Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Fortsatt ingen Marshmallow på gang?

 

I dag begynte distribusjonen av M til Z5 og Z3+ (utenom Japan der det begynte forrige uke).

Det bør bety at den offisielle M snart er på vei til Z3 og også, men er usikker på om feedback fra både Concept M og beta-programmet kan gjøre oppdateringen for Z3 litt forsinket? : 

http://www.xperiablog.net/2016/02/10/sony-launches-xperia-beta-program-for-official-marshmallow-release/

 

Concept M laget M-oppgradering til både Z3 og Z5 i fjor, men Sony besluttet å kun teste dette på Z3 siden Z3-eierne kjente mobilene sine bedre enn eierne av Z5 gjorde. I tillegg så har Sony et eget betaprogram for Z3, så vi kan vel forvente den beste oppgraderingen av Sony-modellene når den tilslutt kommer...

Endret av Frobe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fortsatt ingen Marshmallow på gang?

 

I dag begynte distribusjonen av M til Z5 og Z3+ (utenom Japan der det begynte forrige uke).

Det bør bety at den offisielle M snart er på vei til Z3 og også, men er usikker på om feedback fra både Concept M og beta-programmet kan gjøre oppdateringen for Z3 litt forsinket? : 

http://www.xperiablog.net/2016/02/10/sony-launches-xperia-beta-program-for-official-marshmallow-release/

 

Concept M laget M-oppgradering til både Z3 og Z5 i fjor, men Sony besluttet å kun teste dette på Z3 siden Z3-eierne kjente mobilene sine bedre enn eierne av Z5 gjorde. I tillegg så har Sony et eget betaprogram for Z3, så vi kan vel forvente den beste oppgraderingen av Sony-modellene når den tilslutt kommer...

 

 

Synd vi ikke får beta-versjonen i Norge da. Selv har jeg konsept-versjonen og liker den, men lurer på hva som blir annerledes i den offisielle og om jeg skal gå for konsept eller det offisielle. Antar konseptutgaven ikke får oppdateringer etterhvert og det er best å holde seg til det offisielle?

Lenke til kommentar

Det høres ut som om Sony i den offisielle versjonen av Marshmallow for Z5 har fjernet støtte for bruk av SD-kort som internt minne, hvis dette også skjer med Z3 blir det ikke så fristende å gå vekk fra Concept M ennå. For Z5 med 32GB minne er det nok ikke like viktig med ekstra internt minne som det er for Z3 med kun 16GB. 

Det jeg nå savner mest er FM-radio og Ant+ fra den offisielle versjonen.

 

Kilde: 

http://www.xperiablog.net/2016/03/07/global-xperia-z5-series-now-receiving-android-marshmallow-32-1-a-1-163/

Lenke til kommentar

Å..... Eneste eg venter på er nettopp minnekort som minne. Er så ufattelig lei meldingen om 75% minne oppbrukt.

 

Hva i alle dager begrunner de noe så tåpelig med?

 

Grunnen til at Samsung og LG ikke bruker SD kort som internminne er at selv de raskeste SD kortene er for trege sammenlignet med telefonens internminne.

Lenke til kommentar

Å..... Eneste eg venter på er nettopp minnekort som minne. Er så ufattelig lei meldingen om 75% minne oppbrukt.

 

Hva i alle dager begrunner de noe så tåpelig med?

For å sitere en moderator fra Sony på Concept M om problemene med internt minne:

"* We can feed all the other projects with problematic "Android M areas" since we did the bring up on a stable phone project. For example, we have seen a lot of complaints in the SD-card area and since we haven’t had that complaints for X millions of users on Lollipop, we might be able to assume that this is an Android M problem."

 

"Can't promise anything since it has been a huge problem for us. Especially since some people, including me, have bad SD-cards (both performance and corrupt filesystem). Personally I think we will get a sh*t-storm of bad reviews no matter what we do regarding this...

I like the hidden setting though..."

 

 

Personlig har jeg passe god erfaring med internt minne.

Har ikke fått problemer med Z3C eller konas Moto G med Sandisk Ultra (80MB/s), men da jeg prøvde et Samsung Evo (48MB/s) så advarte Motorolaen om at det sannsynligvis ble for tregt.

 

Ulempene med dagens Marshmallow-implementering av internt minne er at det er mange apper som ikke støtter lagring på kortet. Nesten ingen av Google sine egne app støtter dette, de må lagres i telefonens minne.

I tillegg må man gå inn og overføre hver app manuelt, dette tar litt tid.

På min Z3C klarte jeg bare å overføre 560MB app til kortet, på Moto G ennå litt mindre. Skulle ønske at TomTom Go kunne overføres, den tar nesten 6GB plass...

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

Å..... Eneste eg venter på er nettopp minnekort som minne. Er så ufattelig lei meldingen om 75% minne oppbrukt.

 

Hva i alle dager begrunner de noe så tåpelig med?

 

Grunnen til at Samsung og LG ikke bruker SD kort som internminne er at selv de raskeste SD kortene er for trege sammenlignet med telefonens internminne.

 

 

Ja, mener at kameraet ble betydelig tregere da jeg i min enfoldighet satte det til å lagre bilder og filmer på eksternt minne. Da er det nok bedre å bruke foldersync e.l. til å kopiere/flytte over til minne etterhvert. Ev. la Sony selv flytte over.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere gjetter på at Z3 vil få en godt testet oppdatering med 6.0.1 i april/mai, opp fra 5.1.1.

Z5 og Z3+ fikk Android 6.0 denne uken, opp fra 5.1.1 og 5.0.2.

Sony ser ut til å hoppe over enkelte revisjoner på noen modeller.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...