Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Den ene brikka mi faller bare ut en eller anna plass mellom 3000 og 3333 på CR1, og CR2 er jo håpløst treigere iallfall i bench (read, write, copy). Hjelper ikke med mer spenning heller da.

 

Men hvordan oppfører dette seg egentlig i spill? Er det KUN freq som betyr noe da, eller er det i kombinasjon med lav CL og CR1 (som tydeligvis bench er). Noobspm kanskje :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører et z170 med i5 på 4,6. Har for øyeblikket 4x4gb ram på 2800. Vurderer og har lyst til å bytte ut med et sett på 3400 2x8gb. Mye fordi jeg vil ned til to brikker også.

 

Gpu er 980Ti kjørende på 1474 nå om dagen.

 

Er det noe vits? Vil det hjelpe i fallout 4 f.eks?

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

 

Noe? Ca 50%

 

Skylake klarer jo lett over 4000mhz, så kjøp høyest mulig frekvens.

Prisen blir litt ufornuftig syns jeg da. 

 

De du linka til er vel høyest frekvens for pengene, så 3400+3600mhz er nok best på Ytelse per penge :)

 

3600mhz:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3436778

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt ny ram i dag ville jeg vurdert f.eks til AMD Zen eller lga 1151.

Dobbelt sett av (32 GB)?

Corsair Vengeance LPX 16GB 3600MHz DDR4 Ikke-ECC

Eller er dette treg ram selv om hastigheten er høy?

Dårlig på overklokking?

Nå vet ingen hvordan Zern yter eller oppfører seg enda, annet enn èn benchmark, så vent heller du.

 

De du linker til er 3600c18, altså dårlig binna brikker som mest sansynlig ikkje overklokker så veldig mye lengre.

 

3600 CL15 er f.eks veldig bra binna brikker. Altså så godt som det beste du får. Samme IC som 4133 og 4266mhz brikkene til g.skill.

Lenke til kommentar

Men hva med:CORSAIR memory D4 3000 16GBC15 Ven

 

Eller er slik ram egentlig beregnet mot videoredigering ikke spill?

Så de kommer på ca samme plass som andre forslaget mitt på ytelse.

Eneste der har man mere ram?

Men usikker på kompaktibiliteten med hovedkortene om fleste takler slike greit.

 

Hva er det du EGENTLIG lurer på? Eller bare spør du spørsmål for å spørre om noe?

 

Noen spill og programmer liker høy minnehastighet, og andre ikkje.

Spesielt ved bruk av SLI, så vil i noen tilfeller høy minnehastighet hjelpe. Grunnen til det er at det er veldig mye båndbredde som blir brukt med 2 skjermkort. Skylake har bare 2 minnekanaler, så dermed hjelper høy minnehastighet mere der enn på x99 med 4 minnekanaler. X99 cpuene klarer ikkje no særlig mye mere enn 3400mhz uten å ta helt av med tweaking. Skylake klarer godt over 4000mhz. De fleste 6700k klarer nok 4233mhz, så lenge minnebrikkene klarer det, og hovedkortet selvfølgelig.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er interisert siden jeg har SLI (GTX titan).

Men problemet hovedkortet mitt støtter kun DDR3,så tror DDR4 er vestentlig raskere.

 

Men tror igjen:Kingston HyperX Fury Black DDR3 DIMM PC15000/1866MHz CL10 8GB

Er halvparten så rask som DDR4 brikkene.

 

Jeg gav bort 16GB med ddr3 2800mhz cl12 til lillebror i sommer. Noe slikt hadde passet for deg.

 

Ikkje funder og tro så mye. Da får du fort grått hår. Litt tidelig for deg vel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...