Gå til innhold

Nå er jeg lei av inkonsekvente moderatorer.


Anbefalte innlegg

Det er jo totalt likegyldig om den norske lov tillater det eller ikke!

 

hw.no vil ikke ha diskusjoner om det her, og da er det totalt unødvendig å diskutere om det er lovlig i forhold til den norske lov eller ikke!

 

En annen regel hw.no har, er at emnefeltet skal være beskrivende. Skal vi krangle oss til å få fjernet den regelen også? Det er jo ingenting som sier at det er ulovlig i den norske lov!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde egentlig at lisensen bare omfattet at du ikke skulle bruke eller modifisere deres programvare, for så å publisere dette som sitt eget eller selger det i modifisert tilstand. :roll:

Pluss masse annet som disclaimer, etc., etc.

 

Om jeg gjør om HL2 til et 3D hacke-verktøy som jeg holder for meg selv og bruker på vennene mine på LAN er vel min sak? Eller er det ikke det?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har lov til å rippe mine egne DVDer. Det betyr at hvis jeg spør hvordan jeg kan rippe Wallace & Grommit så har jeg faktisk lov til å gjøre det. Jeg ripper våre egne ting slik at guttungen på 3 år ødelgger billige kopier av DVDene sine istedet for originalen.

 

Jeg har også lov til å rippe mine egne CDer, noe jeg også gjør av samme grunn som over.

 

Hvis du ser på rettsakene mot DVD Jon og Napster Norge kommer det veldig godt fram at som forbruker har du bra rettigheter. Det er når du vil gi andre en kopi at konflikten med lovverket begynner.

 

Det betyr at å spørre "hvordan ripper jeg Ringenes Herre" ikke er et spørsmål som i seg selv har noe med ulovligheter å gjøre, men er et helt legitimt spørsmål. Kan godt være at det ikke er et ønsket spørsmål her, men det er i alle fall ikke ulovlig i henhold til norsk lov.

du har lov til å rippe dvdene dine til privat forbruk, du har også lov til å legge cdene dine inn på dataen til privat forbruk...

det er ikke helt riktig, du har også lov å rippe Cd Dvd musikk osv og gi til venner kjente og familie

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at du kunne rippe cd/dvd til venner, men man kan ikke ta betaling for det eller noe slikt?

Det stemmer. Du kan låne bort orginal cd/dvd eller en lovlig kopi til familie og venner.

 

Og til våre venner Moderatorene; uten dere hadde forumet vært et rot uten like. Stå på, og god Jul! :xmas:

Lenke til kommentar
Det er jo totalt likegyldig om den norske lov tillater det eller ikke!

 

hw.no vil ikke ha diskusjoner om det her, og da er det totalt unødvendig å diskutere om det er lovlig i forhold til den norske lov eller ikke!

 

En annen regel hw.no har, er at emnefeltet skal være beskrivende. Skal vi krangle oss til å få fjernet den regelen også? Det er jo ingenting som sier at det er ulovlig i den norske lov!

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...