Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

virker som at iloome nå endelig nærmer seg lanseringen av en ny skjermbeskytter i herdet glass (tempered glass) til note edge. kontaktet de pr mail her forleden, og fikk lovnad om at disse ville bli tilgjengelige ila slutten av januar, dvs under en uke om dette er helt 100% korrekt.

 

tenkte jeg bare skulle gi en aldri så liten heads up til dere som evt har savnet en skjermbeskytter av glass.

 

hvorvidt denne er fleksibel (8H) eller nokså hard (9H) aner jeg ikke, og vet heller ikke om denne dekker edge displayet, eller kun den flate overflaten av telefonen. har sendt enda en mail angående dette, så kan sikkert bare endre dette innlegget om jeg finner ut noe mer. er uansett ikke lenge før disse skjermbeskytterne angivelig skal slippes, så følg gjerne litt med på siden deres www.iloome.com :lol:

 

edit:

 

fikk svar fra iloome i går, og de hadde ikke klart å gjøre seg fornøyde med det endelige produktet riktig ennå, ville være ferdig og klar for salg ila slutten av februar sa de.

Endret av niqen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke meningen å legge mange posts over hverandre her, men er det andre enn meg som

føler at det kan være litt vanskelig å ta ut s-pennen? på min note II var det aldri noe problem,

men på min note edge føler jeg at jeg må bruke mer kraft får å få den ut.
føles nesten litt som at den sitter litt for godt "fast" i selve chassiet.

sikkert bare meg, men dog.. litt plagsomt om man vil bruke den mye.

føler at jeg pirke nokså hardt for å få den ut.

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Så, da har jeg vært i kontakt med to stk kilder fra Samsung, en "offentlig" (Facebook) og en privat (forhandlerkontakt) og begge to avkrefter at Gear VR kommer til Norge i det hele tatt og de har overhodet ingen informasjon om det potensielt sett kan lanseres her til lands. Forhandlerkontakten min sa at han hadde fått beskjed under et treff i Stockholm at Gear VR ikke kom til Norge, og noe mer enn det visste han ikke. Så sjansene for å få kjøpt den innenlands virker til å være ganske små.

Er gjerne interessert i å høre hvordan folk får tak i sin, dersom noen her velger å bestille fra Sverige eller noe lignende.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det noen som kan si noe om hvorvidt kameraet er bedre eller dårligere på en Note Edge vs Note 4? Har mulighet til å bytte min Note 4 i en Note Edge. Er det verdt det?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om hvorvidt kameraet er bedre eller dårligere på en Note Edge vs Note 4? Har mulighet til å bytte min Note 4 i en Note Edge. Er det verdt det?

samme sensor, samme kamera, null forskjell. stort sett helt og holdent den samme mobilen også, om du ser bort fra edge displayet, og et litt svakere batteri.

 

eneste forskjell er vel i kamera-appen, da kontroller o.l er plassert i edge displayet, hvilket kanskje kan oppleves som knotete for noen.

Endret av niqen
Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan si noe om hvorvidt kameraet er bedre eller dårligere på en Note Edge vs Note 4? Har mulighet til å bytte min Note 4 i en Note Edge. Er det verdt det?

samme sensor, samme kamera, null forskjell. stort sett helt og holdent den samme mobilen også, om du ser bort fra edge displayet, og et litt svakere batteri.

 

eneste forskjell er vel i kamera-appen, da kontroller o.l er plassert i edge displayet, hvilket kanskje kan oppleves som knotete for noen.

 

Kontrollene i "edgen" er alt annet enn knotete. Blir faktisk veldig oversiktlig og utløseren sitter "rett i fingeren."

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan si noe om hvorvidt kameraet er bedre eller dårligere på en Note Edge vs Note 4? Har mulighet til å bytte min Note 4 i en Note Edge. Er det verdt det?

samme sensor, samme kamera, null forskjell. stort sett helt og holdent den samme mobilen også, om du ser bort fra edge displayet, og et litt svakere batteri.

