Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Det meste av dette baserer seg på samme kilde. Veldig merkelig om det ikke skulle bli nedskalert fra Titan X, da kort med tredjepartskjølere/opplåst spenning vil klokke høyere enn Titan X. For veldig mange er 6GB minne mer enn nok, så da sitter nV der med et kort som yter bedre men koster mindre. Det kan vi ikke ha noe av :)

 

2816 CUDA cores gir mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av dette baserer seg på samme kilde. Veldig merkelig om det ikke skulle bli nedskalert fra Titan X, da kort med tredjepartskjølere/opplåst spenning vil klokke høyere enn Titan X. For veldig mange er 6GB minne mer enn nok, så da sitter nV der med et kort som yter bedre men koster mindre. Det kan vi ikke ha noe av :)

 

2816 CUDA cores gir mening.

Absolutt, men det gikk veldig lenge rykter om at det skulle bli en full kjerne. Mener å huske at siste Ti også var et ørlite hakk kjappere en daværende Titan. Det gir mening at de ikke gjør dette igjen, siden Titan X denne gangen er rettet i større grad mot gamere enn sist. :) Gode nyheter for meg i alle fall. :p 

Lenke til kommentar

 

Det meste av dette baserer seg på samme kilde. Veldig merkelig om det ikke skulle bli nedskalert fra Titan X, da kort med tredjepartskjølere/opplåst spenning vil klokke høyere enn Titan X. For veldig mange er 6GB minne mer enn nok, så da sitter nV der med et kort som yter bedre men koster mindre. Det kan vi ikke ha noe av :)

 

2816 CUDA cores gir mening.

Absolutt, men det gikk veldig lenge rykter om at det skulle bli en full kjerne. Mener å huske at siste Ti også var et ørlite hakk kjappere en daværende Titan. Det gir mening at de ikke gjør dette igjen, siden Titan X denne gangen er rettet i større grad mot gamere enn sist. :) Gode nyheter for meg i alle fall. :p

 

Forstår ikke tankegangen, fordi du per i dag har det beste vil du holde igjen utviklingen lengst mulig? :p For alles del håper jeg AMD virkelig smeller til, og at Nvidia ikke har noe godt svar før Pascal.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det meste av dette baserer seg på samme kilde. Veldig merkelig om det ikke skulle bli nedskalert fra Titan X, da kort med tredjepartskjølere/opplåst spenning vil klokke høyere enn Titan X. For veldig mange er 6GB minne mer enn nok, så da sitter nV der med et kort som yter bedre men koster mindre. Det kan vi ikke ha noe av :)

 

2816 CUDA cores gir mening.

Absolutt, men det gikk veldig lenge rykter om at det skulle bli en full kjerne. Mener å huske at siste Ti også var et ørlite hakk kjappere en daværende Titan. Det gir mening at de ikke gjør dette igjen, siden Titan X denne gangen er rettet i større grad mot gamere enn sist. :) Gode nyheter for meg i alle fall. :p

Forstår ikke tankegangen, fordi du per i dag har det beste vil du holde igjen utviklingen lengst mulig? :p For alles del håper jeg AMD virkelig smeller til, og at Nvidia ikke har noe godt svar før Pascal.

Ikke misforstå, det er kun fordi jeg har brent av 20K på Titan X, og fordi begge har samme arkitektur. Ellers så må gjerne neste kort være 10x kjappere enn mitt.

 

Håper også at AMD kommer opp igjen, konkurransen vil gjøre godt for markedet. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det meste av dette baserer seg på samme kilde. Veldig merkelig om det ikke skulle bli nedskalert fra Titan X, da kort med tredjepartskjølere/opplåst spenning vil klokke høyere enn Titan X. For veldig mange er 6GB minne mer enn nok, så da sitter nV der med et kort som yter bedre men koster mindre. Det kan vi ikke ha noe av :)

 

2816 CUDA cores gir mening.

Absolutt, men det gikk veldig lenge rykter om at det skulle bli en full kjerne. Mener å huske at siste Ti også var et ørlite hakk kjappere en daværende Titan. Det gir mening at de ikke gjør dette igjen, siden Titan X denne gangen er rettet i større grad mot gamere enn sist. :) Gode nyheter for meg i alle fall. :p
Forstår ikke tankegangen, fordi du per i dag har det beste vil du holde igjen utviklingen lengst mulig? :p For alles del håper jeg AMD virkelig smeller til, og at Nvidia ikke har noe godt svar før Pascal.

Ikke misforstå, det er kun fordi jeg har brent av 20K på Titan X, og fordi begge har samme arkitektur. Ellers så må gjerne neste kort være 10x kjappere enn mitt.

