Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Fy faen. Telenor har ikke klart å sendt den ut enda.. Selvom jeg betalte den på torsdag kveld.

 

Slapp av du er ikke eneste. Sliter med det samme selv. Og idag ringte jeg de og klagde.. og guess what.. "da er du blitt satt i kø til neste gang vi får den på lager" .. HVA F I H? Da sender du f ikke til kunden din og sier "Din nye iPhone 6s Plus er på lager!".

 

Dette er super lavmål fra telenor og e blir bare mer og mer sinna på de idiotiske unskyldningene deres. Er ikke denne sendt på Mandag kan de jaggu med tenke seg at de skal få høre hele remsa og mer! Kunne hatt denna på fredag jeg, men "stolte" på telenor at de ville få sendt den ut de 2 neste dagene men nei da. 

 

 

Det var dårlig! Og nå har de ingen fler igjen. Får håpe de får en ny levering neste uke.. ellers hadde jeg blitt forbanna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den to dager og velger å beholde den trofaste 5S i påvente av den tiende utgaven. Stort sett samme greia i større format. Litt kjappere, kameraet er veldig likt. Du betaler stort sett for kjappere telefon, 3D touch og altfor kjapp TouchID. Utrolig flott er den dog, men 5S er enda den beste iPhonen de har laget.

 

Dette er heldigvis personlige meninger. Fordi 6s er den beste de har laget på papir og realitet.

 

Når det kommer til personlige meninger, så kan jeg jo gi deg det samme tilbake som du gjorde her.

 

5s

 

- Alt for liten skjerm

- Tåler for lite

- Dårlig front facing kamera

 

Det at touch id er rask er ingen minus! Det tar deg ingen ekstra tid med å bruke en negl eller power knappen visst du vill se notifikasjonene dine. Det er aldri "for raskt" å komme inn på sin egen telefon :p

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Har hatt den to dager og velger å beholde den trofaste 5S i påvente av den tiende utgaven. Stort sett samme greia i større format. Litt kjappere, kameraet er veldig likt. Du betaler stort sett for kjappere telefon, 3D touch og altfor kjapp TouchID. Utrolig flott er den dog, men 5S er enda den beste iPhonen de har laget.

Har hatt 6s i en dag og kommer fra 5s. Kunne ikke tenke meg å gå tilbake til 5s, denne 6s er bedre på absolutt alt.

Lenke til kommentar

 

Har hatt den to dager og velger å beholde den trofaste 5S i påvente av den tiende utgaven. Stort sett samme greia i større format. Litt kjappere, kameraet er veldig likt. Du betaler stort sett for kjappere telefon, 3D touch og altfor kjapp TouchID. Utrolig flott er den dog, men 5S er enda den beste iPhonen de har laget.

Har hatt 6s i en dag og kommer fra 5s. Kunne ikke tenke meg å gå tilbake til 5s, denne 6s er bedre på absolutt alt.

 

Jeg skal moderere meg. Har sammenliknet litt mer og ser endel fordeler med 6s, spesielt mer plass til å skrive. Min mening er litt sett opp i mot pris også. Jeg får ta en runde på om 6S er verd 8 lapper og se om det blir værende. Opplevde samtalekvaliteten som litt "dempet", men det kan være den i andre enden også som gjorde utslaget.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

 

Hvorfor har ikke 6s en egen tråd?

 

Må tenke på miljøet og bruke samme tråd. 

 

;-)

 

 

Håper min blir sendt fra Apple i dag. Fikk nano-simkortet fra Chess, alt jeg mangler er telefonen! 

 

Kan de sende når som helst på døgnet eller er det slik at de sender den neste dag siden det ikke ble gjort noe oppdatering siden i dag tidlig?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har ikke 6s en egen tråd?

 

Må tenke på miljøet og bruke samme tråd. 

 

;-)

 

 

Håper min blir sendt fra Apple i dag. Fikk nano-simkortet fra Chess, alt jeg mangler er telefonen! 

 

Kan de sende når som helst på døgnet eller er det slik at de sender den neste dag siden det ikke ble gjort noe oppdatering siden i dag tidlig?

