Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei du! :) har samme kortet som deg.. jeg har bare ett da. Lurer på en ting, ser ut som du har peil. etter at jeg instalerte driverene fra nvidia og alt skulle være på plass ble jeg litt overrasket over teksturen på bildene på vg.no og generelt i windows.. ikoner.. rammer osv. har ikke testet noen spill enda så vet ikke hvordan det vil se ut.. tips? :)  ting ble kornete og bilder etc litt uskarpe hvis jeg kan kalle det noe sånt. setter stor pris på tilbakemelding. anders

 

Litt usikker på hva du mener her, men kan høres ut som du kjører en non-native oppløsning i Windows. Altså feil oppløsning i forhold til den skjermen du har.

 

Takk for svar. Har en samsung hd skjerm på 24" som kjører i en 1920 x 1080 . Litt vanskelig å forklare, men bilder, desktop og også videoer blir ganske uklare. ikoner blir kantete og bilder blir "ruglete" hehe i mangel av en bedre forklaring. 

 

 

Ta bilde av skjermen og legg det ut her. 

 

Samsung 24" LED LS24D340H

 

Her linken til skjermen jeg bruker, tok en screenshot av vg, vet ikke helt om du ser på bildene der at det er noe merkelig med pixlene.. eller om det bare er meg som begynner å bli gal etter byggingen av denne greia hehe.

post-375772-0-98215100-1435150482_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser helt normalt ut, noe spess man skal se etter? :p

Kanskje jeg begynner å bli gal her hehe, men på min skjerm så ser jeg feks på tiger woods sin arm der, at det er taggete hele veien, rare striper på de andre bildene... sliter også med kvaliten på youtube videoer.. full rulle med hastigheten på internet og 720p eller 1080 satt på, fortsatt dårlig kvalitet altså.. skjønner ingenting. skikkelig stuck.

Lenke til kommentar

Her linken til skjermen jeg bruker, tok en screenshot av vg, vet ikke helt om du ser på bildene der at det er noe merkelig med pixlene.. eller om det bare er meg som begynner å bli gal etter byggingen av denne greia hehe.

 

Tja kan ikke se noe spess galt jeg heller. Er jo litt småkomisk da at du har et skjermkort til nesten 7 tusen kroner og en PC skjerm til 1300 kroner :p

Lenke til kommentar

 

Her linken til skjermen jeg bruker, tok en screenshot av vg, vet ikke helt om du ser på bildene der at det er noe merkelig med pixlene.. eller om det bare er meg som begynner å bli gal etter byggingen av denne greia hehe.

 

Tja kan ikke se noe spess galt jeg heller. Er jo litt småkomisk da at du har et skjermkort til nesten 7 tusen kroner og en PC skjerm til 1300 kroner :p

 

hahaha, du har så rett... kanskje jeg må pante de siste flaskene her å kjøpe meg en ny skjerm.. det kortet svei greit i lommeboka for å si det mildt.

Lenke til kommentar

skjønner ingenting. skikkelig stuck.

 

Kanskje du bør bruke Display Driver Uninstaller og fjerne nVidia driverene helt (i Windows Safemode). Etter du har kjørt avinstallering av driverene på vanlige måte først. Så legger du inn 353.30 driveren på nytt etter restart. Sjekk også at kabelen mellom skjerm og skjermkortet sitter skikkelig fast.

Lenke til kommentar

 

skjønner ingenting. skikkelig stuck.

 

Kanskje du bør bruke Display Driver Uninstaller og fjerne nVidia driverene helt (i Windows Safemode). Etter du har kjørt avinstallering av driverene på vanlige måte først. Så legger du inn 353.30 driveren på nytt etter restart. Sjekk også at kabelen mellom skjerm og skjermkortet sitter skikkelig fast.

