Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Nizzen : Fått 3400 Mhz stabilt nå? Høyere?

Akkurat nå er det forball noen timer på tv :D

 

Det blir etterhvert håper jeg :D

 

 

Åja de som driver å løper etter en ball på en gressbane? :D

 

Nei, det er fotball det! Forball er sånn du lager ute på jordet :p

Lurer på hvilken kanal det går på  :hmm:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ja, men "alle" ser ut til å foretrekke G.Skill om dagen, inkl. Nizzen og resten av OCN-gjengen. Jeg føler det er greit å bare følge etter de som kan det, så anbefaler det samme til deg. G.Skill er jo også i vinden om dagen, de setter rekorder i overalt, så tydlig at de er gode på binning :)

Lenke til kommentar

 

Ja, men "alle" ser ut til å foretrekke G.Skill om dagen, inkl. Nizzen og resten av OCN-gjengen. Jeg føler det er greit å bare følge etter de som kan det, så anbefaler det samme til deg. G.Skill er jo også i vinden om dagen, de setter rekorder i overalt, så tydlig at de er gode på binning :)

 

 

Jepp, men siden de har tatt 3600 ut av sortimentet så har jeg ikke lyst til å ofre hastighet. Jeg regner med at jeg kan stole på XMP spec uansett. 

 

Er det grunn til å tro at det skjer ting på hastighetsfronten snart? Flere moduler på >3600 på vei? 

Lenke til kommentar

Takk for screensa Nizzen :)

Men 1.45v for å klare 200 Mhz mer....hmmm. Er dette ditt 24/7 oppsett eller bare benche tall?

Spenning på minne er satt høyt for å være sikker på at det ikkje er en faktor. Uner 1.5v er 0 stress for ddr4 uansett :) 1.5 er intel anbefalt max :)

Lenke til kommentar

Har 5960 bedre minnekontroller enn 5820? Ser Bertoz har bedre hastigheter(fra screens et par sider bak) enn meg med 2133Mhz enn hva jeg har ved 2666.

 

Greit å vite tilfelle jeg har noen settings feil

 

attachicon.gifmemtest2.jpg

5960x har mere cache og hjelper nok litt. Mulig han kjører cache på høyere hastighet, noe som hjelper mye.

 

Så er det strømsparing, timings på ram og tilogmed OS. Mange faktorer her. Akkurat derfor det er gøy å dille med stnes jeg :)

Lenke til kommentar

Spenning på minne er satt høyt for å være sikker på at det ikkje er en faktor. Uner 1.5v er 0 stress for ddr4 uansett :) 1.5 er intel anbefalt max :)

 

Okay, men jeg tenker litt på lang tids stabilitet også da. F@H står jo på hele døgnet hos meg med unntak av da jeg spiller. RAM brikker med høy volt og Mhz blir jo varme. Nå har jeg god lufting i kabinettet, så det bør ikke være noe problem, men en faktor å tenke på uansett.

Lenke til kommentar

Hvis CPU/Hovedkort ikke klarer å utnytte mer enn 3200MHz av mitt minne på 3600MHz CL17, vil jeg da få bedre ytelse med et annet minne på 3200MHz CL15?

 

Tenker om jeg skal returnere eller selge videre mitt G.skill TridentZ 32GB 3600MHz CL17 (17-18-18-35) kit. Kanskje heller kjøpe G.skill TridentZ 32GB 3200MHz CL15 (15-15-15-35).

 

 

Har det noe for seg at minnet ikke ligger på listen over støttet minne for mitt ASRock hovedkort?

http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer3.1/index.asp?cat=Memory&Model=Fatal1ty%20X99X%20Killer/3.1&Vendor=G.Skill

 

 

CL ser ut til å øke i takt med frekvens når jeg ser på hva G.skill har å tilby på frekvenser mot 4000+. Er det ikke mulig å holde seg på lavere CL og samtidig ha høy frekvens?

http://www.legitreviews.com/g-skill-trident-z-4000mhz-ddr4-memory-kit-review_176358

 

 

Jeg vingler kanskje litt, men minne er den komponenten jeg vet minst om. Har kjennskap til det grunnleggende om begrepene rundt minne. Ut fra hva jeg har lest vet jeg at det som gjelder er lav CL og høy frekvens. Et minne med høy frekvens og høy CL kan gjøre det bedre enn et annet med lavere frekvens og lavere CL. Jeg vil ha mest utslag for pengene mine til minne. Hvis jeg ikke får noe bedre ytelse med 3600MHz enn med 3200MHz så er det ekstra penger jeg heller kunne lagt inn i skjermkort.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hvis CPU/Hovedkort ikke klarer å utnytte mer enn 3200MHz av mitt minne på 3600MHz CL17, vil jeg da få bedre ytelse med et annet minne på 3200MHz CL15?

 

Tenker om jeg skal returnere eller selge videre mitt G.skill TridentZ 32GB 3600MHz CL17 (17-18-18-35) kit. Kanskje heller kjøpe G.skill TridentZ 32GB 3200MHz CL15 (15-15-15-35).

 

 

 

Det virker ganske sprøtt for meg å selge minne for en så liten forskjell. 

 

Relatert spørsmål, kan man regne med at det er programmert XMP profiler for alle hastigheter på brikker nå til dags? I tilfelle det viser seg at CPU/HK ikke klarer kjøre den fulle hastigheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...