Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Jeg spør igjen: Er 980 Ti godt nok for en skjerm med 1080p, 144hz og G-sync? Eller er det overkill?

 

Overkill er det ikke. Til nye ROG Swift skjermen som har et 1440p panel, så skader det ikke med SLI heller...

 

 

Takk for svar. Da blir det mest sannsynlig G-sync 1080p skjerm på meg, tror ikke jeg gidder SLI hvis det er det 1440p krever...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da var Gigabyte g1 i maskina.

 

Kjører 1920x1080 foreløpig og venter bare på nye asus swift.

 

Firestriker =15378

På total score og ikke da grafikk scor håper jeg ? Ville i såfall være ganske lavt. Bestilte meg samme kort selv men avbestilte istad, var brått ganske mye lengre ventetid. Hvor handlet du ifra ?

 

 

Ja, total. Graphics score=19303

 

Jeg bestilte fra Dustin som skulle ha den på lager 22.6, men så hadde de sendt den allerede.

 

Det er bare deilig det.  :w00t:

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar. Da blir det mest sannsynlig G-sync 1080p skjerm på meg, tror ikke jeg gidder SLI hvis det er det 1440p krever...

1440p + 144 Hz er det som krever mye.

jepp, f.eks så kreves det 3 stk titan x @ 1400mhz for å få 120+ fps i witcher 3 ;) 1440p og "ultra" settings
Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar. Da blir det mest sannsynlig G-sync 1080p skjerm på meg, tror ikke jeg gidder SLI hvis det er det 1440p krever...

 

1440p + 144 Hz er det som krever mye. 

 

 

Jepp, har forstått det slik. Uansett, 980 Ti bestilt. Wohoo.

 

 

Gratulerer. Jeg har 2 stk som kommer til uka. Men så gamer jeg i 4K 60 Hz da. Ikke mobb meg dere som har 144 hz :p

Lenke til kommentar

Da var Gigabyte g1 i maskina.

 

Kjører 1920x1080 foreløpig og venter bare på nye asus swift.

 

Firestriker =15378

 

Hvordan ser kortet ditt ut? Jeg fikk også en Gigabyte G1 fra Dustin i dag, men kortet mitt er litt bøyd. Lurer på om jeg burde sende den tilbake, men å sende tilbake til Dustin er vel ingen smal sak... 

 

Forøvrig så er jeg fornøyd med kortet så langt. Gikk fra Asus Strix 970 SLI, og sammenlignet med disse to i stock settings så er fps og benchmarks så å si helt like. Men det som gjør det mye bedre er at SLI-hakkingen er borte, og spill som GTA V og Witcher 3 kjører mye bedre nå. Definitivt verdt byttet.

Lenke til kommentar

Men det som gjør det mye bedre er at SLI-hakkingen er borte, og spill som GTA V og Witcher 3 kjører mye bedre nå. Definitivt verdt byttet.

 

Slikt blir vel fixet med driver oppdatering, eller oppdatering til spillet som regel. Er vel ikke alle som legger merke til det kanskje. Eneste spillet jeg la merke til det som jeg kan huske var FarCry 4.

Lenke til kommentar

Testa Zotac-kortet litt mer, fortsatt med stock BIOS (reiser på ferie i morgen og skal plukke opp et Fury X når jeg kommer tilbake så jeg orker ikke flashe) :

 

http://www.3dmark.com/3dm/7419184

 

Har dog et problem, får kun kjørt Firestrike Extreme. Vanlig Firestrike nekter å kjøre, får bare beskjed om at skjermen har mistet fokus. Sykt irriterende, da kortet kjører flere runs på FSE uten problemer på samme clocks.

Lenke til kommentar

 

Da var Gigabyte g1 i maskina.

 

Kjører 1920x1080 foreløpig og venter bare på nye asus swift.

 

Firestriker =15378

 

Hvordan ser kortet ditt ut? Jeg fikk også en Gigabyte G1 fra Dustin i dag, men kortet mitt er litt bøyd. Lurer på om jeg burde sende den tilbake, men å sende tilbake til Dustin er vel ingen smal sak... 

 

Forøvrig så er jeg fornøyd med kortet så langt. Gikk fra Asus Strix 970 SLI, og sammenlignet med disse to i stock settings så er fps og benchmarks så å si helt like. Men det som gjør det mye bedre er at SLI-hakkingen er borte, og spill som GTA V og Witcher 3 kjører mye bedre nå. Definitivt verdt byttet.

 

 

Mitt ser helt fint ut.

Lenke til kommentar

En liten runde med mitt GTX 680 i Unigine Valley:

331.113: 1419 33.9 FPS (21.1-56.3)

346.47: 1482 35.4 FPS (21.8-59.0)

349.12: 1481 35.4 FPS (18.9-59.1)

352.21: 1576 37.7 FPS (21.1-66.3) gjennomsnitt av 5 tester

Extreme HD, 1920x1080 8xAA fullscreen. Linux 3.13.0-45-lowlatency/3.13.0-53-lowlatency x86_64. i7-3930K. Alt stock.

Forbedringen ser nesten litt mistenkelig bra ut, så jeg kommer kanskje til å teste de gamle på nytt i tilfelle jeg har tuklet til noen innstillinger i driveren.

Lenke til kommentar

er det noen spesielle "triks" med overklokking av 980/980Ti på vann?? greier ikke for livet av meg å komme stabilt over 1500MHz grensa, har ikke funnet "100% stabil i alt" setting enda men ser ut til å havne på gode 1400MHz, ligger på rundt 1460MHz nå

 

har prøvd både med original bios (Zotac 980Ti), samt begge evga biosene som ligger ute (med og uten høyere volt og "ubegrenset" effekt)

 

prøvd både med høy og lav volt og med effekten på 100% og 121% med ny og gammel bios (på den originale biosen treffer man "taket" ganske raskt, men aldri gjort det med custom biosen)

Lenke til kommentar

Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå.

Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort :(

Lenke til kommentar

Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå.

Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort :(

 

Bestilt derfra selv. Se om det blir sendt til mandag da. Stod jo at korta var på lager.

Lenke til kommentar

Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti :p så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 :) 

Vannblock kom også igår <3

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti :p så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 :)

Vannblock kom også igår <3

 

Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti :p så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 :)

Vannblock kom også igår <3

 

Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da.

 

 

Sier seg selv...

 

Windows 2000 = Bra

Windows Me = Rævva

Windows XP = Bra

Windows Vista = Rævva

Windows 7 = Bra

Windows 8...

 

;)

Lenke til kommentar

 

 

Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti :p så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 :)

Vannblock kom også igår <3

 

Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da.

 

 

Sier seg selv...

 

Windows 2000 = Bra

Windows Me = Rævva

Windows XP = Bra

Windows Vista = Rævva

Windows 7 = Bra

Windows 8...

 

;)

 

 

Du glemte en del versoner før disse da. For min del så startet jeg med Windows 3.1 og DOS. Blitt noen år nå :p

Windows 98 Second Edition husker jeg var bra også. Men vi trengte virkelig NT kernelen for stabilitet den gangen, så Win2000 og XP gav oss det. (NT 3.5 og NT 4.0 var ikke bra for gamere)

Lenke til kommentar

Lotteri gitt. Men prøv å hold korta under 50c.

 

ja regnet med det ;/ bare irriterende, høyeste temp jeg har sett tror jeg var 43c

 

får artifakts i bildeet når det nærmer seg 1500MHz, men har lest litt rundt at "sweetspot'en" til 980Ti ligger rundt 1450MHz og at mange av dem får artifakts over dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...