 

Supert forslag, tester det med en gang. takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

 

Ser helt normalt ut, noe spess man skal se etter? :p

Kanskje jeg begynner å bli gal her hehe, men på min skjerm så ser jeg feks på tiger woods sin arm der, at det er taggete hele veien, rare striper på de andre bildene... sliter også med kvaliten på youtube videoer.. full rulle med hastigheten på internet og 720p eller 1080 satt på, fortsatt dårlig kvalitet altså.. skjønner ingenting. skikkelig stuck.

 

 

Siden skjermbildet ser helt normalt ut så er det vel noe mellom Skjermkortet og skjermen?

  1. Hvilken skjermkabel bruker du? Og den sitter godt i?
  2. Du kjører riktig oppløsning i forhold til skjermen?
  3. Har du sett om skjermen har noen innstillinger som kan påvirke dette?
Lenke til kommentar

Sett noen tester av AMD Fury X nå, og må si at jeg angrer ikke på at jeg valgte 980 Ti. AMD sitt dual GPU Fury som kommer til høsten kommer sikkert til å bli bra, men for AMD sin del burde de hatt det kortet ute ...

 

Synes Tom's Hardware oppsummerer ting greit i sin konklusjon:

 

 

AMD’s fans wanted to see an ultra-high-end powerhouse capable of creaming GeForce GTX 980 Ti. Its detractors assumed a series of delays meant it’d be too hot and slow. In reality, neither group can claim clairvoyance.

 

Instead, the Radeon R9 Fury X delivers performance surreally similar to Nvidia’s 980 Ti. Sure, the GM200-based board tends to finish ahead at 2560x1440, while the Fury’s massive memory bandwidth gives it the advantage at 3840x2160. In either case, though, you’d have a tough time telling the two cards apart.

 

So let’s say performance is a wash. Price, too, is comparable—the Radeon R9 Fury X is expected to sell for the same $650. What’s left to base a recommendation on? Power? Form factor? Features? Functionality?

 

...

 

There, sitting alongside Nvidia’s gaming champion, Radeon R9 Fury X now shares the throne. It’s not faster, it’s not cheaper and it’s certainly not any more elegant. The card is just enough to yield a bit of parity. And for the AMD faithful, that’s enough to warrant a purchase. We have to wonder if the company stopped just short of the gold, though.

 

 

Kilde: http://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-r9-fury-x,4196.html

 

Kanskje litt skuffende for noen at kortet - som tross alt er nyere enn konkurrentene - ikke er klart raskere enn f.eks. 980Ti. Jeg for min del holder meg til Nvidia slik jeg har gjort de siste 15+ årene :)

 

Ser forøvrig at Fury X kommer litt dårligere ut sammenlignet med 980 Ti i disse testene (i Fury X-tråden her er naturligvis folk litt skuffet, spesielt med tanke på ytelsen sett i forhold til den norske prisen på rundt 7.000 kr):

 

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/69682-amd-r9-fury-x-review-fiji-arrives.html

http://hexus.net/tech/reviews/graphics/84170-amd-radeon-r9-fury-x-4gb/

http://techreport.com/review/28513/amd-radeon-r9-fury-x-graphics-card-reviewed/

 

Hexus skriver:

 

 

The Fury X is, quite easily, the best GPU to come out of AMD. A 40 per cent performance improvement over R9 290X is nothing to sniff at but that, really, is not the real competition. Nvidia's pre-emptive launch of the GeForce GTX 980 Ti uses a more efficient core and regular GDDR5 memory to achieve benchmark performances that are, in our opinion, a little better than the latest Radeon's, perhaps helped in small part by having a larger framebuffer. Partner GTX 980 Ti's are faster still and overclock better than Fury X.

 

 

The Tech Report skriver:

 

The Radeon R9 Fury X is a big advance over the last-gen R9 290X, and it's a close match overall for the GeForce GTX 980 Ti. However, the GeForce generally outperforms the Fury X across our suite of games—by under 10%, or four FPS, on average. That's massive progress from the red team, and it's a shame the Fury X's measurably superior shader array and prodigious memory bandwidth don't have a bigger payoff in today's games.

 

 

 

Edit: Tasteleif, lagt til url, flere kommentarer

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skrive dette innlegget senere hjemme men tålmodigheten min tok slutt.

