Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Da blei det EVGA 980 Ti Hybrid. Vifter har jeg mange av, så det er ikke noe problem. Hvor høyt kan kortet klokkes tro? Rett under 1500?

 

https://www.komplett.no/product/850831/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-hybrid

Kommer ann på hvor heldig du er.

 

1500 bør gå bra, husk at dette er in-game boost (kortet booster 2 ganger egentlig). Så når du klokker i MSI Afterburner / EVGA Precision X så er det ikke "boost clock" som står i GPU Z som er full boost. Sett AB / PX opp til å vise gpu clock i OSD og spill, så ser du hvor langt det booster. Eventuelt kjør den GPU render test i GPU Z mens du avleser gpu clock på "sensor tab".

 

900x900px-LL-4f443e39_test2.jpeg

 

Ellers så kan du få deg custom BIOS hos Mr Dark her

http://www.overclock.net/t/1573308/nvidia-gtx-900-cards-custom-bios-upon-request/3380#post_24899996

 

Men det er ikke sikkert det hjelper så mye. Maxwell skalerer ikke så bra med økt spenning.

 

Videre ser jeg at EVGA skal gi ut nytt "skall" til det kortet, men RBG lys GRATIS for dem som eier det. Sjekk opp dette hos EVGA - det er jo litt flott av dem å gjøre.

 

Tror du gjorde et greit kjøp der!  :yes:

En 120mm rad på en GPU er ekstremt effektivt, iallfall hvis man skal sammenligne med likt radiatorareal på en CPU.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk satt inn kortet igår. Måtte ommøblere hele kabinettet for å få plass til radiatoren, da jeg allerede har en 240 radiator fra før som dekker hele toppen.

 

Kjørte en kjapp test på 3D Mark11 demoen, fikk 15370. Skal prøve å clocke opp til max idag, så får vi se forskjellen. Hva er en "bra" score for ett 980 Ti egentlig?

Lenke til kommentar

Bruker det for å se etter artifacts. Og så bruker jeg det for å sammenligne score - hvis score er helt unaturlig lav så har man sansynligvis throttle f.eks.

 

Bruker det ikke for å slå Kingpin lissom :p

Artifacts finnes vel knapt lengre med maxwell. Driver stopped responding/working , er det mest av nå :p

Lenke til kommentar

Hva kommer det av, at kortet klokker seg ned til 405 på core clock? Skjedd noen ganger når jeg folder. Reinstalert driver ser ikke ut til å hjelpe.

 

Det her skjedd med meg også når jeg har for høy OC på kortet.

 

Da er det som regel best å starte maskinen på nytt for å få kortet opp i ønsket frekvens igjen.

 

Dette skjedde ofte med 780 ti kort fra Gigabyte som kom klokket fra fabrikk. Men har lite erfaring med dette på Maxwell.

 

Årsaken er som regel for høy OC som sagt, så da kan det lønne seg å skru ned noen hakk dersom det er noe som skjer ofte  :)

Lenke til kommentar

Artifacts kommer vel som regel av at man har overklokket vram for mye. Som Nizzen sa, så stopper driveren før noe sånt med Maxwell. Dessuten om man må gå ned fra 1500 core til 1450 for å være stabil, so what...merker ikke forskjell i ytelse på 50 MHz!

 

I BF4 så er det DirectX/driver stopped responding som skjer ved for høy klokk (og sikkert andre spill også). Men fikk hele skjermen full av artifacts også, men det skjedde kun en gang. Uansett, mine problemer med Directx error i BF4 var altså for høy klokk. :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...