 

Håper også at AMD kommer opp igjen, konkurransen vil gjøre godt for markedet. :)

 

 

Enig! Det hadde vært utrolig surt å bruke så mye penger på GPU's også går det 2 måneder så kommer det noe nytt fra samme produsenten som er raskere å billigere  :eek:

Lenke til kommentar

Download MSI AfterBurner 4.1.1

 

http://www.guru3d.com/news-story/download-msi-afterburner-4-1-1.html

 

Revision history - Version 4.1.1

  • Added core voltage control for reference design NVIDIA GeForce GTX TITAN X series graphics cards
  • Added core voltage control for reference design NVIDIA GeForce GTX 980 Ti series graphics cards
  • Now core voltage control via NCP4206 is unlocked on reference design NVIDIA GeForce GTX 690, NVIDIA GeForce GTX 780 and
  • NVIDIA GeForce GTX TITAN series graphics cards when extended MSI voltage control mode is selected
  • Added new third party voltage control mode. Traditionally we provided voltage control on reference design graphics cards or on custom design MSI graphics cards only. However, rich set of PWM controllers supported by MSI Afterburner core allows implementing voltage control on many third party custom design graphics cards as well. With this version we introduce original concept of user extendable voltage control mode, allowing experienced users to get access to programmable MSI Afterburner core, get access to full range of voltage controllers supported by it, create custom hardware database and program MSI Afterburner to provide voltage control on many third party custom design graphics cards. Third party voltage control mode requires populating and downloading third party hardware database, please visit MSI Afterburner discussion forums to help adding your custom design cards to the database or download the latest database version.
  • Fixed bug causing application to crash when “layered with alpha” skin composition mode is selected, application is minimized to system tray and properties are accessed via the context menu of detached monitoring window
  • Improved hardware monitoring module:
    • Added negative temperatures monitoring support for NVIDIA GPUs
    • Fixed extended CPU family and model detection to address issue with incorrect maximum junction temperature (Tjmax) detection on some Intel CPUs
    • Now power users can override the maximum junction temperature (Tjmax) via configuration file if necessary
    • Added temperature monitoring for AMD Family 10h – 16h micro architecture CPUs. Please take a note that this functionality is currently experimental and disabled by default. Power users can unlock AMD CPU temperature monitoring via [CPUHAL] section in the configuration file if necessary
    • Added correction formulas support. Now you can apply a custom correction formula to any data source in hardware monitoring module. Correction formulas can be useful to apply temperature offsets to custom temperature sensors if necessary (e.g. set formula to “x+20”), display effective memory clock instead of base clock (e.g. set formula to “x*2”), display per-GPU memory usage instead of total memory usage on Crossfire systems (e.g. set formula to “x/2”) and many, many more.
    • Hardware Monitoring Log file format has been upgraded to v1.5 to provide correction formulas support.
    • Added “CPU load” graph to multicore CPUs. The graph is displaying the average CPU load across all CPU cores.
    • Added “CPU temperature” graph to thermal monitoring capable multicore CPUs. The graph is displaying the maximum CPU temperature across all CPU cores
    • o Added connection retry counter to Logitech LCD monitoring module. Now MSI Afterburner stop trying to connect to Logitech LCD after some failed connection attempts instead of trying to connect to it in endless loop. Retry counter implementation is aimed to bypass the problem with GDI resource leak in Logitech LCD API, which could cause application to crash after some period of time when output to LCD is enabled on the system with no Logitech LCD connected to it
    • Added dynamic output format for min / max limits displayed on the graphs. Now MSI Afterburner uses integer output format for limits if the range between minimum and maximum limits is greater than 1, otherwise it uses floating point output format
  • Improved skin engine:
    • Added support for altered USF skins obfuscation scheme used in most recent versions of third party overclocking tools
    • Drastically reduced load time for obfuscated USF skin files (*.UXF). Now MSI Afterburner open obfuscated skin files roughly 10 times faster than the previous version
    • Reduced skinned GUI initialization time due to cached access to the skin header
    • Added support for negative GPU temperature indicators in all skins supplied with application
  • Multimedia timer resolution is no longer hardcoded to 10ms. The resolution is now adjustable and set to 16ms by default to reduce timer interrupts related CPU load at the cost of losing some smoothness in GUI animation. Power users can override timer resolution via the configuration file if necessary
  • Updated kernel mode driver provides new IOCTLs for safe access to PCI bus required for temperature monitoring on AMD CPUs 
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter på en laptop nå. (Siste OT, trur jeg)

 

De sa egentlig at det var bare å sende de inn, testet de 4 i min maskin, ingen av dem ville maskinen boote med uten å kræsje raskt i windows... Forbannade. Det som får meg til å stusse er at ALLE brikkene ikke vil fungere enn etter en (ja, testet i alle sporene, OG i anbefalte spor på HK. Kundebehandleren på komplett var hyggelig, ba meg ta med hans navn da jeg skulle skrive RMA grunn i tilfelle det skulle være noe problem)

 

Ingen andre har noen tips annet enn det jeg har gjort? Jeg kommer ikke på flere jeg kan gjøre igrunn.

 

De hadde ikke noen flere tisps å gi meg ang feilsøking da jeg har gjort alle. Så får sende dem nå og være uten maskin, eller senere før jeg reiser på ferie. spørs spørs^^

 

Takker for hjelpen altså. Om noen har et sett som kan lånes, eller sendes billig så kan jeg betale for frakten osv.