 

 

 

Spørs vel hvor de sender den fra. Sist jeg bestilte iPad via Apple ble den sendt fra Nederland, men den sendes vel direkte fra Kina nå? Er dog ganske sikker den er hos meg mellom 13-15 okt. 

Lenke til kommentar

Først i dag fikk jeg prøvd en demo modell av iphone 6s plus, og fra min iPhone 6 Plus, syntes jeg den var ekstremt rask til å loade websider, og apper.

 

Leste nå nettopp at Apple har kommet en slags hybrid NVMe flash lagring. Som gir utrolig høy burst speed, men mindre lese/skrive hastigheter over tid. Poenget er jo at dette er ikke en PC og det er sjelden man leser og skriver store filer.

 

"For those that are unfamiliar how these hybrid SLC/TLC NAND solutions work, in essence the SLC cache is made sufficiently large to avoid showing the reduced performance of TLC NAND. Any time you’re writing to the storage, the writes go to the SLC cache first before being committed to TLC NAND. As long as the overall average bandwidth demand doesn’t exceed the speed of the TLC, short-run bandwidth is solely limited by the speed of the SLC cache, which turns out to be the case for almost every normal use case.

 

 

Det er kanskje veldig nerdete, men jeg syntes det er meget imponerende, og kanskje ikke sånn som blir nevnt i anmeldelser, annet enn tlf er rask. Og blir også veldig glad for at fokuset ikke bare er på SoC. Var jo det samme med bærbare. Hvem hadde nå tenkt seg å gå tilbake med en bærbar med 5400rpm spinndisk, selvom CPUen de har er state of the art. 

 

77664.png

Endret av henrikrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs vel hvor de sender den fra. Sist jeg bestilte iPad via Apple ble den sendt fra Nederland, men den sendes vel direkte fra Kina nå? Er dog ganske sikker den er hos meg mellom 13-15 okt.

Meste av Apple produkter som kommer til Norge kommer via Nederland, også som regel dit iPhone kjøpt via Apple.no havner på service. Vil nok komme fra samme plass nå også. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da ble det grå 64GB 6S, sånn går det når man går forbi butikken...

 

Inntrykk: Umulig å bruke hjemknappen til å sjekke varsler, bare låser opp telefonen.

 

Foretrekker fortsatt grepet + størrelsen ift 5S. Aldri helt forstått hvorfor folk var så glad i de skarpe kantene

Lenke til kommentar

 

Inntrykk: Umulig å bruke hjemknappen til å sjekke varsler, bare låser opp telefonen.

 

Foretrekker fortsatt grepet + størrelsen ift 5S. Aldri helt forstått hvorfor folk var så glad i de skarpe kantene

Fingeravtrykk leses utrolig raskt. Som du sier, å bruke hjemknappen til å se låseskjermen er nesten ikke mulig. Derfor bruker jeg nå på-knappen eller en annen finger til det. Det er uansett en stor fordel at fingeravtrykket leses så ultrakjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det grå 64GB 6S, sånn går det når man går forbi butikken...

 

Inntrykk: Umulig å bruke hjemknappen til å sjekke varsler, bare låser opp telefonen.

 

Foretrekker fortsatt grepet + størrelsen ift 5S. Aldri helt forstått hvorfor folk var så glad i de skarpe kantene

 

Intrykk: Bare bruk negla eller av/på knappen.. :O

 

"Foretrekker fortsatt grepet + størrelsen ift 5S. Aldri helt forstått hvorfor folk var så glad i de skarpe kantene"

 

Her snakker du mot deg selv. Iphone 5/5s har skarpe kanter ikke 6/6s! og 4" skjerm er jo alt for lite:S mine store tomler skriver feil hele tida lol xD

Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå at den skal komme mellom 12-14 oktober. Den er fremdeles ikke sendt og det tar iallefall noen dager å sende fra Kina om det er der den blir sendt i fra.

 

Hvorfor det? Apple kaster vel et gigantisk lass med telefoner på flyet (Fedex?). Turen til Nederland er unnagjort ila. natten, hvor nytt fly venter til f.eks Gardermoen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...