Gå til innhold

Nå er jeg lei av inkonsekvente moderatorer.


Anbefalte innlegg

Moderatorene på dette forumet kan tydeligvis ikke ha lest sitt eget reglement. Som svar på flere innlegg så refererer de til §5 i sitt reglement, hvor det heter seg at det ikke er lov å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Og i hvilken kategori kommer hardware.no sin egen guide om div_x og hvordan man skal rippe DVD-filmer?

 

Oppførselen til moderatorene er jo bare latterlig, og de virker som om de ikke har noen reell makt noe annet sted i livet, og velger å la det gå utover samtlige andre på dette forumet. Bruken av dette reglementet synes noget inkonsekvent fra moderatorenes side, og bærer preg av personlig motivasjon, og ikke faglig relevans.

 

Kanskje hardware.no burde slutte å oppfordre til piratvirksomhet selv, før de slår de som skriver innlegg her i hodet med sine egne neo-nazi retningslinjer?

 

Kanskje moderatorene burde lære seg norsk lovgivning på feltet også, før de opphøyer seg selv til guder, i mangel på kunnskap?

 

Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

divX er ikke brudd på noen som helst lov, det er et format. Det er hva en bruker divX til som kan være i strid med loven. En kan selvsagt dra samme parallellen og si at en burde forby biler fordi så mange kjører for fort og således bryter lover og regler...

 

At det har vært inkonsekvens i modereringen er vi klar over og derfor har vi utarbeidet retningslinjene. Dog er det med oss som med alle andre; vi er bare mennesker og derfor tolker en ofte ting litt forskjellig. Regner med at det er en overgangsfase og at ting blir bedre med tiden :smile:

Lenke til kommentar

moderatorene er der for å holde orden på saker og ting, om de holder seg strikt til regelverket er en ting, men de fikk være moderatorer fordi de er vurdert og godkjent til å "herske"

alle sammmen kan ikke holde seg like godt til reglene, og moderatorene flytter poster og stenger poster og leker sjefer ganske enkelt fordi de ER sjefene! noen ganger må man bare innse at andre har mer kontroll enn en selv

 

 

ikke ta det ille opp, men jeg måtte bare si det

 

det er bare min mening :smile:

Lenke til kommentar

Er enig med moderatorene her faktisk. Noe av det som kan ødelegge dette forumet er fjortiser på jakt etter ulovlig programvare osv., hvis det skulle utarte seg da. Finnes andre kanaler enn HW.no sitt forum for slikt. Skal man bygge opp et seriøst forum på lang sikt så kan faktisk ikke slikt tolereres. At enkelte føler seg tråkket på ved å få en liten uskyldig korreks av en moderator bør enhver oppegående person tåle.

Lenke til kommentar

Meget godt sagt!

 

BTW: lmao @ "sirhartges flyttebyrå"

 

Jeg lurer på hvor mange poster jeg har sett hvor han buser inn og skriver "denne tråden passer best under ....... flyttes"

 

Greit nok at folk feilposter og at de kan flyttes....men ærlig talt! Ikke noe rart mannen har mange meldinger...halvparten er vel sånne!

 

Og sirhartge: Hvorfor kan du ikke svare på noen spørsmål når du først poster dette vrøvlet? Det har jeg fortsatt til gode å se!

 

Skjerpings! and that goes out to all the moderators here! :evil:

Lenke til kommentar

Ja det er et frustrende forum å lese mellom. noen ganger ser det ut som det er like mange klager og sensur som innlegg. Ikke bra

 

Vet ikke snittalderen på Moderatorene men føles innimellom som den ikke er høy, mener ikke å fornærme noen.

Folk med litt livserfaring burde være litt rundere i kantene og ha større toleranse en det som til tider blir vist i forumet.

 

Det må være lov til å ytre også litt sterkere meninger og litt på kanten spørsmål (Warez ol.) uten å bli sensuret og bannet fra forumet.

