Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Leste i dag at nVidia Pascal ikke kommer før omtrent samme tid som nå neste år, så da betyr det vel at 980 Ti og Titan X blir toppkorta til nvidia de neste 12 månedene da. Da kan jo AMD gjøre det bra hvis Radeon Fury er raskere og/eller billigere. Tror uansett det lønner seg å vente med noe kjøp til AMD har vist korta sine. Skal AMD vise de denne uka også?

Det er 45 dager åpent kjøp på Komplett, så hvis Radeon Fury viser seg å være sterkere enn 980 Ti til en fornuftig pris om to uker kan du jo bare returnere kortet :p

 

Kommer vel litt ann på hva den endelige norske prisen ender på, er vel ikke noe offesielt ute om dette enda? Men om det blir en tusenlapp dyrere enn 980 og da vesentlig billigere en Titan X er jeg forøvrig enig.

 

Prisen blir nok fra 6500 kr ettersom 980 ligger på 5500 kr og oppover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker å ha ett kort for 1440p der jeg kan kjøre med Vsync på 60. 980 Ti bør vel passe fint for den bruken, eller hadde 980 vært godt nok også? Blir ikke 4K på meg med det første...

 

Skal du ha bare ett kort, så er 980 Ti bra ja. Men du får mer ytelse for pengene ved å velge 970 i SLI da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan hende Titan X vil yte bedre i kommende spill da som bruker enda mer vram. Bare at innen de spilla kommer så er sikkert nVidia Pascal kommet ut...

 

Beste nVidia kjøpa i dag er nå GTX 970 og 980 Ti da. Vanilla 980 blir liksom bortkastet og Titan X altfor dyrt. Min mening iallefall :p

 

 

Kommer vel litt ann på hva den endelige norske prisen ender på, er vel ikke noe offesielt ute om dette enda? Men om det blir en tusenlapp dyrere enn 980 og da vesentlig billigere en Titan X er jeg forøvrig enig.

 

Det siste ryktet ang. pris er $649 for 980Ti, og at 980 skyves ned til $499. Det blir mellom 1500 og 1800 kroners forskjell her i Norge (basert på min erfaring med MSRP, ta med en klype salt :) )

Lenke til kommentar

Det siste ryktet ang. pris er $649 for 980Ti, og at 980 skyves ned til $499. Det blir mellom 1500 og 1800 kroners forskjell her i Norge (basert på min erfaring med MSRP, ta med en klype salt :) )

Det er ikke rykte, det er prisen som er annonsert fra Nvidia.

 

980Ti = $649

980 = $499

 

980Ti kommer nok hos Komplett senere i dag.

Lenke til kommentar

 

Det siste ryktet ang. pris er $649 for 980Ti, og at 980 skyves ned til $499. Det blir mellom 1500 og 1800 kroners forskjell her i Norge (basert på min erfaring med MSRP, ta med en klype salt :) )

Det er ikke rykte, det er prisen som er annonsert fra Nvidia.

 

980Ti = $649

980 = $499

 

980Ti kommer nok hos Komplett senere i dag.

 

Var fortsatt et rykte da jeg leste det i går, har ikke rukket over alt enda. Men takk for bekreftelsen! Nå må vi bare få ned dollarkursen :p

Lenke til kommentar

 

Ønsker å ha ett kort for 1440p der jeg kan kjøre med Vsync på 60. 980 Ti bør vel passe fint for den bruken, eller hadde 980 vært godt nok også? Blir ikke 4K på meg med det første...

 

Skal du ha bare ett kort, så er 980 Ti bra ja. Men du får mer ytelse for pengene ved å velge 970 i SLI da.

 

Nei, du får i beste fall 10% ekstra ytelse. og det er jammen ikke verdt det å gå 970 SLI over 980 Ti når prisen er såpass lik og ytelsen er såpass lik.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ønsker å ha ett kort for 1440p der jeg kan kjøre med Vsync på 60. 980 Ti bør vel passe fint for den bruken, eller hadde 980 vært godt nok også? Blir ikke 4K på meg med det første...

Skal du ha bare ett kort, så er 980 Ti bra ja. Men du får mer ytelse for pengene ved å velge 970 i SLI da.

Nei, du får i beste fall 10% ekstra ytelse. og det er jammen ikke verdt det å gå 970 SLI over 980 Ti når prisen er såpass lik og ytelsen er såpass lik.
Og da snakker vi vel 100 prosent skalering. Har hatt så mange problemer med sli i det siste. Samtidig har skaleringen på mange spill vært dårlig

 

Ville også gått for 980ti mot 970sli.

Lenke til kommentar

 

980Ti kommer til salg på Komplett.no klokken 15:00. På spørsmål om pris og tilgjengelighet fikk jeg bare kanskje som svar, men jeg tolker det som at de har kortet inne.

Takk Hofer :)

 

Sitter klar med F5 i nettleseren.

Samme her. Håper bare de har kort med custom kjøling inne.

Lenke til kommentar

 

 

980Ti kommer til salg på Komplett.no klokken 15:00. På spørsmål om pris og tilgjengelighet fikk jeg bare kanskje som svar, men jeg tolker det som at de har kortet inne.

Takk Hofer :)

 

Sitter klar med F5 i nettleseren.

Samme her. Håper bare de har kort med custom kjøling inne.

 

Newgg hadde kun ett custom copoling kort, var ett fra EVGA. Kanskje det samme gjelder hos komplett. Hadde overasket meg om utvalget var mye større hos komplett ihvertfall.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

980Ti kommer til salg på Komplett.no klokken 15:00. På spørsmål om pris og tilgjengelighet fikk jeg bare kanskje som svar, men jeg tolker det som at de har kortet inne.

Takk Hofer :)

 

Sitter klar med F5 i nettleseren.

Samme her. Håper bare de har kort med custom kjøling inne.

Newgg hadde kun ett custom copoling kort, var ett fra EVGA. Kanskje det samme gjelder hos komplett. Hadde overasket meg om utvalget var mye større hos komplett ihvertfall.

Mm. Har EVGA i dag og er forsåvidt fornøyd med det. Vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...