Gå til innhold

PST vil kartlegge nordmenns nettaktivitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å påpeke at data vil misbrukes, at dette er den virkelige hensikten og at det er en internasjonal forbindelse i det hele, er visst forbudt og kalles off topic, men jeg prøver igjen med denne.

 

http://www.thenewamerican.com/tech/computers/item/18950-un-grabs-for-the-internet-cfr-chatham-house-lead-the-charge-for-global-governance

 

Om PST får lov til dette, så vil dataene som sagt bli misbrukt. Det er hensikten med det hele.

Og når de først har fått anledning til slik lagring, så il ordningen bli utvidet i det skjulte, Så dette er bare begynnelsen, og dataene som samles inn vil heller ikke forbli i Norge.

Lenke til kommentar

PST vil vel legalisere sine ulovlige aktiviteter, hvilket kun vil føre til at alle som de ønsker å "ta" vil bruke TOR eller andre lignende løsninger.

 

0527_edward-snowden_650x455.jpg

 

De vil da sitte igjen med masse data om relativt lovlydige (og/eller idiotiske) borgere og utvilsomt etterhvert se seg nødt til å dra nytte av dette til anslag mot narkotika, sexkjøp, skattesnusk, etc.

 

PS. Om man bare kunne kjøpe aksjer i TOR :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Dersom dem hadde hatt ett ønske om å spore din lokasjon og det virkelig hastet hadde det hverken kostet mye eller tatt lang tid.

 

Kan du underbygge dette? Jeg tviler PST kontrollerer nok exit-noder til å gjøre nok trafikkanalyse, eller har kapabiliteten til å lage unike fingeravtrygg av hver bruker, spesielt om dem bruker standard browser i standard VM.

Lenke til kommentar

E-14 er faktisk regnet som en av verdens beste etterretningstjenester. Så det er vi faktisk.

 

Det å eksponere hva man klarer å ikke klarer innenfor etterretning er ganske idiotisk, men viss du ser hvordan dem mobiliserer når det virkelig brenner på låven så tar det ikke mange minuttene.

 

Utdybe det ser jeg ikke allverdens hensikt med, nettleseren din er bare en del av utnyttingsgraden du har av din nettkapasitet. Trafikk går flere veier, E-post, mobiltelefon, bankoverførsler. Dersom du kobler telefonen din til pcen din, for eksempel.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Utdybe det ser jeg ikke allverdens hensikt med, nettleseren din er bare en del av utnyttingsgraden du har av din nettkapasitet. Trafikk går flere veier, E-post, mobiltelefon, bankoverførsler. Dersom du kobler telefonen din til pcen din, for eksempel.

 

Man gjør såklart ingenting via TOR som er relatert til e-post, mobil, bank eller noe annet som er tilknyttet en virkelig identitet. Man gjør det heller ikke direkte på PC'en man gjør personlige ting, man bruker i VM'er eller kjører opp en egnet sikker linux som Tails fra dvd. Det virker som at du bare gjetter her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I grunn ikke, hvilken nettleser du bruker spiller bare ett lite puslespill i selve sporingen.

 

Jeg har aldri vært etterretningsoperatør, hadde jeg vært det hadde nok også diskusjonen vært utenfor noe jeg hadde gått inn i. Men jeg har deltatt i flere operasjoner på deres informasjon, en del vitale operasjoner ble foretatt mot forholdsvis forsiktige mål, der noe så enkelt som at en PC som ble fulgt koblet seg opp på ett offentligt nettverk

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Alle som bruker VPN, TOR eller lignende proxyløsninger blir automatisk flagget for nøyere ettersyn. Skal ikke se bort i fra at de kommer på besøk en tur da, for du har vel ikke noe å skjule? /s

Det at man har noe å skjule betyr ikke at man gjør noe ulovlig.

Lenke til kommentar

Rosa-bloggere om dagen - terrorister om natten, kanskje :ph34r:

 

Men seriøst, PST (og andre kommersielle aktører) kan sikkert bestille mer detaljert info fra Google, også geografisk ned på fylke eller kommune nivå, dette er vel i utgangspunktet u-kontroversiell business som Google driver salg av til vanlig(?) (anonymisert data)

 

PST sier de heller ikke har til hensikt å snoke ned på individ-nivå (altså ikke ID eller IP) i forbindelse med denne "trend-forskningen" sin, så noen burde derfor foreslå at de kjøper tjeneste fra Google i stedet. :D

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Når PST nå vil overvåke alle, så er det fordi vi er alle regnet som terrorister inntil deet motsatte blir bevist.

 

Det nye rettsprinsippet er mao at vi er alle skyldige inntil det motsatte er bevist.

 

Dette er så vidt jeg vet allerede innført i det skjulte på noen isolerte områder, men det vil etter hvert bli mer vanlig,og det blir dette vil vil ha å forholde oss til i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...