 

eneste forskjell er vel i kamera-appen, da kontroller o.l er plassert i edge displayet, hvilket kanskje kan oppleves som knotete for noen.

 

Kontrollene i "edgen" er alt annet enn knotete. Blir faktisk veldig oversiktlig og utløseren sitter "rett i fingeren."

 

ja, nettopp. rett i fingeren, litt for ofte. edge-displayet gir ikke mye hold da selve kanten er nokså tynn, og fingrene mine kommer stadig borti utløseren ved uhell. det er for meg irriterende. vet om mange jeg kjenner som også har en edge, som påpeker nøyaktig samme "problem". det er ikke verdens undergang, men noe verdt å nevne for andre som kanskje vurderer telefonen fremfor en note 4.

 

når det er sagt så får man vel tak i kamera-apper som har en helt annen søker, OM man skulle se seg oppgitt over å måtte bruke edge-displayet for å styre med kameraet.

 

det er bare slik at edge-displayet gir minimalt med hold for fingertuppene når man holder kameraet horisontalt, noe jeg stort sett alltid gjør når jeg knipser bilder. da skal det ikke store bevegelsen til før pekerfingeren min plutselig kommer borti utløser, ved uhell.

 

derfor synes jeg (personlig) plasseringen av utløseren kan oppleves som knotete for noen. ikke alle som klager eller uffer seg over dette, men det er noen :)

Endret av niqen
Lenke til kommentar

sikkert bare meg, men merket meg mens jeg i kveld satt i et rom med lite lys (rettere sagt
hjemmekontoret) noe pussig da jeg scrollet opp og ned på min edge app home screen.

scrollet jeg fort nok opp og ned så jeg antydninger til lyslekkasje mellom edge-displayet og

hoved-displayet. dette er noe jeg selvfølgelig nå merker meg ekstra godt ettersom jeg er klar over

"fenomenet" om jeg skal kunne kalle det for noe slikt.

 

rett til høyre for edge-displayet synes jeg at jeg kan skimte små "skygger" ved app ikonene om jeg

scroller fort opp og ned. spesielt om jeg har en lys bakgrunn på hoved-displayet.

 

vanskelig å kunne dokumentere med bilder eller video, men prøv selv og se.

 

godt mulig det bare er meg, eller noe med min telefon, men dog.

lettest å se om du følger med på et visst punkt til høyre på skjermen, mens du scroller opp og ned

blant dine apps på edge-displayet. virker som enkelte farger avgir mer "skyggelignende" lekasje slik jeg ser det. ikke noe voldsomt mye, men nok til at ihvertfall jeg merket meg det. :confused:

 

ELLER, så er det slik at jeg (her i mørket jeg sitter) har lettpåvirkelige øyne og ser syner :D

 

edit //

 

var nok jeg som bare var LITT for pirkete. la noe over edge displayet og sjekket,

og da kunne jeg ikke lenger bemerke meg lignende "fenomen".
var nok bare noe som virket "forstyrrende" for øynene mine. gud så pirkete jeg er. ugh

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Så, da har jeg vært i kontakt med to stk kilder fra Samsung, en "offentlig" (Facebook) og en privat (forhandlerkontakt) og begge to avkrefter at Gear VR kommer til Norge i det hele tatt og de har overhodet ingen informasjon om det potensielt sett kan lanseres her til lands. Forhandlerkontakten min sa at han hadde fått beskjed under et treff i Stockholm at Gear VR ikke kom til Norge, og noe mer enn det visste han ikke. Så sjansene for å få kjøpt den innenlands virker til å være ganske små.

 

Er gjerne interessert i å høre hvordan folk får tak i sin, dersom noen her velger å bestille fra Sverige eller noe lignende.

Hvis det stemmer så er det tragisk. Ser ikke helt hvorfor man skal ekskludere et land som Norge. Her er folk glad i dingser og har generelt god råd. Så har vi fått en FW oppdatering som gir støtte for GearVR. Strategisk sett er dette et merkelig valg.

