Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde såpass høye forhåpninger til at den nye IMC'en skulle klokke bedre at jeg kjøpte de samme brikkene som Nzz. Jaja, det får bli tightere timings i stedet da :)

 

Nå har jeg 5960X da. 3200 14-14-14-34 1T er ikke dårlig heller, men ja synd å ikke få de Mhz man betalte for. Rart at Nizzen sin 6900K ikke klarer mer heller, men han skulle forhøre seg. Kan jo være en BIOS greie.

 

Jeg har nå 16 stk MemTest gående her. Blir jo helt ør i hue av å se dem alle sammen :p

Lenke til kommentar

 

Hadde såpass høye forhåpninger til at den nye IMC'en skulle klokke bedre at jeg kjøpte de samme brikkene som Nzz. Jaja, det får bli tightere timings i stedet da :)

 

Nå har jeg 5960X da. 3200 14-14-14-34 1T er ikke dårlig heller, men ja synd å ikke få de Mhz man betalte for. Rart at Nizzen sin 6900K ikke klarer mer heller, men han skulle forhøre seg. Kan jo være en BIOS greie.

 

Jeg har nå 16 stk MemTest gående her. Blir jo helt ør i hue av å se dem alle sammen :p

 

Haha, kan jeg tenke meg :p

Jeg må ta med et minneklokkingskurs også, klarer ikke Nizzen det så kan jeg i allefall glemme det  :dontgetit: 

 

Lenke til kommentar

Mistenker at hvis de viser seg at 3.2-3.4 er max på BW-E, så er det en liten mulighet for at jeg dropper oppgraderingen. Med den FPS-økningen man ser i SLI når man kommer opp i 4GHz på Z170-plattformen, så er det nesten så man har lyst til å nedgradere  :nei:

 

Vent med oppgradering til Skylake-E kommer om 1 år da :)

Lenke til kommentar

 

Mistenker at hvis de viser seg at 3.2-3.4 er max på BW-E, så er det en liten mulighet for at jeg dropper oppgraderingen. Med den FPS-økningen man ser i SLI når man kommer opp i 4GHz på Z170-plattformen, så er det nesten så man har lyst til å nedgradere  :nei:

 

Vent med oppgradering til Skylake-E kommer om 1 år da :)

 

Jammen det er så lenge å vente, hvordan skal man klare det? :p 

Lenke til kommentar

Raskere rambrikker er noe av det siste du bør bruke penger på i en PC.

I de fleste pcer blir ytelsen kraftig redusert med dyre rambrikker når alternativet er oppgradering av komponenter som cpu og skjermkort :)

Jepp, men har du 2 980ti i sli på skylake plattformen, så er det en god investering. Ddr4 er jo billig også :)

Lenke til kommentar

 

Raskere rambrikker er noe av det siste du bør bruke penger på i en PC.

I de fleste pcer blir ytelsen kraftig redusert med dyre rambrikker når alternativet er oppgradering av komponenter som cpu og skjermkort :)

Jepp, men har du 2 980ti i sli på skylake plattformen, så er det en god investering. Ddr4 er jo billig også :)

 

 

Absolutt, da er det prikken over i`en, jeg er overrasket over hvor mye du fant det var å hente på det :)

Lenke til kommentar

Det blir snart 1080 på min 4,5GHz 6700K, og det er ikke noe annet i maskinen jeg føler for å oppgradere. SLI er uaktuelt, jeg kjøper ikke større harddisker av prinsipp pga de absurde prisene nå, og det finnes ikke skjermer som passer mitt behov selv om jeg gjerne skulle oppgradert. Altså blir det RAM, og jeg har lest endel i det siste om at Skylake faktisk liker høye minnehastigheter.

 

Har også problemer med at jeg ikke klarer boote med alle de 4 brikkene mine nå (samme sett), to og to går fint, uansett slotter, og jeg finner ikke feil på dem. Prøvd både XMP og lave hastigheter i BIOS. Så jeg er lei og vil ha noe kjappere nå som RAM har gått ned i pris.

 

Søker på Tridentz men klarer ikke finne noen 32Gb sett med 3600MHz eller høyere.

Lenke til kommentar

 

Raskere rambrikker er noe av det siste du bør bruke penger på i en PC.

I de fleste pcer blir ytelsen kraftig redusert med dyre rambrikker når alternativet er oppgradering av komponenter som cpu og skjermkort :)

Jepp, men har du 2 980ti i sli på skylake plattformen, så er det en god investering. Ddr4 er jo billig også :)

 

Er det kun på skylake dette gjelder? Hjelper det på x99 også?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...