Gå til innhold

Nå er jeg lei av inkonsekvente moderatorer.


Anbefalte innlegg

bra sagt

divX er ikke brudd på noen som helst lov, det er et format. Det er hva en bruker divX til som kan være i strid med loven. En kan selvsagt dra samme parallellen og si at en burde forby biler fordi så mange kjører for fort og således bryter lover og regler...

 

At det har vært inkonsekvens i modereringen er vi klar over og derfor har vi utarbeidet retningslinjene. Dog er det med oss som med alle andre; vi er bare mennesker og derfor tolker en ofte ting litt forskjellig. Regner med at det er en overgangsfase og at ting blir bedre med tiden :smile:

 

Bedre sagt :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er vel ikke så rart jeg finner igjen folk på andre fora..... blir vel ikke lenge her, hvis ting ikke bedrer seg...

Personlig synes jeg hw gjør en kjempejobb og med tanke på kor mange poster som kommer inn per dag så synes jeg at det er lov å gjøre feil, være konsekvent og rett på, ikke drive å bøye regler, slik fører bare til rot.

 

Nå kjenner jeg ikke til sakens kjerne, men som moderator sa divx er ett format og har ikke nødvendigvis noe med piratkopiering å gjøre...

 

jeg har aldri fått flytta eller slettet en post... kanskje det er heller folk som må formulere seg på en bedre måte.

 

hadde kanskje vært fint om du bytta forum så slipper man slike røyksjuk innlegg...

 

Stå på moderatorer, jeg synes dere gjør en god jobb :woot:

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2002-02-20 15:56, Stratos skrev:

Bra du gidder å rydde da. Jeg bare ler og synes det er litt morsomt jeg..

 

SirHartge's flyttebyrå.. :lol:

 

Men som sagt: Bra du gidder... :smile:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

:grin:

 

Cs_er_gøy ; hvor stor er 14tiss faktoren din? Skjerpings, du har skrevet en del useriøse innlegg..

flyttebyrå hørtes bra ut,

og da mener jeg det ikke negativt...

 

Stå på, synes du gjør en god jobb i å holde forumet ryddig å pent. er en grunn til at jeg bruker hw.no forumet og det er fordi det er så strukturert...

 

forresten skulle du trenge golf innmat så har jeg en vraka golfII 90 modell i garasja=) hehe *grin* Vinter'n er no herk (det samme er fjellvegger)

Lenke til kommentar
De kaster faktisk ut folk/innlegg der man spør hvordan man skal ta kopier/backups, mens de forklarer i detalj hvordan man ripper en DVD-plate. Det er jo derfor jeg i det hele tatt skriver innlegget.

Husk at selve hardware.no og forum.hardware.no ikke nødvendigvis har de samme retningslinjene. Det de poster på siden har de fullstendig kontroll over, men det har de ikke på forumet. Dermed er det nødvenig å ha et strammere reglement på forumet enn på siden.

HW.no er jo tross alt ansvarlige for hva som står på deres domene, så postes det noe ulovlig på forumet så kan dette få juridiske konsekvenser. Hadde en eller annen medarbeider bestemt seg for å poste noe lignende på siden ville det aldri kommet ut. Ganske enkelt fordi ansvarlig redaktør hadde forkastet artikkelen. En slik kontroll er derimot praktisk umulig på et forum som dette.

Lenke til kommentar

Divx diskusjonen er akkuratt som bin/iso og P2P diskusjonen

 

Har sett mange spill som har divx filmer, har prøvd å lage divx filmer med dv kameraet uten så altfor godt resultat, jeg kunne fint spurt om hva jeg gjør feil.

Men når man spør hvordan man ripper matrix som er opphavsbeskyttet material i best mulig kvalitet på cd/er da er du over på den ulovlige siden.

 

Jeg har laget bin og iso filer av mange spill og programmer, Så jeg kan fint spør hvordan eller hva jeg skal bruke til å brenne imagene eller lage dem. Men når jeg spør f.eks hvordan brenne max-payne-2-FLT.iso går jeg igjen over på den ulovlige siden.

