Gå til innhold

PST vil kartlegge nordmenns nettaktivitet


Anbefalte innlegg

Vil bare legge til at dette forslaget ville vært farligere i Norge, enn i USA. USA er på fronten angående demokrati og lover. NSA samler ikke all kommunikasjon, det er bull. De har også individuelle lover for å ha tilgang til forskjellige typer data som de har samlet opp. For eksempel NSA har ikke lov til å se på amerikanske borgere sin data, men de kan videresende til FBI osv. Her i Norge har vi etter det jeg vet, veldig dårlig vern over intelligenssamling, og hvor mye separerer vi Norske borgere mot utelandske? Det vil si hvis PST hadde fått en sånn oppgave, så hadde det vært fritt fram, mens i USA er det ikke det.

 

Jeg blir også overrasket over folk som sier FRP vil stemme ned sånt. FRP er veldig inspirert av USA. De er for mere politi, strengere straffer, og hvis landets sikkerhet hadde blitt truet, så ville de vært først ute å si at sikkerhet er viktig tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare legge til at dette forslaget ville vært farligere i Norge, enn i USA. USA er på fronten angående demokrati og lover. NSA samler ikke all kommunikasjon, det er bull. De har også individuelle lover for å ha tilgang til forskjellige typer data som de har samlet opp. For eksempel NSA har ikke lov til å se på amerikanske borgere sin data, men de kan videresende til FBI osv. Her i Norge har vi etter det jeg vet, veldig dårlig vern over intelligenssamling, og hvor mye separerer vi Norske borgere mot utelandske? Det vil si hvis PST hadde fått en sånn oppgave, så hadde det vært fritt fram, mens i USA er det ikke det.

Du må nesten støtte opp påstandene dine med kilder, for å si at NSA ikke ser på data fra amerikanske borgere står i strid med hva man har kunnet lese i media det siste året.

Lenke til kommentar

 

Vil bare legge til at dette forslaget ville vært farligere i Norge, enn i USA. USA er på fronten angående demokrati og lover. NSA samler ikke all kommunikasjon, det er bull. De har også individuelle lover for å ha tilgang til forskjellige typer data som de har samlet opp. For eksempel NSA har ikke lov til å se på amerikanske borgere sin data, men de kan videresende til FBI osv. Her i Norge har vi etter det jeg vet, veldig dårlig vern over intelligenssamling, og hvor mye separerer vi Norske borgere mot utelandske? Det vil si hvis PST hadde fått en sånn oppgave, så hadde det vært fritt fram, mens i USA er det ikke det.

Du må nesten støtte opp påstandene dine med kilder, for å si at NSA ikke ser på data fra amerikanske borgere står i strid med hva man har kunnet lese i media det siste året.

 

 

Jeg prøver å finne kilder nå, men det er hovedsaklig basert på det personer som Michael Hayden og andre affiliert med staten har sagt. Her er en debatt: https://www.youtube.com/watch?v=lochL7ODh6k

 

NSA har ikke lov til å se på eller en gang fange opp amerikanske borgere sine data, og de har minimeringsprosedyrer for det. Jeg tror det har gått litt forbi noen folk at NSA fokuserer på utenlandsk analyse, mens FBI fokuserer på "domestic". De har også definert samling av data som annerledes enn tilgang til data. For å se på informasjon som er plukket opp, må man ha en statute som gir tilgang, for eksempel en warrant. Her er en forskjell på Snowden og regjeringen, Snowden sier det å samle opp dataen i seg selv er en abuse, mens staten differer mellom å se på dataen og å samle den. Et par andre videoer, Stewart Baker snakker "for" NSA.

 

 

http://www.c-span.org/video/?320532-1/discussion-nsa-surveillance-programs

Endret av Left Blank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...