Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Nå begynner vi oppdateringen til operativsystemet Android Lollipop 5.0. Samsung Galaxy S5 er den modellen som står først for tur, deretter følger Galaxy Note 4, Galaxy Note 3 og Galaxy S4. Senere i 2015 vil også Galaxy Note Edge, Galaxy S5 Active, Galaxy S5 Mini, Galaxy Alpha og Galaxy Note 2 bli oppdatert til Android Lollipop 5.0.

Ser ut som dere med Edge må muligens vente en stund på Lollipop.

 

Kilde

 

for mitt vedkommende er dette et såkalt keine problem, men vet det er mange som venter ivrig.

 

det lugger selvsagt litt å lese at man muligens må vente en god stund til, men februar/mars er vel foreløpig fortsatt ikke blitt utelukket så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe en ny telefon, kanskje dette er et alternativ. :)

om du har budsjett til å kjøpe en note edge er den anbefalt.

kommer helt an på hva du ønsker og liker.

 

for meg stod valget først mellom galaxy alpha, iphone 6 / 6 plus, note 4 og note edge.

 

fant ut av, etter over to måneder (!) med brainstorming at note edge skulle bli min neste telefon.

 

angrer ikke et sekund.

 

du kan selvfølgelig gå for note 4 også, telefonene er jo praktisk talt identiske, sett bort ifra ørsmå detaljer, og selvfølgelig "edgen" på note edge.

 

men som mange velger å si "it has that certain edge to it".

 

meget hendig, gjør ting litt lettere (multitasking osv).

 

verdt å merke seg:

 

edge displayet kan være noe knotete.

 

f.eks når det kommer til kameraet. knapper og funksjoner plasseres på edge displayet. fort gjort

å ta bilder uten videre, da man ofte feilplasserer fingrene. dette gjelder andre ting også, som videoavspilling osv osv.

 

skal du ha en case eller annen form for beskyttelse (film til displayet osv) må du nærmest utelukkende

bestille dette fra utlandet, da det selges minimalt med tilbehør til note edge her til lands, pr dags dato.

 

er du venstrehendt anbefaler jeg ikke note edge. dette er i all hovedsak en telefon designet for høyrehånden. samsung har inkludert en mulighet for skjermrotasjon, men denne oppleves av mange som knotete, og lite hendig.

 

så vær obs på slike ting. dette er tross alt en av de "let's give it a try and throw it out there"-forsøkene til samsung. verdt å merke seg er at dette edge-konseptet vil være noe vi kommer til å se mer av fra samsung fremover, da note edge allerede har gitt såpass god salgsstatistikk at de har iverksatt produksjonen av galaxy note s6 og s6 edge, som forventes å vises frem allerede i mars måned.

 

samsung har til tider vært nokså frempå når det kommer til det å prøve nye ting, og denne gangen tror jeg ordet "edge" vil vise seg i samtlige fremtidige utgivelser og lanseringer.

 

selv vil jeg presisere at jeg opplever edge displayet som svært nytting, til tross for at det kan være noe knotete for enkelte, spesielt da i kamera-appen. men dette er nok en vanesak. og hvem vet hvordan samsung velger å fremstille telefonene i fremtiden. men alt i alt lover dette bra.

 

kort oppsummert: jeg føler at note edge pr dags dato gir mest for pengene. ja den koster mye, men du får også mye funksjonalitet for pengene.

 

enten du velger note 4, note edge eller hva som helst i toppsjiktet vil du uansett ikke bli skuffet. :)

 

note edge har et utall med nyttige funksjoner takket være denne lille ekstra "edgen".

 

 

Endret av niqen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det mulig å skifte utseende på brukergrensesnittet på Note 4? Har en Note 3 som jeg er blitt veldig fornøyd med og nå fikk jeg tak i en Note 4, men liker ikke det nye utseendet så godt. Vi gjerne at det skal se ut som Note 3.

Lenke til kommentar

Er det mulig å skifte utseende på brukergrensesnittet på Note 4? Har en Note 3 som jeg er blitt veldig fornøyd med og nå fikk jeg tak i en Note 4, men liker ikke det nye utseendet så godt. Vi gjerne at det skal se ut som Note 3.

 

kun hvis du rooter og flasher nytt rom. Men du blir fort vant til det , hatet det også som f i starten , men nå er det greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Er det mulig å skifte utseende på brukergrensesnittet på Note 4? Har en Note 3 som jeg er blitt veldig fornøyd med og nå fikk jeg tak i en Note 4, men liker ikke det nye utseendet så godt. Vi gjerne at det skal se ut som Note 3.

 

kun hvis du rooter og flasher nytt rom. Men du blir fort vant til det , hatet det også som f i starten , men nå er det greit.

 

OK. Jeg får håpe jeg venner meg til det. Takk for svar!

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om butikker i oslo/akershus som har edge inne?

 

Komplett har 20.stk

Bestill idag og hent imorgen bak rådhuset.

planla å kjøpe note edge hos komplett eller mpx selv, inntil jeg så prisen de tok. usj.

Skal man ha noe på dagen i hånda blir det jo ofte slik (de med høyest pris har igjen på lager).

Sjekk med Siba de har prisen satt til 7999,-

 

Har man lite penger eller er sparsommelig er ikke Note Edge noe man prioriterer heller da.

Note 4 ligger på 6100 ca.

Lenke til kommentar

jupp, vet det. har jo telefonen nå. kjøpte hos telenor (oslo city) for 7999. det at komplett / mpx tar drøye tusenlappen mer er ran spør du meg :rofl:

spurte om de kunne begrunne den store prisforskjellen. noen hundrelapper i differanse er forståelig,

men nesten tusen kroner, da begynner det å bli voldsomt.

 

det eneste de svarte var "jeg har ikke helt oversikt over vår prissetting, men om ------- selger telefonen til den prisen er det jo bra for dem."

 

der og da bestemte jeg meg for å ikke handle hos dem, punktum :hmm:

 

men ja, svindyr telefon. koster å være kar. spent på fremtidige utgivelser med edge,

tror samsung presenterer noen artige godsaker ila året.

Lenke til kommentar

Har en svak følelse av at neste tlf jeg har blir en enklere sak, type WP eller Sony Compact, evt en nexus.

 

Pleier normalt sett (hvis jeg ser min egen track record) å gå for annenhver tung og enkel telefon. N900 til n8 til n9 til Lumia 800 til s3 til 920 til s4. Men etter s4 har jeg brutt mønsteret med note 3 og deretter note 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...