Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Yep, now that I'll soon be in possession of said laptop I no longer feel the same urgency I once did to rush in and buy Nvidia's GP104-based Pascal card when a little more patience will be rewarded with their GP100-based card/s, i.e. the Ti variant or 'big chip' version of Titan. 

 

Noen som har innspill på dette? Siden jeg utsatte X58 oppgraderingen ennå en stund med et GTX970, som har fungert strålende med mange nye titler siste 3mnd, så har jeg forsiktig begynt å planlegge en fremtidig oppgradering igjen.

 

Er det slik at man ikke bør hoppe på de første Pascal som kommer? Hørte det ført kommer til laptop og deretter desktop. Kommer de dyreste kortene først? Når  kan vi forvente aka 970?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at man ikke bør hoppe på de første Pascal som kommer? Hørte det ført kommer til laptop og deretter desktop. Kommer de dyreste kortene først? Når kan vi forvente aka 970?

De første kortene som kommer (både fra Nvidia og AMD) blir ikke high-end nei.

Det er også lettere å få gode yields med en liten brikke.

 

Utfordringen er også at det bare er GDDR5 minne som er tilgjengelig i store volum frem til høsten. GDDR5X-minne skal være tilgjengelig fra i høst. HBM2 kan det se ut som at tar litt lenger tid enn hva man først estimerte med, så blir nok også høsten for store volum er tilgjenglig.

 

Første batcher med GP100-brikker kommer til å bli brukt til Tesla-kort.

 

Så, kanskje oktober er et bra tips for en GPU...

Lenke til kommentar

Kan være at Canonlake H2 2017 kan være et greit tidspunkt for full oppgradering da så får X58 (fra jan.09) og GTX970 gjøre jobben frem til da :).

 

 

EDIT:

14nm Kabylake i 2016 hopper jeg da glatt over med mindre prisene skulle bli hinsides gode noe som har en sannsynlighet nær 0 nå som Intel presses så hardt av AMD for tiden (phun intended).  Skal ikke kjøre noe 3xSLI så lener meg mot å droppe Skylake-E også.

 

Hvis jeg ikke heller skal gå for en Q3 2015 Skylake nå og se om IceLake 2018 eller TigerLake 2019 blir en mer interessant 10nm. Hmm ikke lett dette :p

The 10nm process will really start to show its prowess in 2018 with the Ice Lake generation of processors which will be using a brand new microarchitecture, further ensuring the IPC lead and efficiency gains on the smaller node. We don’t really know much about Ice Lake right now but the previous reports suggest that it will be incorporating the FIVR (Fully Integrated Voltage Regulation) modules which were excluded from Skylake and Kaby Lake processors.

Read more: http://wccftech.com/intel-10nm-cannonlake-ice-lake-tiger-lake-cpu/#ixzz42X7rS8JR

 

Kanskje det smarteste nå blir å gå for en Q3`15 i7- 6700K Skylake (virker å være den beste allrounderen nå) med Win10 og eksisterende GTX970, oppgradere til en Pascal når de kommer med noe som gir ett godt løft fra 970 og se på Tigerlake i 2019.

Skulle hatt et godt tilbud på dette nå, noen slike muligheter i sikte før sommeren?

 

EDIT:
Ser egentlig ingen fordeler med å gå for 6700K fremfor 6700 med mindre jeg skal klokke, noe jeg dropper i denne omgang. Sparer 500,- der da.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

EDIT:

Ser egentlig ingen fordeler med å gå for 6700K fremfor 6700 med mindre jeg skal klokke, noe jeg dropper i denne omgang. Sparer 500,- der da.

 

Det virker ikke som du har noe særlig høyt krav/behov uansett, så hvorfor ikke bare klare deg med det du har nå da...

Hvis du ikke skal overklokke som du sier, så er jo ikke 6700 Skylake noe dumt valg nei.

Lenke til kommentar

Du har forsåvidt rett i det Betroz. Jeg har ingen spesifike krav/behov per nå annet enn at det nye spillet jeg har lyst til å teste innimellom fungerer på 45-60FPS med very high'ish. Tidligere har jeg dog alltid kjøpt mye kraftigere hardware enn jeg egentlig helt spesifikt trenger (tror mange gjør det)

 

Men når jeg først skal oppgradere har jeg lyst til å gå for en oppgradering som monner og kan holde 3-5 år samt gir 60+ FPS i spillene man får lyst til å prøve fremover som gjør at man da ofte velger litt kraftigere maskin enn det man trenger akkurat nå (CPU messig).

