Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

G1 kortet har en type raslelyd under spilling.

Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere.

Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd?

 

 

Det er ikke hva jeg vil si er coil whine.

Mic'n står rett ved en kab.vifte og spillet starter opp og lyden kommer.

LydGigabyte.wav

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor man finner stock bios til et EVGA 980 SC (referanse)? Fikk kortet i Desember (RMA). Backupen forsvant, på et eller annet vis.. 

 

Prøvde begge fra Techpowerup, men får opp at de ikke passer (?). Vet ikke om det er den nye driveren, men selv Chrome krasjer den nå. 

Kan ta en dump av mitt om du vill. Jag har modelll 2983, alltså den med ACX 2.0

 

 

Kan alltids prøve! Hjalp ikke å gå tilbake til forrige driver (353.06), så regner med det er flashinga. 

Lenke til kommentar

 

 

G1 kortet har en type raslelyd under spilling.

Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere.

Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd?

 

 

Det er ikke hva jeg vil si er coil whine.

Mic'n står rett ved en kab.vifte og spillet starter opp og lyden kommer.

 

 

 

Mitt lager akkurat samme lyd... 

Fikk mitt G1 igår, akkurat samme lyd her også. Litt irriterende. Hadde ikke på døra i kabinettet når jeg testa og fikk litt sjokk. Det overdøver ikke andre vifter i min når jeg først skal spille så er ikke så farlig men. Siden "alle" 3 her har lyden regner jeg med det er normalt, fikk jo egentlig høre jeg via tester at det er null coil whine på dem men, stemmer ikke get :)

 

Spørsmål til dere + andre. Hvorfor "throttler" eller går mhz'n ned selv på ganske lav temp ? Mitt kort går på 1193mv og 1400mhz stock, men når kortet blir 68-70grader reduserer den litt volt og mhz. Ser ikke at det skal være nødvendig på så lav temp ?

Lenke til kommentar

 

 

G1 kortet har en type raslelyd under spilling.

Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere.

Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd?

 

 

Det er ikke hva jeg vil si er coil whine.

Mic'n står rett ved en kab.vifte og spillet starter opp og lyden kommer.

 

 

Har også hørt en slik lyd fra min G1, men da hadde jeg 500+ fps. Ved mer vanlig fps så hører jeg det aldri. 

Lenke til kommentar

 

 

 

G1 kortet har en type raslelyd under spilling.

Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere.

Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd?

 

 

Det er ikke hva jeg vil si er coil whine.

Mic'n står rett ved en kab.vifte og spillet starter opp og lyden kommer.

 

 

Har også hørt en slik lyd fra min G1, men da hadde jeg 500+ fps. Ved mer vanlig fps så hører jeg det aldri. 

 

 

Hmm. Må testes.

Jeg liker å spille med 80-100fps og da er den lyden der.

Skal sette grafikken på max og prøve.

 

 

Edit:

Gta 5 på max og lyden er der fremdeles så fps avhengig er det ikke.

 

 

Edit:

Skal tro om alle har samme lyden.

Men kortet er så exelent og jævlig bra at jeg beholder det, tror jeg.

Endret av KBundy
Lenke til kommentar

 

 

 

G1 kortet har en type raslelyd under spilling.

Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere.

Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd?

 

 

Det er ikke hva jeg vil si er coil whine.

Mic'n står rett ved en kab.vifte og spillet starter opp og lyden kommer.

 

 

Har også hørt en slik lyd fra min G1, men da hadde jeg 500+ fps. Ved mer vanlig fps så hører jeg det aldri.

 

Det er hvistnok ikke uvanlig å oppleve dette på selv de beste kvalitetskortene når man er i bilder og menyer som gir ekstrem FPS. Så fort man er inne i spillet gir det seg.

Lenke til kommentar

Bare en liten bemerkning , jeg får fint over 1500mhz i tester som 3dMark og Unigine,

men ved spilling , f.eks Far Cry 4 ,  så crasher det etter kort tid.

Tror jeg har funnet ett stabilt nivå på 1470mhz / 1813mhz mem  og  +74mV

Asic 69,7.

Kan jo være det er pga overklokkinga. Men ville bare si at Far Cry 4 krasjet uansett hos meg om kortet var stock eller klokka med både 980 og 980Ti. Jeg brukte dette spillet til å finne ut om overklokkinga var stabil, men så krasjet jo spillet uansett. Tror jeg reinstallerte spillet 5 ganger, til slutt sletta jeg hele spillet og gidder aldri å spille det mere.

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Noen har alltid mere problemer enn andre. Det kan være uheldig kombo av mye. Drivere, hk bios, firmware etc. Største feilen er fortsatt brukerfeil. Særlig allslags dritt som blir installert. Bloatware og annet snusk.

 

Er gode eksempler her på forumet for å si det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bytta bios på mitt MSI 980ti nå :D

1502MHz/8000Mhz

 

Firestrike Ultra

http://www.3dmark.com/fs/5233088

 

Firestrike

http://www.3dmark.com/3dm/7529496

Mulig jeg spør dumt nå, men får man bedre ytelse av å bytte bios? og hva bruker man for å bytte + er det noen risiko for at man bricker kortet?

Risikoen er større for at det blir lynnedslag i pc'n, enn at skjermkortet bricker ved bios flash.
Lenke til kommentar

Far cry liker ikke mitt x99 system på samme måte som det likte mitt z87 system. Kræsjet aldri på gml hk/cpi Combo, mens nye hk/CPU fungerer ikke til akkurat det spillet :/

 

Bank i bordet, det er nok ikke oc, gta fungerer fint etter siste patch. Folding nå 100% 24/7 de siste 5-6 dagene, still going strong :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...