 

Angående P2P. jeg kan fint spørre om hvilken P2P klient som er best, P2P programmer er i seg selv lovlige og det er materialet som du velger å laste ned/dele som er opphavsbeskyttet som er ulovelig. Du finner lovlige filer på f.eks Shareaza. Hvis jeg hadde spurt om hvilket nettverk som jeg finner matrix revolutions da har jeg for tredje gang gått over grensen. Matrix Revolution er opphavsbeskyttet og kan ikke lastes ned/deles.

Lenke til kommentar
det er jo ikke ulovlig å kopiere/rippe en DVD. Det er jo heller ikke ulovlig å spørre hvordan man gjør det. Å spre materialet derimot er ulovlig.

nei hvis man eier orginalen så er det ikke det. Men hvis man laster ned f.eks matrix-revolution-Deity.Divx.avi og spør hvordan å legge den på en dvd plate bryter man opphavsbeskyttetelsen og gjør noe som er på andre siden av gata.

Lenke til kommentar
det er jo ikke ulovlig å kopiere/rippe en DVD. Det er jo heller ikke ulovlig å spørre hvordan man gjør det. Å spre materialet derimot er ulovlig.

nei hvis man eier orginalen så er det ikke det. Men hvis man laster ned f.eks matrix-revolution-Deity.Divx.avi og spør hvordan å legge den på en dvd plate bryter man opphavsbeskyttetelsen og gjør noe som er på andre siden av gata.

jo? man har jo ikke lov til å spre materialet..... bare rippe/herpe/voldta/spille det av i whatever you want?

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2002-02-21 14:51, JarleW skrev:

HVIS jeg trenger å vite noe om Wares/Appz eller gode ftp-servere for nedlastning av spill så trenger jeg vel ikke spørre om det her.

Det finnes andre og bedre steder å spørre om warez o.l. enn dette forumet.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Det trenger du da ikke, hardware.no forteller deg jo alt du trenger å vite for å være en aktiv del av warez-miljøet ved å forklare i detalj hvordan man ripper DVD-plater. Glimrende til å swappe med i miljøet vet du :smile: Glimrende til å overkomme ratio-problemet med også.

 

Inkonsekvensen lenge leve! Jeg for min del drar ut på jakt etter et mer seriøst forum, som ikke er basert på neo-nazi regler laget av de samme som skal tolke/håndheve de. Det finnes nok av de.

 

Moderatorene tror tydeligvis de kan skjule et useriøst forum og sin egen fremferd for kritikk, ved å henvise all kritikere, seriøse eller useriøse, til andre fora, bare fordi dette er gratis.

 

Man burde vel kanskje ha luktet lunten allerede der!?!?

Så sant, så sant. Istedenfor å innrøme at dem tar feil så gir dem deg en liten ferie på xx dager. Folk kan godt spørre om helt legetime ting og bli bannet for det, bare fordi moderatorene "mistenker" piratkopiering. Så finner man lignende saker eller verre hvor faktisk det blir oppfordret til piratkopiering, uten at moderatorene gjør en sjit. Det blir for dumt ;)

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2002-02-21 14:51, JarleW skrev:

HVIS jeg trenger å vite noe om Wares/Appz eller gode ftp-servere for nedlastning av spill så trenger jeg vel ikke spørre om det her.

Det finnes andre og bedre steder å spørre om warez o.l. enn dette forumet.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Det trenger du da ikke, hardware.no forteller deg jo alt du trenger å vite for å være en aktiv del av warez-miljøet ved å forklare i detalj hvordan man ripper DVD-plater. Glimrende til å swappe med i miljøet vet du :smile: Glimrende til å overkomme ratio-problemet med også.

 

Inkonsekvensen lenge leve! Jeg for min del drar ut på jakt etter et mer seriøst forum, som ikke er basert på neo-nazi regler laget av de samme som skal tolke/håndheve de. Det finnes nok av de.

 

Moderatorene tror tydeligvis de kan skjule et useriøst forum og sin egen fremferd for kritikk, ved å henvise all kritikere, seriøse eller useriøse, til andre fora, bare fordi dette er gratis.

 

Man burde vel kanskje ha luktet lunten allerede der!?!?

Så sant, så sant. Istedenfor å innrøme at dem tar feil så gir dem deg en liten ferie på xx dager. Folk kan godt spørre om helt legetime ting og bli bannet for det, bare fordi moderatorene "mistenker" piratkopiering. Så finner man lignende saker eller verre hvor faktisk det blir oppfordret til piratkopiering, uten at moderatorene gjør en sjit. Det blir for dumt ;)

Legger du merke til noen tråder der det snakkes/oppfordres til piratkopiering, så betyr det som regel at ingen moderatorer har sett den enda, og da kan du bruker raporter-knappen.

