavere med et gunstig abonnement?

 

 

Jeg kjøper gjerne en ny iPhone, kanskje også en 6'er...:-)

 

Nei, men det blir ikke 6 lapper man må ut med en gang. Er også ofte du SPARER penger ved å kjøpe med abonnement.

 

Ja, som regel. Sparte penger da jeg kjøpte min HTC One M7. Men mobiloperatørene selger ofte iPhoner med dyre abonnementer, wonder why :roll:

 

For å ta noen eksempler (trolig vil dette også gjelde iPhone 6).

 

iPhone 5s 32GB.

Uten abonnement, eplehuset pris: 5.290,-

 

Laveste totalpris, nedbetaling 12 mnd.

 

Djuice: 8.587,-

Chess: 8.975,-

Netcom: 7.789,-

Telenor: 9.787,-

 

Så iPhone 6/6+ vil nok lide samme skjebne. Så å kjøpe de sammen med et abonnement ser ikke ut til å være gunstig. Men tar forbehold om feil da jeg gjorde dette i hu og hast.

Så det hadde vært kult om noen hadde giddet å regne mer på dette, f.eks kjøp av mobil og abonnement hver for seg, vil det lønne seg, hvis man har behov for et nytt abonnent?

Lenke til kommentar

Uderzo, nå må du huske at den totalprisen er inkludert abonnementet i seg selv. Jeg antar du har et abonnement på siden, selv om du kjøper telefonen uten abonnement? Hvis du har et med over 1gb datatrafikk, så er det naturlig å tro at du betaler 300 i måneden for abonnementet ditt, som da blir +3600 pluss på et år, i tillegg til de 5290 som iPhonen koster. 8900, mao. Da ser man at prisene er ganske like, og for mange så er 500 kr i måneden i ett år lettere å betjene enn 5300 på en gang. Studenter, ungdommer, etc.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har et abonnement (200kr mnd), så hvis jeg kjøper en iPhone på nyåret, uten abonnement, så vil mobilen koste meg 7.690,- i 2015. Med unntak av Netcom, så er det betydelige billigere enn å kjøpe mobilen på nedbetaling. Nedbetaling lønner seg ofte ikke, hverken med mobiler eller andre ting.

Men jeg skjønner at det kan være fristende for de som ikke har 5.290,-, og heller ønsker å nedbetale mobilen over et år.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...