Gå til innhold

Nå er jeg lei av inkonsekvente moderatorer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutt og herpe med SirHartge

(Har sjekket hans poster)

Han er jo Kul ut i fra hans meldinger.

alle hans meldinger er jo meget høflige og saklige, ja han er til og med morsom :smile:

desuten gjør han en meget god jobb med og holde forumet ryddig.

 

Får jeg en Stjerne i boka nå ?

:smile:

PS: foresten meget bra side dette her

med forum og greier :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-20 17:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


pgressum skrev (2002-02-20 15:46):

Det er ok at en snakker om hvordan en lager sine egne divX'er (mange som har DV-kamera osv), men ikke "Hvordan ripper jeg Ringenes Herre??" e.l. regner med at de fleste skjønner forskjellen om de legger godviljen til.


 

Ok da...sorry jeg var litt trøtt da jeg postet det inlegge om at jeg fikk feil når jeg prøvde å spille av LOTR.

Var ikke helt med mine fulle ti? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 15:17, pgressum skrev:

divX er ikke brudd på noen som helst lov, det er et format.


 

Men dere forklarer i detalj hvordan man skal rippe en DVD?!?!

 

Dere hevder at Div_X er et format, og det er HVA du benytter formatet til som er ulovlig.

 

Javel.

 

Da er det å kunne kopiere en CD kun en teknikk, og burde beskrives på lik linje - fordi det er jo bare hva du bruker kunnskapen/kopien til som er ulovlig, ifølge deres argumentasjon. Og dere tar ikke ansvar for hva leserne/brukerne gjør.

 

Ergo bør diskusjoner om hvordan man skal kunne kopiere CD`er og programvare også være legitimt å spørre om, både fremgangsmåter og teknisk informasjon.

 

Dersom det konseptet er så ubegripelig for disse moderatorene, ønsker jeg at en av dere forklarer meg den juridiske forskjellen på å instruere noen i å rippe en DVD-plate (som dere gjør i detalj), og å instruere noen i hvordan man kopierer en CD i detalj, uavhengig av formålet.

 

Jeg venter spent.....

Lenke til kommentar

Må si jeg holder med moderatorene her. Ikke ofte jeg har sett helt ubehøvlet oppførsel eller at de banner/stenger tråder fordi det er den minste eim av f.eks warez. De de har stengt, burde blitt stengt etter min mening. Og det med at de er maktsyke diktatorer som bare vil herske litt her, siden de ikke kan gjøre det i hverdagen: Pølsevev.

 

Vil også si at dette er en gratis tjeneste, så de som ikke liker det som utarter seg her, er vel i grunn frie til å finne seg et annet forum med snillere moderatorer? :smile:

 

Denne streng-moderator-diskusjonen fortjener snart en plass i siggen min. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 20:09, Ghostrider skrev:


Men dere forklarer i detalj hvordan man skal rippe en DVD?!?!


Dere hevder at Div_X er et format, og det er HVA du benytter formatet til som er ulovlig.


 

Divx kan brukes til masse lovlig det. f.eks så har familien en standalone DVD spiller i kjellerstua. På rommet ditt har du PC-en din. Da er det meget praktisk å lage divx av DVDene så du slipper å løpe alle de 3 etasjene ned til kjellerstua for å hente DVD-en hver gang du skal se en film. Det er også greit å ha filmene på Divx så du slipper å sitte sammen med søstra og kjæresten hennes og se på Strip Tease :wink:

 

Quote:


Da er det å kunne kopiere en CD kun en teknikk, og burde beskrives på lik linje - fordi det er jo bare hva du bruker kunnskapen/kopien til som er ulovlig, ifølge deres argumentasjon. Og dere tar ikke ansvar for hva leserne/brukerne gjør.


Ergo bør diskusjoner om hvordan man skal kunne kopiere CD`er og programvare også være legitimt å spørre om, både fremgangsmåter og teknisk informasjon.


Dersom det konseptet er så ubegripelig for disse moderatorene, ønsker jeg at en av dere forklarer meg den juridiske forskjellen på å instruere noen i å rippe en DVD-plate (som dere gjør i detalj), og å instruere noen i hvordan man kopierer en CD i detalj, uavhengig av formålet.


 

Jeg har enda til gode å se at moderatorene reagerer på en bruker som spør om hvordan han komme forbi kopisperren på et spill for å ta back-up av det.

 

Det moderatorene slår ned på er når en presterer å si "jeg har lastet ned medal of honor, men der er en .bin fil. Hva gjør jeg?"

 

IMHO er vi ganske frie her på forumet. De moderatorene som finnes synes jeg gjør en god jobb. Helt greit at dem gjør noe jeg ikke er enig i av og til, men man retter seg etter autoriteter! Våre moderatorene har jo også vist at de faktisk tar imot saklig kritikk.

