Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Står sikkert et sted i tråden allerede men så det ikke i farten, noen som kan gi en helt stabil  OC 24/7 på 980 gtx?, ta gjerne også med hvilket OC program som er å foretrekke nå (Skulle tro det ikke var MSI afterburner lenger).

 

Har overhodet ikke tid til OC lenger så har faktisk ikke fått startet å se på det siden innkjøp av 980gtx for en god stund tilbake. Så når jeg ikke har tid til OC tweaking etc lenger tenkte jeg at noen kunne gi meg en flott stabil OC på kortet.

 

PS: bare fått spilt Grimrock2 på det, så det har fått kjørt seg hehe ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått 980 Ti korta på plass (referanse kjøler). Testet litt Battlefield4 på en 64P server. 4K oppløsning og Ultra settings (motionblur av). Satt +250 på core i Afterburner som gir meg 1427 Mhz boost i BF4. Rørte ikke volten. Lå på som regel 80-100 fps jevnt over. Tempen på korta var 80-82 grader mens jeg spilte, og jeg hører viftene godt i forhold til de MSI 970 korta jeg hadde før som har custom MSI kjøleren. Kommer ikke til å klokke korta høyere pga da spinner bare viftene enda høyere. Disse korta skriker etter vannblokker, menne...not my cup of tea :p

 

Får teste mer i dagene fremover for å se hva jeg ender opp med av settings. Forresten når man overklokker vram, vil core trenge mer volt da? På 970 korta gadd jeg ikke klokke vram da jeg tjente minimalt med ytelse av det.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått 980 Ti korta på plass (referanse kjøler). Testet litt Battlefield4 på en 64P server. 4K oppløsning og Ultra settings (motionblur av). Satt +250 på core i Afterburner som gir meg 1427 Mhz boost i BF4. Rørte ikke volten. Lå på som regel 80-100 fps jevnt over. Tempen på korta var 80-82 grader mens jeg spilte, og jeg hører viftene godt i forhold til de MSI 970 korta jeg hadde før som har custom MSI kjøleren. Kommer ikke til å klokke korta høyere pga da spinner bare viftene enda høyere. Disse korta skriker etter vannblokker, menne...not my cup of tea :p

 

Får teste mer i dagene fremover for å se hva jeg ender opp med av settings. Forresten når man overklokker vram, vil core trenge mer volt da? På 970 korta gadd jeg ikke klokke vram da jeg tjente minimalt med ytelse av det.

Ble korta sendt i går og levert til deg allerede i dag?

Lenke til kommentar

Jeg har titan x blokker på 980ti så ja, de passer. inkl backplate.

 

 

Får mitt 980 Ti den 30. juni - noen som allerede har bestilt vannblokker til disse?

Er det bekreftet at Titan X blokkene passer 980 Ti? Mener jeg leste det fra en dude på EK en plass.

Bekreftet i denne tråden siden dag 1 da 980ti ble lansert :)

 

 

Takker så mye! Da har jeg noen dager på å få disse også da, før jeg får babyene i posten! :thumbup:

Lenke til kommentar

Står sikkert et sted i tråden allerede men så det ikke i farten, noen som kan gi en helt stabil OC 24/7 på 980 gtx?, ta gjerne også med hvilket OC program som er å foretrekke nå (Skulle tro det ikke var MSI afterburner lenger).

 

Har overhodet ikke tid til OC lenger så har faktisk ikke fått startet å se på det siden innkjøp av 980gtx for en god stund tilbake. Så når jeg ikke har tid til OC tweaking etc lenger tenkte jeg at noen kunne gi meg en flott stabil OC på kortet.

 

PS: bare fått spilt Grimrock2 på det, så det har fått kjørt seg hehe ...

sett gpu til 1400 mhz. Så game on :p

samma om du bruker PX eller AB.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått 980 Ti korta på plass (referanse kjøler). Testet litt Battlefield4 på en 64P server. 4K oppløsning og Ultra settings (motionblur av). Satt +250 på core i Afterburner som gir meg 1427 Mhz boost i BF4. Rørte ikke volten. Lå på som regel 80-100 fps jevnt over. Tempen på korta var 80-82 grader mens jeg spilte, og jeg hører viftene godt i forhold til de MSI 970 korta jeg hadde før som har custom MSI kjøleren. Kommer ikke til å klokke korta høyere pga da spinner bare viftene enda høyere. Disse korta skriker etter vannblokker, menne...not my cup of tea :p

 

Får teste mer i dagene fremover for å se hva jeg ender opp med av settings. Forresten når man overklokker vram, vil core trenge mer volt da? På 970 korta gadd jeg ikke klokke vram da jeg tjente minimalt med ytelse av det.