 

Anyways... DuranN, om man skal sette et QD system og drain. Koster dette mye om jeg skal ha det skikkelig? looks er lite viktig så lenge det er av kvalitet. hehe. V8 hadde vært nais, om den ikke kostet 4K ^^ Får vinne i lotto^^

 

Det plager meg med de brikkene, alle fire er jo 1 til 100000000 sjanse på at det skjer? Kan det være at om f.eks 1 brikke var defekt, har klarte facke opp de andre elns? setter pris på hjelp :)

Du er nå sikker på at det er brikker? De siste gangene jeg har hatt rare problemer som kan ligne på RAM har vært forårsaket av defekt HK, samt noe mikroskopisk korrosjon rundt sokkelen.

 

Angående QD på komponentene, så synes jeg det mest praktiske VS plass og utseende har vært å kjøre en QD3 på CPU, ha rør/slange mellom CPU og GPUer, samt en ny QD3 på utgangen til GPU. Og to QD3 du ikke kobler til loopen, men bare setter på to løse slanger du har liggende.

 

Skal du ta ut CPU så kobler du den fra loopen via QD3en på inntaket på CPU og utgangen på GPU, og så setter på de to løse slangene i hver ende. Ene slangen peker du mot en bøtte og andre enden blåser du ut vannet enkelt.

 

Med rør så er det bare å ta av enten CPU eller GPU, med slange så må man nappe/skru det av, men fortsatt rimelig greit.

 

Kan også tømme loopen mye bedre med blåse-teknikken, bare at man ikke kobler ut GPU fra loopen.

 

Its da best!

Lenke til kommentar

Takker så mye for tips Andrull, Minhund har vært så snill og latt meg låne et par brikker.

 

Er 99% sikker på at det er brikkene. Gml hk hadde ingen ting (var samme feil på det også) og komplett sa ingen ting om det da jeg sendte det til rma så tviler på at det er noe med HK, mye å tømme loopen for dersom det ikke er noe ang hk. 

 

Tviler på at jeg har tatt kvelden av 2 hk med en vanlig loop, kunne jo skjedd men sjanser der er jo lav.

 

Hadde vært utrolig praktisk med QD.

QD har jeg lyst på. får se om jeg får meg en sommerjobb hos nærmeste Spar butikk elns, Får høre med de. Så får jeg gå til innkjøp av QD, samt enda en rad og nye vifter til systemet da 1stk rad ikke er nok egentlig. Blir varmt. 

 

Kunne jo som du sier satt en QD fra pumpe - gpu terminal og fra rad til cpu (slik at gpu og cpu henger i et stykket, slikt du mente? 

 

Er usikker på om jeg kunne fått QD på alle delene i loopen ettersom dette er bygd i r5 så er det vinkler på nesten alt^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvis GTX 980Ti får 2816 kjerner rundt 1000 MHz, så blir det interessant å se om den skalerer omtrent som de øvrige Maxwell-GPUene.

post-63307-0-17348700-1432763537_thumb.png

GTX 960, GTX 980 og GTX Titan X skalerer ganske likt i forhold til teoretisk ytelse, mens GTX 970 skalerer bedre.

Vi kan vel kanskje forvente at GTX 980Ti får ~92% av ytelsen til GTX Titan X, altså ~22% bedre enn GTX 980.

 

Men det er bare et estimat.

Lenke til kommentar

Mobile Gsynch som har fungert på min bærbare asus g751 min fram til nå ,ble plutselig disablet . Står fortsatt at skjermen er gsynch enablet men får ikke aktivert det lenger. Kan nvidia faktisk gjøre dette uten mitt samtykke? Ser også at gamenab personen bak den lekkede mobile gsync driveren har fjernet alt om arbeidet fra hjemmesiden sin. 

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Noen flere "rykter" om GTX 980 Ti, tar dette også med en klype salt.

 

attachicon.gifGTX 980 Ti.jpg

 

Man kan lese mer hos WCCF Tech.

 

Hvis det der stemmer, så vil jeg nesten si at Titan X er et bedre kjøp. 200 dollar forskjell er litt, men da får man jo dobbelt så mye vram og noen få cuda cores extra. Uansett synes jeg nVidia tar seg godt betalt for sine kort om dagen... Håper AMD kan gjøre noe med det ved at R390X blir både raskere og billigere når det kommer snart.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til å få ned tempen til en som har vært så dum å kjøpe zotac 980 amp omega?

 

Jeg kjører sli og siden den enorme kjøleren bygger så mye som den gjør ligger den bare 6-7mm over bakplata til kortet under, og siden kjølemetoden til di korta fungerer dårligere enn en kraftig fis så ligger temp på rundt 80+ grader under full load.

 

Jeg har nå gått til drastiske metoder og borra inn 2 noktura vifter i sidedøra som blåser rett inn på begge korta og tempen sank ikke nevneverdig mye, jeg var helt klar for vannkjøling men nå viser det seg jo at jeg har jo klart å få kjøpt ett av di få 980 korta som det ikke finnes vannblokk til så der forsvant det lyset i tunnelen =(

 

Kabinettet er et corsait 450D med vifter på alle plasser + di to ekstra i side døra og alle vifter går på full guffe.

 

Jeg er så fortvila nå at hvis noen har 970 sli så er jeg villig til og kastebytte bare for og få byggd vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...