Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, han har jo trossalt solgt iPhoner før og tallene der skal vel forsåvidt stemme med tanke på det. Ellers er det dyrt å skifte skjerm som man sier hos en forhandler eller butikk.

 

Men engang noen tyr til "superlativer" som "dritt" osv så klarer ikke jeg å ta de spesielt seriøst. Det var så mye fjas i den artikkelen at det er til å få fnatt av, og at Vollvik selv faktisk ønsker å fremstå på denne måten helt offentlig i media er ganske så flatterende men sier vel veldig mye om han som person. Er vel ikke uten grunn at ting har gått såpass på tverke rent profesjonelt for han de siste årene.

 

Prosentandelen kan jeg vel ikke gå god for, og jeg har vel nå gått igjennom like mange generasjoner iPhonemodeller som det han har som forhandler, og 15% er en ganske drøy påstand. Vil si at 8-10% nok er mer riktig, og det er ikke spesielt sjokkerende eller høye tall tatt i betraktning at vi snakker mobiltelefoner som på grunn av høyt forbruk og mye bevegelse dag ut og dag inn har en ganske så høy feilprosent sammenlignet med mye annen teknologi.

 

Må også huske at veldig mange velger å levere inn en iPhone selv når det ikke er snakk om garanti / reklamasjon fordi man da vil bli tilbudt en ny swapenhet for type 2000-2500 kr fremfor å kjøpe en helt ny, disse må naturligvis skilles fra feilprosenten da det ikke er Apple sin skyld om en bruker har mistet telefonen i do eller hva de måtte ha funnet på.

 

 

Min erfaring er at vi får inn like mye toppmodeller HTC, Nokia og Samsung som vi får inn iPhone. Selve antallet iPhones er høyere, men så selger vi flere iPhones enn vi gjør de øvrige modellene også. Og som sagt så velger veldig mange å levere inn for swap, som ikke må telles med i denne statistikken. De som har utpekt seg som "verstinger" hos oss må vel bli Sony, uten at de har noen voldsomt høyere feilprosent enn de øvrige de heller.

 

Av rimeligere modeller så er det lavere feilprosent, men det skyldes nok mye at mange rett og slett ikke gidder å levere inn billige telefoner, og bare kaster de og skaffer seg ny telefon når de tar kvelden om det så er etter 6 mnd eller 3 år.

 

 

EDIT:

 

Skjønner ikke helt hva han fabler om når det kommer til garantitiden heller. Som forhandler så dekker vel autorisert serviceverksted, eller importør kostnadene innenfor reklamasjonsretten på fem år? Der jeg jobber (som forhandler av iPhone) så betaler jo ikke vi en krone for at en kunde for utlevert ny swapenhet for defekt iPhone om den så er 6 mnd, 2 år eller 4 år gammel?

 

Om det er snakk om gråimport så har han jo skutt seg selv i foten.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen som forsøker å frata han retten å ha egne meninger? Men med engang noen drar "XXX er dritt" argumentet så tar jeg de like lite seriøst om det så er Paven, Kongen, Idar Vollvik eller Johannes på 14 år.

Helt enig, men man trenger ikke ty til personangrep. Angrip heller meningene og argumentene han kommer med.

 

PS: Jeg sier ikke du har gjort det, jeg bare sa ifra før det gikk for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...