Klokke minnet på 980Ti hjelper på 3DMark-scoren så du burde iallefall prøve :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått 980 Ti korta på plass (referanse kjøler). Testet litt Battlefield4 på en 64P server. 4K oppløsning og Ultra settings (motionblur av). Satt +250 på core i Afterburner som gir meg 1427 Mhz boost i BF4. Rørte ikke volten. Lå på som regel 80-100 fps jevnt over. Tempen på korta var 80-82 grader mens jeg spilte, og jeg hører viftene godt i forhold til de MSI 970 korta jeg hadde før som har custom MSI kjøleren. Kommer ikke til å klokke korta høyere pga da spinner bare viftene enda høyere. Disse korta skriker etter vannblokker, menne...not my cup of tea :p

 

Får teste mer i dagene fremover for å se hva jeg ender opp med av settings. Forresten når man overklokker vram, vil core trenge mer volt da? På 970 korta gadd jeg ikke klokke vram da jeg tjente minimalt med ytelse av det.

Hei du! :) har samme kortet som deg.. jeg har bare ett da. Lurer på en ting, ser ut som du har peil. etter at jeg instalerte driverene fra nvidia og alt skulle være på plass ble jeg litt overrasket over teksturen på bildene på vg.no og generelt i windows.. ikoner.. rammer osv. har ikke testet noen spill enda så vet ikke hvordan det vil se ut.. tips? :)  ting ble kornete og bilder etc litt uskarpe hvis jeg kan kalle det noe sånt. setter stor pris på tilbakemelding. anders

Endret av andersherman
Lenke til kommentar

Hei du! :) har samme kortet som deg.. jeg har bare ett da. Lurer på en ting, ser ut som du har peil. etter at jeg instalerte driverene fra nvidia og alt skulle være på plass ble jeg litt overrasket over teksturen på bildene på vg.no og generelt i windows.. ikoner.. rammer osv. har ikke testet noen spill enda så vet ikke hvordan det vil se ut.. tips? :)  ting ble kornete og bilder etc litt uskarpe hvis jeg kan kalle det noe sånt. setter stor pris på tilbakemelding. anders

 

Litt usikker på hva du mener her, men kan høres ut som du kjører en non-native oppløsning i Windows. Altså feil oppløsning i forhold til den skjermen du har.

Lenke til kommentar

 

Hei du! :) har samme kortet som deg.. jeg har bare ett da. Lurer på en ting, ser ut som du har peil. etter at jeg instalerte driverene fra nvidia og alt skulle være på plass ble jeg litt overrasket over teksturen på bildene på vg.no og generelt i windows.. ikoner.. rammer osv. har ikke testet noen spill enda så vet ikke hvordan det vil se ut.. tips? :)  ting ble kornete og bilder etc litt uskarpe hvis jeg kan kalle det noe sånt. setter stor pris på tilbakemelding. anders

 

Litt usikker på hva du mener her, men kan høres ut som du kjører en non-native oppløsning i Windows. Altså feil oppløsning i forhold til den skjermen du har.

 

Takk for svar. Har en samsung hd skjerm på 24" som kjører i en 1920 x 1080 . Litt vanskelig å forklare, men bilder, desktop og også videoer blir ganske uklare. ikoner blir kantete og bilder blir "ruglete" hehe i mangel av en bedre forklaring. 

Lenke til kommentar

 

 

Hei du! :) har samme kortet som deg.. jeg har bare ett da. Lurer på en ting, ser ut som du har peil. etter at jeg instalerte driverene fra nvidia og alt skulle være på plass ble jeg litt overrasket over teksturen på bildene på vg.no og generelt i windows.. ikoner.. rammer osv. har ikke testet noen spill enda så vet ikke hvordan det vil se ut.. tips? :)  ting ble kornete og bilder etc litt uskarpe hvis jeg kan kalle det noe sånt. setter stor pris på tilbakemelding. anders

 

Litt usikker på hva du mener her, men kan høres ut som du kjører en non-native oppløsning i Windows. Altså feil oppløsning i forhold til den skjermen du har.

 

Takk for svar. Har en samsung hd skjerm på 24" som kjører i en 1920 x 1080 . Litt vanskelig å forklare, men bilder, desktop og også videoer blir ganske uklare. ikoner blir kantete og bilder blir "ruglete" hehe i mangel av en bedre forklaring. 

 

 

Ta bilde av skjermen og legg det ut her. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...