 

Skjønner veldig godt at det må være retningslinjer

Men nulltoleranse er ingen tjent med.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Atrof på 2002-02-20 15:36 ]

Lenke til kommentar

Hei pgressum!

 

Du skreiv:

 

--------------------------------------------------------------------------------

divX er ikke brudd på noen som helst lov, det er et format. Det er hva en bruker divX til som kan være i strid med loven. En kan selvsagt dra samme parallellen og si at en burde forby biler fordi så mange kjører for fort og således bryter lover og regler...

 

Vel,eg synest generellt sett moderatorane gjær ein god jobb.

 

Når eg ser på punkt 5. i retningslinjene står det ordrett:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

_________________________________________________

Eg er enig i at divX er eit format.Som ikkje er ulovelig..Det er kva du bruker divX til.

No gjelder retningslinjene for forumet.Eg veit ikkje om dei gjeld for artikklane som Hardware.no.Om dei gjære det så holder ikkje det du (pgressum) sa, fordi å vise korleis ein lager backup av divX kan føre til at folk bruker det til formål som er ulovelig.Og da bryter ein punkt 5. i retningslinjene..Men,som sagt da tolker ein kanskje retningslinjene særs strengt.Og eg veit ikkje om punkt 5 gjeler artikklane..

Sjølv har eg ikkje noko i mot guiden..

Lenke til kommentar

Enig i at "Ting som kan lede til..." er en lite presis setning hvor det er stort rom for tolkninger. Trolig burde vi omforulere den... Noen bedre forslag ?

 

Legger til at det er helt ok at en diskutere bruk av programvare, men ikke hvordan en cracker de. Det er ok at en snakker om hvordan en lager sine egne divX'er (mange som har DV-kamera osv), men ikke "Hvordan ripper jeg Ringenes Herre??" e.l. regner med at de fleste skjønner forskjellen om de legger godviljen til.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 15:21, Lakesis skrev:

Meget godt sagt!


BTW: lmao @ "sirhartges flyttebyrå"


Jeg lurer på hvor mange poster jeg har sett hvor han buser inn og skriver "denne tråden passer best under ....... flyttes"


Greit nok at folk feilposter og at de kan flyttes....men ærlig talt! Ikke noe rart mannen har mange meldinger...halvparten er vel sånne!


Og sirhartge: Hvorfor kan du ikke svare på noen spørsmål når du først poster dette vrøvlet? Det har jeg fortsatt til gode å se!



 

Fordi det er opprettet kategorier på dette forumet slik at folk kan starte tråder som passer temaet i den _rette_ kategorien.

 

Quote:


On 2002-02-15 17:54, amund skrev:


I alt om data "løper" trådene nemlig så raskt forbi, at mange ikke får de med seg (pga. svært mange nye tråder per dag). Poster man i korrekt kategori er både synligheten bedre, samt at de som er interessert i emnet leser meldingen.


Hvordan vil du forresten forestille deg en "alt om data" kategori hvor det ble postet alt mulig? Ville blitt noe sånt som 2-300 nye tråder per dag!


 

Vi håper og tror at brukerene synes det er bedre med ett ryddig forum, enn at poster ligger i upassende kategorier.

 

Grunnen til at jeg skriver en melding om at det er i feil kategori, er for å opplyse brukere om at det bør postes i rett kategori.

 

Jeg har ikke peiling på alt, men jeg prøver å svare der jeg kan om jeg har tid og peiling.

 

Jeg vil gjerne unngå og flytte poster. Men jeg ser at det hjelper og at det har blitt mye bedre i det siste :grin:

 

Jeg vil gjerne høre andres meninger om dette temaet..

Lenke til kommentar

Sir: Jeg synes du er en artig fyr.

 

Hvis du har litt humor, så endrer du signaturen din fra "mannen som våker" til "mannen som flytter" :razz:

 

Bra du gidder å rydde da. Jeg bare ler og synes det er litt morsomt jeg..

 

SirHartge's flyttebyrå.. :lol:

 

Men som sagt: Bra du gidder... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...