Gå til innhold

Nå er jeg lei av inkonsekvente moderatorer.


Anbefalte innlegg

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2002-02-21 14:51, JarleW skrev:

HVIS jeg trenger å vite noe om Wares/Appz eller gode ftp-servere for nedlastning av spill så trenger jeg vel ikke spørre om det her.

Det finnes andre og bedre steder å spørre om warez o.l. enn dette forumet.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Det trenger du da ikke, hardware.no forteller deg jo alt du trenger å vite for å være en aktiv del av warez-miljøet ved å forklare i detalj hvordan man ripper DVD-plater. Glimrende til å swappe med i miljøet vet du :smile: Glimrende til å overkomme ratio-problemet med også.

 

Inkonsekvensen lenge leve! Jeg for min del drar ut på jakt etter et mer seriøst forum, som ikke er basert på neo-nazi regler laget av de samme som skal tolke/håndheve de. Det finnes nok av de.

 

Moderatorene tror tydeligvis de kan skjule et useriøst forum og sin egen fremferd for kritikk, ved å henvise all kritikere, seriøse eller useriøse, til andre fora, bare fordi dette er gratis.

 

Man burde vel kanskje ha luktet lunten allerede der!?!?

Så sant, så sant. Istedenfor å innrøme at dem tar feil så gir dem deg en liten ferie på xx dager. Folk kan godt spørre om helt legetime ting og bli bannet for det, bare fordi moderatorene "mistenker" piratkopiering. Så finner man lignende saker eller verre hvor faktisk det blir oppfordret til piratkopiering, uten at moderatorene gjør en sjit. Det blir for dumt ;)

Legger du merke til noen tråder der det snakkes/oppfordres til piratkopiering, så betyr det som regel at ingen moderatorer har sett den enda, og da kan du bruker raporter-knappen.

 

Forøvrig så vet jeg ikke om noen som har blitt utestengt for en misstanke, men at tråden har blitt stengt er vel ganske naturlig.

/me tror ikke at desertglow klarte å stenge tråden ordentlig. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personelig syntes at moderatorene gjør en god jobb, de tar det seriøst og ordentlig.. og når hovedargumentet til trådstarter en guide om eller noe om DivX og ripping av DVD filmer syntes jeg det blir litt teit.

 

1: DivX har ikke nødvendigvis noe med piratkopiering og gjøre, jeg bruker DivX selv til video redigering..

 

2: Om ripping av DVD er piratkopiering kan diskuteres, men det er mange mulige formål ved å rippe en DVD...

 

 

Moderatorene er en av grunnene til at Hardware.no er verdens nest største Inivison Power board!!

 

God jul

:xmas:

Lenke til kommentar
det er jo ikke ulovlig å kopiere/rippe en DVD. Det er jo heller ikke ulovlig å spørre hvordan man gjør det. Å spre materialet derimot er ulovlig.

nei hvis man eier orginalen så er det ikke det. Men hvis man laster ned f.eks matrix-revolution-Deity.Divx.avi og spør hvordan å legge den på en dvd plate bryter man opphavsbeskyttetelsen og gjør noe som er på andre siden av gata.

Huh?

 

Nei. Det er ikke lovelig å dele rippa filmer, samme hvor mye du eier dem selv.

 

Men hvis jeg har Matrix Revolution på DVD kan jeg fortsatt laste ned Matrix.Revolution.Deity.XviD.avi. :p

 

Og en annen ting. Cracks er visst fryktelig fyfy her på forumet.

Teit spør du meg, for jeg har flere orginale spill som jeg spiller enn antall CD-/DVD-Roms og derfor er det veldig greit med No-CD cracks.

Siden jeg besitter viten om hvor du kan skaffe de fleste No-CD cracks så syns jeg det er teit at jeg ikke kan dele dette med andre som er lei av å bytte CD plate hele tida mens en spiller.

 

Jeg antar at moderatorer nå vil si noe sånt som, "Du vet jo ikke for sikkert at typen har orginal versjonen av spillet og kan defor lede til piratvirksomhet."

Vel da vil jeg påpeke 2 ting.

 

1. Alle spill utgitt av Farlight, Deviance, Razor1911, etc., så er cracken inne i .bin fila og senere på CD plata når du brenner den ut. Ergo trenger de ingen No-CD crack til spillet.

 

2. Det er ikke noe mindre suspekt enn en fyr som vil vite hvordan du ripper en DVD-film. Denne filmen er det 80% sannsynlighet for at ikke er hans. Så da stiller disse to temaene likt i grunn.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom alle innleggene i denne tråden, men jeg synes mange av brukerne er for surmagede når de går ut og kritiserer moderatorene. Jeg har ganske så mange innlegg selv, og ikke én eneste gang har en moderator kritisert meg, min ordbruk eller mine innlegg, selv om jeg selv merker at jeg kan være ganske krass til tider.