 

Nå som pengene har kommet på konto, så vil jeg oppgradere skjermkortet. Naturligvis vil jeg ha en av disse modellene, men sliter litt å finne et som passer mitt og kabinettets krav.

 

Mitt krav: 4GB minne, pris maks 5000. kort som har utganger DVI, Displayport og HDMI. Helst alle 3 samtidig.

Trenger ikke være nyeste, kan godt være 960 og 970 også, så lenge det dekker generell gaming, f.eks Telltale spillene.

 

Kabinettets krav: kan ikke være lengre enn 270 mm.

 

Kan legge ut illustrasjonsbilde som viser plassen inni hvis det skulle være til hjelp.

 

Hvilke muligheter har jeg ut fra gitt info? :)

Lenke til kommentar

 

Kanskje litt skuffende for noen at kortet - som tross alt er nyere enn konkurrentene - ikke er klart raskere enn f.eks. 980Ti. Jeg for min del holder meg til Nvidia slik jeg har gjort de siste 15+ årene :)

 

Ja hatt flest nVidia kort jeg også i min tid. Første var vel Riva TNT.

 

Hadde AMD Fury X hatt 8GB vram og kostet det samme, så hadde nok situasjonen vært annerledes for AMD. Da hadde dem hatt en fordel over 980 Ti, spessielt i 4K oppløsning. Nei nå skal jeg nyte de nye 980 Ti korta mine frem til Pascal kommer om ett år  :)

Lenke til kommentar

Ja hatt flest nVidia kort jeg også i min tid. Første var vel Riva TNT.

 

Hadde AMD Fury X hatt 8GB vram og kostet det samme, så hadde nok situasjonen vært annerledes for AMD. Da hadde dem hatt en fordel over 980 Ti, spessielt i 4K oppløsning. Nei nå skal jeg nyte de nye 980 Ti korta mine frem til Pascal kommer om ett år  :)

 

 

Startet med 3Dfx og Matrox, men gikk etterhvert over til Nvidia (Riva). Det kan sies å være 3D-kortenes "gyldne tidsalder" :)

 

Ja, det blir spennende med Pascal til neste år, da kan det godt hende at kortet må oppgraderes igjen :)

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skrive dette innlegget senere hjemme men tålmodigheten min tok slutt.

 

Nå som pengene har kommet på konto, så vil jeg oppgradere skjermkortet. Naturligvis vil jeg ha en av disse modellene, men sliter litt å finne et som passer mitt og kabinettets krav.

 

Mitt krav: 4GB minne, pris maks 5000. kort som har utganger DVI, Displayport og HDMI. Helst alle 3 samtidig.

Trenger ikke være nyeste, kan godt være 960 og 970 også, så lenge det dekker generell gaming, f.eks Telltale spillene.

 

Kabinettets krav: kan ikke være lengre enn 270 mm.

 

Kan legge ut illustrasjonsbilde som viser plassen inni hvis det skulle være til hjelp.

 

Hvilke muligheter har jeg ut fra gitt info? :)

Kan jo foreslå Gtx 970 SC med ACX 2.0 fra EVGA , dette da det er kun 24,1 cm og godt innenfor 5000,- grensen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2820792

Fleste andre 970 kort er ~27cm og lengre (unntak jeg vet om er zotac og referanse design som skal være akkurat 10.5" )

 

Gtx 980 ACX 2.0 fra EVGA er også noen millimeter under 27cm.

Asus strix, gigabyte g1, msi twin frozer er godt over.

Her er liste på < 270mm gtx980.

http://www.prisjakt.no/category.php?k=v2298&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=m=s225771901

 

De gtx980 som er over 270mm (slik at du ser hvilke du ikke kan kjøpe og få til å passe)

Noen ligger under eller rundt 5000,- men de er for lange.

http://www.prisjakt.no/category.php?k=v2298&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=m=s225771995

 

 

 

 

980Ti og TitanX ligger jo utenom prisområdet så det er ikke relevant.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...