Lenke til kommentar

De kaster faktisk ut folk/innlegg der man spør hvordan man skal ta kopier/backups, mens de forklarer i detalj hvordan man ripper en DVD-plate. Det er jo derfor jeg i det hele tatt skriver innlegget.

 

Hva angår hvorvidt det er praktisk å ha alle DVD-filmene sine på Div_X som det ble skrevet i et tidligere innlegg fra en annen bruker, så er jo det helt irrelevant. Det er ikke det som er problemstillingen, men det juridiske aspektet av det, og hardware.no`s ambivalente holdning, som varierer etter deres eget vel befinnende/vindretningen i skrivende stund.

 

Det skal mer til enn en fet pc, og å ha lest BOFH to ganger for å bli en god moderator IMHO.

Lenke til kommentar

Quote:


Ghostrider skrev (2002-02-20 23:03):


Hva angår hvorvidt det er praktisk å ha alle DVD-filmene sine på Div_X som det ble skrevet i et tidligere innlegg fra en annen bruker, så er jo det helt irrelevant. Det er ikke det som er problemstillingen, men det juridiske aspektet av det, og hardware.no`s ambivalente holdning, som varierer etter deres eget vel befinnende/vindretningen i skrivende stund.


 

Det er _veldig_ vanskelig å legge seg på en 100% riktig linje når det gjelder piratkopiering. Siden moderering er basert på skjønn vil dessuten alltid noen føle seg urettferdig behandlet.

I et forsøk på å holde piratkopiering unna dette forumet, har vi nå satset på å legge en grense ved der det tydelig fremgår at det er snakk om piratkopiering. Teknisk omkring kopiering (dvs. diskusjoner om CD/DVD-brennerutstyr, CD-brennersoftware etc.) har vi valgt å tillate. Diskusjoner om hvordan man knekker (kopierings)beskyttelser/koder tillates selvfølgelig ikke.

 

Det er uansett ingen som betaler for denne forumtjenesten, så dersom man er misfornøyd kan man med rimelig lett sinn forlate diskusjonene.

 

Når det gjelder flytting av tråder er dette veldig viktig, ettersom mange har en oppfatning av at dersom man poster i kategorien "Alt om data" vil man få mest oppmerksomhet = best svar. Dersom alle begynner å tenke slik er jeg overbevist om forumets verdi ville sunket betydelig.

 

Vi håper på forståelse for at det er veldig vanskelig å moderere et forum med det utfall at alle blir fornøyd, og setter derfor stor pris på tilbakemeldingene som kommer i denne tråden. Det gir oss en god pekepinn på hvordan vi bør justere modereringen fremover.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Dette er bare latterlig:)

 

Moderatorene skulle hatt seg en tur på BBS'er i sin tid og blitt flama litt der, de hadde ikke overlevd 5 minutter:) De som ikke klarer argumentere ellerikke liker å bli motsagt banner andre her:)

 

Hva skjedde med freedom of speech? Dersom moderatoerene ikke liker folkene som skriver her kan de vel finne seg et annet forum å skrive på? Helt latterlig at det skal være forbud å diskutere alt, så lenge man ikke gir direkte login på ftp'sites med warez er det ikke forbudt å beskrive i detalj hvordan man går frem for å finne frem til hva man vil ha, det er heller ikke forbudt å vise hvordan man cracker et program eller går frem for å ta backup av en cd som har en hvilkensom helst beskyttelse.

 

Er det forbudt å lære ting som kan bruker på ulovlige måter? Nei:) Da ville det jo vært forbudt å lære å kjøre bil, for man kan bruke bilen som fluktbil under et ran. Hva med å lære å bruke våpen? Ikke ulovlig før man bruker det til noe ulovlig. Å nekte noen å lære om sikkerhet er latterlig, det sier litt om forumets regelverk. Hardware.no har forfalt siden de begynte, dessverre:( Kanskje på tide å finne seg et nytt forum hvor ikke det er så utroolig mange newbies som stiller så frustrerende spm at man bare må skrive

noe tull, enkelte burde kanskje ikke hatt pc:) og modsa legger seg på et latterlig nivå (noen vaffal)

Dette burde være mer enn et hei, jeg er dum og kan ingenting kan dere svare meg på dette, forum. Er ikke ofte jeg skriver her fordi det er kjedelig:) Men jeg ler av morsomme innlegg daglig.

 

Ja til flaming og freedom of speech. Dersom det er pga norsk lov at dette gjøres så er det bare å legge forumet utenlands. Sider som http://www.isonews.com og http://www.cdfreaks.com er vel grunnlag for 100 års fengsel ifølge folk her? Åh nei.. de linker ikke dirkete til noe:) De har bare informasjon som KAN brukes ulovlig:)

 

I rest my case. Dette minner om makt syke ircops som også er er stort problem på enkelte USERIØSE kanaler.

