Gå til innhold

Her er iPhone 6


Anbefalte innlegg

 

Skjerm: 4,7", 750 x 1334 punkter

 

dette er svak!!!!

 

 

 

hvorfor, z3 compact (en helt ny tlf) har 1280x720

Betyr ikke at det ikke er dårlig oppløsning på IPhonen, betyr bare at Z3 også har dårlig oppløsning. Apple lage bare to modeller hvert år, før var det bare en, så de har bare flaggskip. Sony sine mini modeller er ganske greie, men Samsung sine mini modeller er jo ikke verdt pengene, de koster jo mye mindre men de er jo og mye svakere på alle områder. I den prisklassen er det nå uansett best å gå for Huawei.

 

Så skjønner ikke hvordan en mobil fra en av de store Android produsentene som har dårlig oppløsning skal rettferdiggjøre den dårlige oppløsningen til iPhone?. Spesiellt når du tenker på at Apple kjøper skjermene sine, og de kunne ha valgt å kjøpe en full HD 4.7, relativt lett å lage. Siden jeg tviler på at det er hardware, siden Apple pleier å ha ganske kraftig, må det jo være for å skape en forskjell opp til pluss modellen. Ikke at andre produsenter som sony og samsung gjør det, men det er like skuffende av alle tre, syns ikke vi skal bare akseptere det og kjøpe likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Apple har hele tiden sagt at "enhånds" telefon er best. Da synes jeg det er rart at de lanserer to nye "store" telefoner, og ikke vidrefører den hendige 4tommeren. De frafaller jo fra alle tidligere utsagn...

Det har Apple alltid gjort. Det at de går i mot tidligere utsagn er det mest stabile ved Apples produktlinje ;)

Det har vel noe med at det er det folket vil ha, muligens? Jeg vet ikke. Selv har jeg en iPhone 5 og en Galaxy s4 og for meg så er S4 litt for stor. Jeg kommer nok til å kjøpe en iPhone 6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Apple har hele tiden sagt at "enhånds" telefon er best. Da synes jeg det er rart at de lanserer to nye "store" telefoner, og ikke vidrefører den hendige 4tommeren. De frafaller jo fra alle tidligere utsagn...

Det har Apple alltid gjort. Det at de går i mot tidligere utsagn er det mest stabile ved Apples produktlinje ;)

Det har vel noe med at det er det folket vil ha, muligens? Jeg vet ikke. Selv har jeg en iPhone 5 og en Galaxy s4 og for meg så er S4 litt for stor. Jeg kommer nok til å kjøpe en iPhone 6.

 

 

 

Du vet at iphone6 er like stor som en s4?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

 

Apple har hele tiden sagt at "enhånds" telefon er best. Da synes jeg det er rart at de lanserer to nye "store" telefoner, og ikke vidrefører den hendige 4tommeren. De frafaller jo fra alle tidligere utsagn...

Det har Apple alltid gjort. Det at de går i mot tidligere utsagn er det mest stabile ved Apples produktlinje ;)

Det har vel noe med at det er det folket vil ha, muligens? Jeg vet ikke. Selv har jeg en iPhone 5 og en Galaxy s4 og for meg så er S4 litt for stor. Jeg kommer nok til å kjøpe en iPhone 6.

 

Du vet at iphone6 er hakket større enn en s4?

 

Hva mener du? iPhone 6 er på 4.7 tommer og S4 er på 5 tommer. Ja, jeg snakker om iPhone 6 og ikke iPhone 6 Plus.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du tar feil.

 

Z3 compact: 1280x720, 4.6": PPI: 319

iPhone 6: 1334x750, 4.7": PPI: 325

 

 

enda dårligere oppløsning da - nei eneste fornuftige og pene mobil på markedet nå er sony z3

Og en fordel er jo at Sony velger standardiserte oppløsninger, i motsetning til Apple som har en forkjærlighet for å bruke sine egne rare oppløsninger....

Nja, for apple handler det jo om skalering av oppløsning. Slik at apper lagd på telefoner med lavere oppløsning fungerer uten problemer. Derfor de bruker og har brukt rare oppløsninger.

 

Som regel har de øket oppløsningen med x2 etc, så fungerer appene automatisk. De gjorde det samme på iPad også når de gikk fra iPad 2 til retina.

Loooool, Android telefoner har jo enda flere forskjellige oppløsninger, men google og utviklerne klarer likevel å lage apper til telefonene. Apple sine telefoner er overprisa dritt mobiler sammenliknet med andre toppmodeller som kjører android eller windows phone. Nå vil jeg forresten også tro at mange tenker apple fant opp NFC. lol

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Apple har hele tiden sagt at "enhånds" telefon er best. Da synes jeg det er rart at de lanserer to nye "store" telefoner, og ikke vidrefører den hendige 4tommeren. De frafaller jo fra alle tidligere utsagn...

