Gå til innhold

Nerdebula di!


resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange her som har pc-høyttalere..

 

Hvorfor bruker ikke folk heller 5 ganger så mye på anlegg, og får det 10 ganger så bra? :p

 

foretrekker vanlig forsterker/Reciever og skikkelig høyttalere, i stede for de knøttsmå mikrobe-høyttalerne jeg da.. Liker ikke å måtte bruke høreapparat for å høre musikk, og seismograf for å vite om bassen er slått på..

 

:)

kjekt med fatter som jobber i studio? :p

Lenke til kommentar

Axentrix. Du driter deg ganske greit ut der du sitter å klager over at folk bruker pc høytalere. Hvis du mener at det ikke er lyd du hører i for eksempel Logitech z2200 som jeg har så har du enten ufattelig dårlig hørsel eller så har du ikke hørt noen som har skrudd opp lyden med de.

 

Må nå si at både bass og all annen lyd er ganske god i pc høytalere, men selvfølgelig kommer det ann på hva du kjøper. Kjøper du ett 5.1 sett til rundt tusenlappen så vil du ikke få den lyden du ville fått med et skikkelig stereoanlegg til 20tusen. Men ett 2.1 sett derrimot, til rundt 1500kroner er det faktisk god trøkk i.

 

Er både bass, diskant og mellomtone så det holder en god stund her til mitt rom. :)

Lenke til kommentar
Axentrix. Du driter deg ganske greit ut der du sitter å klager over at folk bruker pc høytalere. Hvis du mener at det ikke er lyd du hører i for eksempel Logitech z2200 som jeg har så har du enten ufattelig dårlig hørsel eller så har du ikke hørt noen som har skrudd opp lyden med de.

Amen. Og jeg tenker bare på å fylle på med noe jeg ble pent nødt å ta med i betraktningen nå nylig. Jeg har et ganske kurant stereoanlegg (verdi rundt 15000 nytt kan jeg tenke meg). Men det er et par problemer.

 

1. Jeg har nylig flyttet fra Bergen til Narvik. Dette betyr at det steroeanlegget ville ha måttet blitt fraktet hele den veien av enkelte firma som kanskje ikke tar så stort hensyn til tingene inne i greiene. Tross alt er det en del pianolakk og slikt på høyttalerne mine. OG, en ting til. Vekt. Vekt koster penger.

 

2. Jeg har flyttet inn på en rundt 12 kvm stor hybel her i Narvik. Har faktisk ikke PLASS til anlegget mitt, hadde jeg valgt å ta det med meg oppover.

 

Summa summarum tok jeg og kjøpte et Creative Megaworks 2.1 fra komplett, det kom på kjappe 1500 kr, og det produserer en behagelig lyd, alt tatt i betraktning. Det blir naturligvis ikke så bra som stereoanlegget, men det holder i lange baner (og jeg hører faktisk en del på musikk).

 

Derfor har jeg høyttalersett. Forøvrig så er det jo greit å vite at om noe blir ødelagt pga smellelyder når en starter maskin eller lignende, så er det bare 1500 kr, og ikke 15000 (eller ok, halvparten da, siden det er det høytalerne kostet) som går tapt.

Lenke til kommentar
:blush:

du har iallefall lite plass å holde ryddig :D

 

edit:

 

Hvis du mener at det ikke er lyd du hører i for eksempel Logitech z2200 som jeg har så har du enten ufattelig dårlig hørsel eller så har du ikke hørt noen som har skrudd opp lyden med de.

joda, det er LYD i dem.. men ikke så veldig FIN lyd..

 

og, er jo så bra med de anleggene som har "300 watt rms bass"

:!: det er det dummeste :)

Endret av Axentrix
Lenke til kommentar
Axentrix. Du driter deg ganske greit ut der du sitter å klager over at folk bruker pc høytalere. Hvis du mener at det ikke er lyd du hører i for eksempel Logitech z2200 som jeg har så har du enten ufattelig dårlig hørsel eller så har du ikke hørt noen som har skrudd opp lyden med de.

 

Må nå si at både bass og all annen lyd er ganske god i pc høytalere, men selvfølgelig kommer det ann på hva du kjøper. Kjøper du ett 5.1 sett til rundt tusenlappen så vil du ikke få den lyden du ville fått med et skikkelig stereoanlegg til 20tusen. Men ett 2.1 sett derrimot, til rundt 1500kroner er det faktisk god trøkk i.

 

Er både bass, diskant og mellomtone så det holder en god stund her til mitt rom. :)

Jeg har også de høyttalerne! De er mega bra til å være så billige! Og akkuratt passe for mitt rom og akkuratt slik pc høyttalere burde være, man trenger liksom ikke noe bedre enn dette på pc'en i et ikke så stort rom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg hadde fått klaus av å sitte på det der rommet + at jeg hadde fått knallvondt i ryggen og rumpa av den stolen der! :thumbdown:

*kremt*

 

Det er en KRAKK :thumbdown:

Krakker er vonde, så godt for han at det ikke er en pc han sitter og bruker :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...