 

Forøvrig så vet jeg ikke om noen som har blitt utestengt for en misstanke, men at tråden har blitt stengt er vel ganske naturlig.

Lenke til kommentar

[fyllepost]

 

jsvell all of u @ #hw,no

 

moddisene gjør en bra jobbm .... stORRTS sett.

 

hadde det ikke vert for k¨te jerkloof fyrem hadde je gvert på verrdlannå.

 

 

SÅ DETSÅ

strur dete er LOL ja

 

 

SÅDETSÅ

 

 

tru fsjøleing eie myraveien 16/19 puben ja

¨gd mobsse"!!

Lenke til kommentar
[fyllepost]

 

jsvell all of u @ #hw,no

 

moddisene gjør en bra jobbm .... stORRTS sett.

 

hadde det ikke vert for k¨te jerkloof fyrem hadde je gvert på verrdlannå.

 

 

SÅ DETSÅ

strur dete er LOL ja

 

 

SÅDETSÅ

 

 

tru fsjøleing eie myraveien 16/19 puben ja

¨gd mobsse"!!

:woot::woot::woot:

 

Det må jeg si...fyllespråk er kongesagt....dette var JAEVLI BRA FYLLESAGT!!

*grin* :mrgreen: *grin* :mrgreen: *grin*

Lenke til kommentar
[fyllepost]

 

jsvell all of u @ #hw,no

 

moddisene gjør en bra jobbm .... stORRTS sett.

 

hadde det ikke vert for k¨te jerkloof fyrem hadde je gvert på verrdlannå.

 

 

SÅ DETSÅ

strur dete er LOL ja

 

 

SÅDETSÅ

 

 

tru fsjøleing eie myraveien 16/19 puben ja

¨gd mobsse"!!

:woot::woot::woot:

 

Det må jeg si...dette var JAEVLI BRA SAGT!!

*grin* :mrgreen: *grin* :mrgreen: *grin*

quaore? jævli bra de?! JA ******!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har lov til å rippe mine egne DVDer. Det betyr at hvis jeg spør hvordan jeg kan rippe Wallace & Grommit så har jeg faktisk lov til å gjøre det. Jeg ripper våre egne ting slik at guttungen på 3 år ødelgger billige kopier av DVDene sine istedet for originalen.

 

Jeg har også lov til å rippe mine egne CDer, noe jeg også gjør av samme grunn som over.

 

Hvis du ser på rettsakene mot DVD Jon og Napster Norge kommer det veldig godt fram at som forbruker har du bra rettigheter. Det er når du vil gi andre en kopi at konflikten med lovverket begynner.

 

Det betyr at å spørre "hvordan ripper jeg Ringenes Herre" ikke er et spørsmål som i seg selv har noe med ulovligheter å gjøre, men er et helt legitimt spørsmål. Kan godt være at det ikke er et ønsket spørsmål her, men det er i alle fall ikke ulovlig i henhold til norsk lov.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har lov til å rippe mine egne DVDer. Det betyr at hvis jeg spør hvordan jeg kan rippe Wallace & Grommit så har jeg faktisk lov til å gjøre det. Jeg ripper våre egne ting slik at guttungen på 3 år ødelgger billige kopier av DVDene sine istedet for originalen.

 

Jeg har også lov til å rippe mine egne CDer, noe jeg også gjør av samme grunn som over.

 

Hvis du ser på rettsakene mot DVD Jon og Napster Norge kommer det veldig godt fram at som forbruker har du bra rettigheter. Det er når du vil gi andre en kopi at konflikten med lovverket begynner.

 

Det betyr at å spørre "hvordan ripper jeg Ringenes Herre" ikke er et spørsmål som i seg selv har noe med ulovligheter å gjøre, men er et helt legitimt spørsmål. Kan godt være at det ikke er et ønsket spørsmål her, men det er i alle fall ikke ulovlig i henhold til norsk lov.

du har lov til å rippe dvdene dine til privat forbruk, du har også lov til å legge cdene dine inn på dataen til privat forbruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...