Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

 

Vurderer Dominator serien til Corsair. Noen andre jeg bør kikke på? :)

G.skill selvfølgelig! Corsair Dominator er BARE overpriset deluxe...

 

G.skill TridentZ

 

https://www.proshop.no/?s=tridentz

Hadde akkurat tenkt til å spørre om det var Trident du mente. Ålreit, stoler på deg, så fikk du brukt opp noen av feriepengene mine du også :p

 

Edit: så var det valgene mellom alle disse da?

 

Edit2: https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-Series/2544039?s=tridentz

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vurderer Dominator serien til Corsair. Noen andre jeg bør kikke på? :)

G.skill selvfølgelig! Corsair Dominator er BARE overpriset deluxe...

 

G.skill TridentZ

 

https://www.proshop.no/?s=tridentz

Hadde akkurat tenkt til å spørre om det var Trident du mente. Ålreit, stoler på deg, så fikk du brukt opp noen av feriepengene mine du også :p

 

Edit: så var det valgene mellom alle disse da?

 

Edit2: https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-Series/2544039?s=tridentz

 

 

Ja ville ha valgt 3600mhz med 32GB ja.

 

Over 3600mhz så er det vel bare 16GB ram, og med den frekvensen så må man vel ha Broadwell-e også for å klare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke av disse settene bør jeg gå for : Dette eller dette? Grunnen til at jeg vil ha LPX er at de er ikke så høye og passer bedre ved min Noctua D15 kjøler. Tenkte å se hvor langt minne kontrolleren i min 5960X går. Eller kan jeg like gjerne bare gå for 3200 Mhz brikker?

Det virker som høyere hastighet = bedre binnet. Når frekvens vinner i de fleste tilfeller over latency med ddr4, så er ikkje jeg i tvil hva jeg ville ha valgt. Den med høyest frekvens. Har sett flere som har klart 3600mhz med 5960x :)

Lenke til kommentar

 

Hvilke av disse settene bør jeg gå for : Dette eller dette? Grunnen til at jeg vil ha LPX er at de er ikke så høye og passer bedre ved min Noctua D15 kjøler. Tenkte å se hvor langt minne kontrolleren i min 5960X går. Eller kan jeg like gjerne bare gå for 3200 Mhz brikker?

Det virker som høyere hastighet = bedre binnet. Når frekvens vinner i de fleste tilfeller over latency med ddr4, så er ikkje jeg i tvil hva jeg ville ha valgt. Den med høyest frekvens. Har sett flere som har klart 3600mhz med 5960x :)

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Vel, når jeg skal oppgradere pcen skal jeg hvertfall velge høyeste HZ rambrikkene jeg finner ^^, 

Det at man kan få en ytelsesboost i enkelte spill så høyt som 20FPS er jo faktisk sinnsykt kjipt å miste på å kjøre ddr3. Sitter på 16GB 1600Mhz brikker nå, og et sabertooth p67 hovedkort og i7 2600K. Begynner å dra litt på årene de delene her, så har jo siklet litt etter ddr4 ram en stund ^^,

Lenke til kommentar

Ja

Kanskje jeg rekker å avbestille hos Proshop og bestille G.skill. Det er 1300kr ekstra fra det jeg nå har bestilt.

 

Edit: Da har jeg avbestilt og bestilt på nytt med G.skill. Håper ikke proshop tar for lang tid å fjerne VISA reservasjonen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Har noen greie på hva som er raskest:

HyperX Savage DDR3 2400MHz 32GB

32GB 2400MHz DDR3 Non-ECC CL11 DIMM (Kit of 4) XMP HyperX Savage

 

Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB

2x8GB, Optimalisert for Intel X99 og 100 Serie hovedkort.

 

Eller blir de samme på ytelse i spilling?

Da jeg er usikker på kun hastigheten har noe å si, ikke bare minnetidene.

Litt usikker på det er verdt å forsøke å overklokke rambrikkene om de er 1600 hz\1333 mhz jeg har i dag for sokkel 1366\1155.

Eller om rambrikker ryker fort ved overklokking, man kan jo prøve å sette de på 1,65 volt istedenfor 1.5

Høyere en det kan man vel ikke sette. Ram koster så lite så er verdt å prøve. Hvis ikke noen vet rambrikkene 100% sikkert ryker eller blir ustabile.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bestilt meg G.Skill TridentZ 32GB 3600MHz hos Proshop. Nå står varen som utgått.

Prisguide lister ikke lenger noe 3600MHz fra G.skills. Usikker på om jeg nå har vært heldig som fikk meg et eksemplar, eller uheldig fordi det er noe i veien med akkurat dette minnet.

Samme skjedde faktisk for meg, men minnet kommer til meg i morgen :D Jeg bestillte 4x4GB 3733mhz

Lenke til kommentar

 

Jeg bestillte 4x4GB 3733mhz

 

Fsst bare 16GB Nizzen? Litt knapt :p

 

Ikkje for en gamer maskin. Jeg har flere x99 maskiner :p

 

For gameren er det KUN hastighet som teller. Hver fps :D

 

-----

 

Mon tro denne er unlocka som 6850k ?

ntel Xeon E5-1650 V4, Socket-2011-3 Prosessor, 6-Core, 3.6GHz, 15MB, 140W, 14nm  Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ikkje for en gamer maskin. Jeg har flere x99 maskiner :p

 

For gameren er det KUN hastighet som teller. Hver fps :D

 

-----

 

Mon tro denne er unlocka som 6850k ?

ntel Xeon E5-1650 V4, Socket-2011-3 Prosessor, 6-Core, 3.6GHz, 15MB, 140W, 14nm 

 

 

Joda du har rett i det, men Windows bruker RAM til caching, så 32GB er ikke wasted selv i en gaming maskin hvis man skal tenke på mer enn fps. 64GB blir kanskje litt overkill igjen...

 

Haswell-E og Broadwell-E er rebranded Xeon med ulåst multi og volt, slik jeg har forstått det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Man kan aldri ha for mye minne. Jeg bruker PC til mer enn å spille.

To nettlesere, To IDE, En VM, tar fort 15GB minne. I tillegg må man ha litt til spill og diverse.

Jeg hadde tenkt å oppgradere til mer minne senere, men Nizzen nevnte en plass at det ikke er bra å blande 2 kit, selv om de er like.

Lenke til kommentar

Man kan aldri ha for mye minne. Jeg bruker PC til mer enn å spille.

To nettlesere, To IDE, En VM, tar fort 15GB minne. I tillegg må man ha litt til spill og diverse.

Jeg hadde tenkt å oppgradere til mer minne senere, men Nizzen nevnte en plass at det ikke er bra å blande 2 kit, selv om de er like.

 

Ja best å kjøpe ett sett med 4 eller 8 like brikker (DC eller QC sett) Selv har jeg disse på vei til meg i posten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...