 

Får prøve å få en svensk venn til å handle denne for meg tror jeg. Har sjekket mulighet for importere fra USA men da får man ikke med joypaden og prisen blir for høy med mva og alt. Mens ATT som er rimelige (199$) sender ikke hit uten videre.

Lenke til kommentar

Note 4 eiere: Hvordan er denne telefonen størrelsesmessig? Jeg synes den ser utrolig bra ut, dog med TW, men går det å ha den i frontlomma på jeansen uten at man føler man går rundt med skjærefjøla?

 

 

Den er jo stor, det er helt klart. Men den ligger støtt i hånda, grunnet de rette kantene. Størrelsen venner man seg til. Synes ikke den virket så stor når jeg hadde hatt den noen dager.

Bakstykket på Note 4 i gull og svart er ruglete, som er med å gi et bedre grep, mens det på den hvite versjonen visstnok er noe glattere (sikkert for at det skal være lettere å rengjøre for smuss). Men de rette sidene er det viktigste for et godt grep på denne telefonen.

En klart motsetning til iPhone 6, som jeg solgte da jeg kjøpte Note 4. iPhonen var som et såpestykke.

Jeg går ikke med mobil i lomma, så det får andre uttale seg om.

 

Ta en kikk i butikk før du evt. kjøper. Tenker spesielt hvis du tenker å handle i nettbutikk. Selv om du har angrerett, er der greit å ha sett og kjent på den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som kan si noe om hvorvidt kameraet er bedre eller dårligere på en Note Edge vs Note 4? Har mulighet til å bytte min Note 4 i en Note Edge. Er det verdt det?

samme sensor, samme kamera, null forskjell. stort sett helt og holdent den samme mobilen også, om du ser bort fra edge displayet, og et litt svakere batteri.

 

eneste forskjell er vel i kamera-appen, da kontroller o.l er plassert i edge displayet, hvilket kanskje kan oppleves som knotete for noen.

 

Kontrollene i "edgen" er alt annet enn knotete. Blir faktisk veldig oversiktlig og utløseren sitter "rett i fingeren."

 

ja, nettopp. rett i fingeren, litt for ofte. edge-displayet gir ikke mye hold da selve kanten er nokså tynn, og fingrene mine kommer stadig borti utløseren ved uhell. det er for meg irriterende. vet om mange jeg kjenner som også har en edge, som påpeker nøyaktig samme "problem". det er ikke verdens undergang, men noe verdt å nevne for andre som kanskje vurderer telefonen fremfor en note 4.

 

når det er sagt så får man vel tak i kamera-apper som har en helt annen søker, OM man skulle se seg oppgitt over å måtte bruke edge-displayet for å styre med kameraet.

 

det er bare slik at edge-displayet gir minimalt med hold for fingertuppene når man holder kameraet horisontalt, noe jeg stort sett alltid gjør når jeg knipser bilder. da skal det ikke store bevegelsen til før pekerfingeren min plutselig kommer borti utløser, ved uhell.

 

derfor synes jeg (personlig) plasseringen av utløseren kan oppleves som knotete for noen. ikke alle som klager eller uffer seg over dette, men det er noen :)

 

Jeg synes ikke det blir knotete med kontroller på edgen. Kommer oftere borti "knappene" rundt hjemknappen ved uhell. Tror det er mye vanesak..

Synes edge displayet er genialt. Og det er på mange måter derfor jeg fortsetter med samsung og noteserien,i tillegg til fordelene pennen gir. Håper at utviklere tar tak i "edgen".Da kan det komme mange nyttige og artige funksjoner etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Note 4 eiere: Hvordan er denne telefonen størrelsesmessig? Jeg synes den ser utrolig bra ut, dog med TW, men går det å ha den i frontlomma på jeansen uten at man føler man går rundt med skjærefjøla?

Som med note2 går det fint i mine lommer. Men det er ikke til å komme bort fra at den er stor,så med trange bukser hender det at man stopper litt opp før man setter seg :)

Man venner seg til størrelsen og når man først er blitt (godt)vant, er det jommen ikke bare å gå tilbake til en telefon med mindre skjerm og uten penn... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...