 

Jeg tror at de som klager på moderatorene, er de som har hatt problemer med de. Grunnen til at de har hatt problemer, er vel fordi de ikke følger reglene da... som sagt... når en bruker med 10-50 innlegg blir utestengt eller får mange advarsler, så sier det noe om akkurat den personen, når jeg med 2500 innlegg (eller noe rundt der?) ikke har mottatt så mye som en advarsel.

 

Og som mange nok har sagt før meg.. divx er ikke ulovlig så lenge man ikke bruker det til å dele kopibeskyttede filmer.

 

Edit : Offtopic... hadde visst akkurat 2500 innlegg når jeg skrev dette, så nå er det 2501. Ganske bra gjetta, da jeg egentlig ikke hadde peiling på hvor mange innlegg det var :green:

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
En crack er en modifikasjon av et spill, denne modifikasjonen er sjelden lovlig, så godt som alle lisensene som du trykker JA til når du installerer spillet, forhindrer dette. Og når det gjelder selve detaljpratet om Warez releaser... ville jeg tro det går imot reglene, og uansett er det ganske uinteressant.

Nei?

 

Hvis meg den lisensavtalen hvor det står at du ikke kan spille spillet du har kjøpt i butikken uten CD'en, for den skulle jeg likt å se.

 

Min detaljerte warezprat? Den strider ikke med noe.

 

Afseth: Jeg også har over 2000 meldinger og moderatorene var ikke sene med å gi meg en måneds "ferie" for noe som ikke strider med rettningslinjene.

Og før du i hele tatt spør, så vil jeg få med det at jeg aldri kaster dritt til moderatorene her inne. Samme hvor feil de kan ta, så syns jeg det er bedre å få de til å innse at de kan ha tatt feil på en sivilisert måte istedet for å kalle moderatorene styggord som ikke burde brukes på forumet her.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Meget godt sagt!

 

BTW: lmao @ "sirhartges flyttebyrå"

 

Jeg lurer på hvor mange poster jeg har sett hvor han buser inn og skriver "denne tråden passer best under ....... flyttes"

 

Greit nok at folk feilposter og at de kan flyttes....men ærlig talt! Ikke noe rart mannen har mange meldinger...halvparten er vel sånne!

 

Og sirhartge: Hvorfor kan du ikke svare på noen spørsmål når du først poster dette vrøvlet? Det har jeg fortsatt til gode å se!

 

Skjerpings! and that goes out to all the moderators here! :evil:

Tror ikke det er mange som bryr seg om post counten.

Noen må jo flytte på feilposter osv. og hvorfor ikke sirhartge?

Kanskje han ikke har tid eller mulighet til å være alle plasser på forumet samtidig.

Forstår ikke helt hva folk klager på :no:

 

:xmas:

Lenke til kommentar
En crack er en modifikasjon av et spill, denne modifikasjonen er sjelden lovlig, så godt som alle lisensene som du trykker JA til når du installerer spillet, forhindrer dette. Og når det gjelder selve detaljpratet om Warez releaser... ville jeg tro det går imot reglene, og uansett er det ganske uinteressant.

Nei?

 

Hvis meg den lisensavtalen hvor det står at du ikke kan spille spillet du har kjøpt i butikken uten CD'en, for den skulle jeg likt å se.

 

Min detaljerte warezprat? Den strider ikke med noe.

 

Afseth: Jeg også har over 2000 meldinger og moderatorene var ikke sene med å gi meg en måneds "ferie" for noe som ikke strider med rettningslinjene.

Og før du i hele tatt spør, så vil jeg få med det at jeg aldri kaster dritt til moderatorene her inne. Samme hvor feil de kan ta, så syns jeg det er bedre å få de til å innse at de kan ha tatt feil på en sivilisert måte istedet for å kalle moderatorene styggord som ikke burde brukes på forumet her.

Nå forsøker du å prate deg bort. Nei, det er riktig at det sjelden står noe om at det ikke kan spilles uten CD, men det står så godt som ALLTID at du ikke kan gjøre modifikasjoner med produsentens materiale, noe de har copyright på. Jeg ser uansett ikke relevansen i å legge ut om diverse releaser og warez grupper...

Lenke til kommentar
Nå forsøker du å prate deg bort. Nei, det er riktig at det sjelden står noe om at det ikke kan spilles uten CD, men det står så godt som ALLTID at du ikke kan gjøre modifikasjoner med produsentens materiale, noe de har copyright på. Jeg ser uansett ikke relevansen i å legge ut om diverse releaser og warez grupper...

Det var for å få frem at en som har lastet ned spillet ikke trenger en No-CD crack for å få spillet til å fungere at jeg nevnte warezgruppene.

 

Modifikasjoner med produsentens materiale?

Så du mener at ting som CS var ulovelig til det ble retail?