 

-Dagens utblåsning var sponset av Duracell-

Lenke til kommentar

"Dersom moderatoerene ikke liker folkene som skriver her kan de vel finne seg et annet forum å skrive på?"

 

Jeg er enig i mye av det du skriver, men allikevel så syns jeg vi bør rette oss etter hva "Regjeringen" sier. Har vi problemer med det så er det vel heller vi som bør se oss om etter et annet forum. Hvis mange gjør det så må Hardware.no ta konsekvensen av det og eventuelt myke opp rettningslinjene/moderatorene for å få oss tilbake.

 

HVIS jeg trenger å vite noe om Wares/Appz eller gode ftp-servere for nedlastning av spill så trenger jeg vel ikke spørre om det her.

Det finnes andre og bedre steder å spørre om warez o.l. enn dette forumet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 14:51, JarleW skrev:

HVIS jeg trenger å vite noe om Wares/Appz eller gode ftp-servere for nedlastning av spill så trenger jeg vel ikke spørre om det her.

Det finnes andre og bedre steder å spørre om warez o.l. enn dette forumet.


 

Det trenger du da ikke, hardware.no forteller deg jo alt du trenger å vite for å være en aktiv del av warez-miljøet ved å forklare i detalj hvordan man ripper DVD-plater. Glimrende til å swappe med i miljøet vet du :smile: Glimrende til å overkomme ratio-problemet med også.

 

Inkonsekvensen lenge leve! Jeg for min del drar ut på jakt etter et mer seriøst forum, som ikke er basert på neo-nazi regler laget av de samme som skal tolke/håndheve de. Det finnes nok av de.

 

Moderatorene tror tydeligvis de kan skjule et useriøst forum og sin egen fremferd for kritikk, ved å henvise all kritikere, seriøse eller useriøse, til andre fora, bare fordi dette er gratis.

 

Man burde vel kanskje ha luktet lunten allerede der!?!?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 09:26, talisar skrev:


Moderatorene skulle hatt seg en tur på BBS'er i sin tid og blitt flama litt der, de hadde ikke overlevd 5 minutter:) De som ikke klarer argumentere ellerikke liker å bli motsagt banner andre her:)


 

Joda er skikkelig gøy på utelandske BBSer :roll: Skrev og posta litt på Metallica.com's BBS en stund, men det blir bare for dumt med all flaminga;

 

a(12 posts): "where can I get the green copy of Ride The Lightning?"

 

b(23 posts): "There is no green copy of Ride The Lightning"

 

c(3424 posts): "a: go fuck yourself! There is a green copy of RTL made in France. If you don't know a fuck, don't post your silly fuck!"

 

b(23 posts): "how could I fucking know what the fuck is going on in France? Go suck yourself your asshole!!!!"

 

Er det slik vi ønsker å ha det? Merk at spørsmålet faktisk aldri ble besvart...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-21 16:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 15:53, Pluto skrev:

Tror ikke noen vil savne deg Ghostrider, 9 meldinger og de fleste kun med kritikk av forumet.


 

Kritikk av forumet? Savne meg?

Les meldingene mine, så ser du at kritikken er rettet mot moderatorers bruk/håndheving/tolking av regelverk, evt. også deres inkonsekvente drifting av forumet, med hva en enkelt vinkling angår.

 

Det er to _litt_ forskjellige ting.

 

Det må også være mulig å komme med kritikk, uten å få et slikt fjortis-argument etter seg. Det vitner jo om fullstendig mangel på både innsikt og kunnskap.

 

Kritikk, dersom korrekt fremsatt, og ikke minst motatt, er en effektiv måte å utvikle seg på. Uten kritikk, hvor ville vi da ha vært?

 

Dersom du føler for å generalisere, er alt.no.generalisering en fin newsgruppe.

 

Great expectations sucks! *evil_grin*

Lenke til kommentar

Jeg generalisere? Saklig kritikk? I det første innlegget ditt generaliserer du jo til den store gullmedaljen samt kommer med kritikk mot moderatorene som kun er en forsmådd fjortis verdig. Ikke mye saklighet over det. Treffer vel deg da på alt.no.generalisering ?

 

:smile:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Enig i at "Ting som kan lede til..." er en lite presis setning hvor det er stort rom for tolkninger. Trolig burde vi omforulere den... Noen bedre forslag ?

 

Legger til at det er helt ok at en diskutere bruk av programvare, men ikke hvordan en cracker de. Det er ok at en snakker om hvordan en lager sine egne divX'er (mange som har DV-kamera osv), men ikke "Hvordan ripper jeg Ringenes Herre??" e.l. regner med at de fleste skjønner forskjellen om de legger godviljen til.

Hva med "direkte oppfordring til" ?

Selv en anmeldelse av en film er en ting som "kan lede til.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...