Det har Apple alltid gjort. Det at de går i mot tidligere utsagn er det mest stabile ved Apples produktlinje ;)

Det har vel noe med at det er det folket vil ha, muligens? Jeg vet ikke. Selv har jeg en iPhone 5 og en Galaxy s4 og for meg så er S4 litt for stor. Jeg kommer nok til å kjøpe en iPhone 6.

 

Du vet at iphone6 er hakket større enn en s4?

 

Hva mener du? iPhone 6 er på 4.7 tommer og S4 er på 5 tommer. Ja, jeg snakker om iPhone 6 og ikke iPhone 6 Plus.

 

 

S4

BODY Dimensions 136.6 x 69.8 x 7.9 mm (5.38 x 2.75 x 0.31 in)

Iphone 6

BODY Dimensions 138.1 x 67 x 6.9 mm (5.44 x 2.64 x 0.27 in)
Lenke til kommentar

Oh. Det visste jeg ikke. Tenkte aldri så langt jeg. Vi får se hva det blir til da...

 

Men jeg klarer ikke helt å se om skjermen blir lettere å rekke med tommelen på bildene i forhold til S4. Dimensjonene er jo større, men skjermen mindre. Det blir kanskje noenlunde likt da.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Må si jeg er litt skuffet over nye iPhone, de kunne nok med fordel gått for 4" og 4,7" fremfor 4,7" og 5,5". Digger selv 4", synes det er en veldig hendig størrelse og har inntrykk av at mange iPhone 5(S)-eiere er personer som foretrekker mindre telefoner.

Det estetiske var heller ikke fulltreffer. Fin telefon altså, men spesielt plaststrekene bak vil jeg tro kunne vært løst på en bedre måte. Antar at det er for dekningens skyld, men hvorfor ikke ha plasten på sidene eller gjøre en tvist med logoen? Det uthevede kameraet er heller ikke noe særlig å juble for. Det som irriterte meg mest med HTC One X var nettopp at kameralinsa stakk ut av telefonen og dermed var ekstra utsatt for riper.
Satser på at iPhone 6S blir en mer velykket telefon. Kanskje den kommer tidligere enn neste høst, à la iPad 3 og 4.

Apple Watch derimot virker til å bli en kul sak. Første smartklokke som frister både estetisk og softwaremessig.

Endret av KKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Apple har hele tiden sagt at "enhånds" telefon er best. Da synes jeg det er rart at de lanserer to nye "store" telefoner, og ikke vidrefører den hendige 4tommeren. De frafaller jo fra alle tidligere utsagn...

Det har Apple alltid gjort. Det at de går i mot tidligere utsagn er det mest stabile ved Apples produktlinje ;)
Det har vel noe med at det er det folket vil ha, muligens? Jeg vet ikke. Selv har jeg en iPhone 5 og en Galaxy s4 og for meg så er S4 litt for stor. Jeg kommer nok til å kjøpe en iPhone 6.

Men dette er jo noe mesteparten av "apple fansn" har argumentert for også. Den eneste toppmodell mobilen med lommevenlig størelse og enhåndsbetjening.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du tar feil.

 

Z3 compact: 1280x720, 4.6": PPI: 319

iPhone 6: 1334x750, 4.7": PPI: 325

 

 

enda dårligere oppløsning da - nei eneste fornuftige og pene mobil på markedet nå er sony z3

Og en fordel er jo at Sony velger standardiserte oppløsninger, i motsetning til Apple som har en forkjærlighet for å bruke sine egne rare oppløsninger....

Nja, for apple handler det jo om skalering av oppløsning. Slik at apper lagd på telefoner med lavere oppløsning fungerer uten problemer. Derfor de bruker og har brukt rare oppløsninger.

 

Som regel har de øket oppløsningen med x2 etc, så fungerer appene automatisk. De gjorde det samme på iPad også når de gikk fra iPad 2 til retina.

Loooool, Android telefoner har jo enda flere forskjellige oppløsninger, men google og utviklerne klarer likevel å lage apper til telefonene. Apple sine telefoner er overprisa dritt mobiler sammenliknet med andre toppmodeller som kjører android eller windows phone. Nå vil jeg forresten også tro at mange tenker apple fant opp NFC. lol

 

Du vet du sikkert at det eneste android gjør er å blåse opp appen til den oppløsningen. Altså de tar ikke høyde for hvor stor skjermen er. Da husker du også sikkert at når android fikk tablets så var det meste bare oppblåste telefon apper. Problemet er jo der fortsatt i dag.

 

Selvfølgelig klarer de å lage apper til telefonene, men de er som regel ikke på optimalisert for en skjermstørrelse.

 

Husker sikkert hvordan twitter var på tablets en tid. Det funker jo, optimalisert? Nei

2c107_android_vs_ipad_tablet_apps_tim_co

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...