Har per nå ingen spesifike krav om å kjøre mye VM-labbing hjemme, men det kan plutselig komme igjen og da er det kjekt å ha litt ekstra RAM og CPU kraft etc. Men det viktigste aspektet for en hjemmemaskin er at jeg kan installere det nye kule spillet som kommer i desember 2017 og få en forholdsvis grei opplevelse.

 

Men er rimelig klar på at jeg ikke kommer til å drive med overklokking lenger. (interesse/tid etc)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vet for flere av mine venner (da det er jeg som hjelper dem med det) overklokker cpu/gpu for å få en tilfredstillende opplevelse uten å blakke seg helt med å kjøpe dyrere deler, eller for å utsette oppgraderinger. Tenkte bare ift. kommentaren din Theo:

 

EDIT:
Ser egentlig ingen fordeler med å gå for 6700K fremfor 6700 med mindre jeg skal klokke, noe jeg dropper i denne omgang. Sparer 500,- der da.

En annen ting du bør tenke på ift. K prosessorer er at de er mye mer populære på bruktmarkedet og derfor holder seg bedre i pris. 

 

 

For min del så gjør jeg det vel fordi jeg synes det er gøy, samt at jeg like å få mest mulig ut av det jeg har :p

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Prøvde meg på overclocking av mitt nye 980 Ti Hybrid igår, og fikk det ikke stabilt i Division på høyere enn +140 core clock. Er ikke dette alt for lite?

 

Skal sies at det var hele tiden spillet som kræsjet og ikke driverne, så kan hende Division ikke er helt optimalisert enda. Men så lenge jeg holdt meg på +140 så fungert det fint.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Har per nå ingen spesifike krav om å kjøre mye VM-labbing hjemme, men det kan plutselig komme igjen og da er det kjekt å ha litt ekstra RAM og CPU kraft etc. Men det viktigste aspektet for en hjemmemaskin er at jeg kan installere det nye kule spillet som kommer i desember 2017 og få en forholdsvis grei opplevelse.

 

Et spill som kommer i desember 2017...? Hvorfor ikke lage en sparekonto til datautstyr og spare deg opp mer, så bygger du deg en ny maskin høsten 2017 da?

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at jeg ikke har noe spesifikt behov for å bygge ny maskin for nå, men planlegger litt når det kan være lurt å foreta det. Men kan liksågodt vente til eks. Cyberpunk 2077 kommer eller neste store tittel jeg tilfeldigvis skulle få lyst på lander.

 

Etan:
Helt enig med deg i det, jeg bare kommer ikke til å klokke noe særlig mer fremover, men det var en stor interesse før :) Men back to topic, det ble en liten avsporing.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke hva noe av dette har med skjermkort å gjøre ? Brått 20 poster eller noe med cpu.

 

 

For å dra tråden litt på riktig spor igjen, hvorfor låser noen spill meg i 30fps ? Har ikke på sånn adaptive v-sync/framrate eller men

alikevel så er jeg brått låst til bare 30 :(

Endret av Ottesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke hva noe av dette har med skjermkort å gjøre ? Brått 20 poster eller noe med cpu.

 

 

For å dra tråden litt på riktig spor igjen, hvorfor låser noen spill meg i 30fps ? Har ikke på sånn adaptive v-sync/framrate eller men

alikevel så er jeg brått låst til bare 30 :(

 

Hvilke spill? Kan jo være spillene i seg selv som er låst til 30.

Lenke til kommentar

Husker bare arma og gemini heroes reborn akkurat nå, i feks arma gjør den det visst den ikke greier å holde 60. Så feks visst jeg har 60 fps men brått titter litt rundt (der den feks skulle holdt da 55 fps) så faller den og låser jeg på 30fps. Og er uavhengig om om jeg har på v-sync i spillet eller via nvidia kontroll panel.

Lenke til kommentar

Husker bare arma og gemini heroes reborn akkurat nå, i feks arma gjør den det visst den ikke greier å holde 60. Så feks visst jeg har 60 fps men brått titter litt rundt (der den feks skulle holdt da 55 fps) så faller den og låser jeg på 30fps. Og er uavhengig om om jeg har på v-sync i spillet eller via nvidia kontroll panel.

 

Prøv å overstyr i nvidia kontroll panel ved å gå inn på 3D innstillinger, program innstillinger og sett vsync til off på de aktuelle spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...