At alle modsa til HL, Quake2, Max Payne, etc., etc. er ulovelig?

For det er det du sier.

Dette er jo like mye modifisering av materialet deres som det å fjerne CD-check funksjonen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Enig i at "Ting som kan lede til..." er en lite presis setning hvor det er stort rom for tolkninger. Trolig burde vi omforulere den... Noen bedre forslag ?

 

Legger til at det er helt ok at en diskutere bruk av programvare, men ikke hvordan en cracker de. Det er ok at en snakker om hvordan en lager sine egne divX'er (mange som har DV-kamera osv), men ikke "Hvordan ripper jeg Ringenes Herre??" e.l. regner med at de fleste skjønner forskjellen om de legger godviljen til.

men det er jo fullstendig lovelig og rippe ringenes herre..

Lenke til kommentar
Afseth: Jeg også har over 2000 meldinger og moderatorene var ikke sene med å gi meg en måneds "ferie" for noe som ikke strider med rettningslinjene.

Det er vel noe som bør tas opp med den enkelte moderator? Hvis du har "loven" på din side, så er det vel ingen grunn til at du ikke skulle få opphevet ferien din? Det er menneskelig å feile, og moderatorene gjør jo feil i blant de også...

Lenke til kommentar

Cappo: Du forsøker å prate deg bort igjen. Noen spill tillater mods og addons, det er helt i orden, og forsåvidt et unntak. Men de færreste tillater at du FORANDRER noen av de originale filene, nemlig produsentens materiale, som de har copyright på. Les igjennom lisensavtalen neste gang du installerer et spill du....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
1: DivX har ikke nødvendigvis noe med piratkopiering og gjøre, jeg bruker DivX selv til video redigering..

 

Enig og DC trenger ikke nødvendigvis være ulovlig for jeg bruker dette til å dele bilder/filmer/musikk som JEG har laget, men likevel så kan man ikke oppgi adresser til hubber :p

 

 

Nei ærlig talt, dere som whiner her over ditt og datt, slik ble reglene bestemt, end of story, ayeh? Eller har dere større problemer med autoriteter enn selveste meg?

Lenke til kommentar
Cappo: Du forsøker å prate deg bort igjen. Noen spill tillater mods og addons, det er helt i orden, og forsåvidt et unntak. Men de færreste tillater at du FORANDRER noen av de originale filene, nemlig produsentens materiale, som de har copyright på. Les igjennom lisensavtalen neste gang du installerer et spill du....

Prøver ikke å prate meg bort. Jeg prøver å beskytte min rett til å slippe å bytte CD'er hele tida, men gjør tydeligvis en dårlig jobb da jeg ikke er noen advokat. :p

 

Jaja. Får vel bruke No-CD cracks kun på spill som tillater modifisering da. :roll:

 

Jeg har Anti-Licens hack og uvitenhet er mitt alibi. ;)

 

Jaja. Da får jeg vel bare gå til innkjøp av nye CD-/DVD-Roms da.

Bra DVD-Brenner står på planen. Da får jeg hvertfall 3 drev. :p

Er jo et hat å måtte bytte CD'er hele tida!

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Det er vel noe som bør tas opp med den enkelte moderator? Hvis du har "loven" på din side, så er det vel ingen grunn til at du ikke skulle få opphevet ferien din? Det er menneskelig å feile, og moderatorene gjør jo feil i blant de også...

Joda, jeg gjorde det.

Men det ble avlsag på grått papir.

 

Finner ikke igjen tråden. Men det var ikke sikkert som banken, eller skal jeg si Fort Knox?, og det var en førstegangsovertredelse (jeg mener det ikke var noen overtredelse i hele tatt) så det berettiget ikke akkurat en hel måneds ferie.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Er det ulovlig å bruke en no-cd hvis man har kjøpt spillet? Er vel noe alla det samme med chipping av xbox. Der blir det jo sagt at siden xboxen er noe man selv er eier av, kan man gjøre med den som man vil. Det samme burde vel gjelde spill :roll:? Mulig jeg er helt på jordet her.

Uansett om det er lov eller ikke, så er det noe forumet ikke støtter, så det er ikke noe vits i å diskutere det...

Lenke til kommentar

Ang. no-cd cracks.

 

Selv har jeg kjøpt minst 40-60 stk orginale spill i mitt 32 årige lange liv..

Takk "gud" for at det er noen som gidder å lage no-cd cracks til disse spillene.

Blir så forbanna når cd'en skal stå i spilleren at jeg nesten boikotter produsenten. FORDI dette lagger systemet og "please insert cd-rom in correct rom" feilen hele tiden .. GRRRR.

Så om dette er lovlig eller ikke.. det driter jeg lange baner i ! arrester meg i så fall.

 

GOD JUL.. & NYTT ÅR !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...