Gå til innhold

- Lagt i bakken og satt på glattcelle i bare truse og topp. Fikk ingen forklaring på hvorfor de ble pågrepet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

 

Hehe. Du er virkelig livredd staten du. Lurer faktisk fælt på hva den har gjort mot deg. Og som alltid gjelder regelen; du kan alltids flytte utenlands. Deg trenger vi ikke.

Er det en normal måte og diskutere på, at man sier, deg trenger vi ikke?

 

Men fortsett du og ydmyke deg selv som eget individ. Underkast deg regimets overgrep mot enkelt individets frihet. Hvem er redd staten sa du?

 

 

Jeg kjenner lusa på gangen. Uansett hva jeg sier vil du ikke ta til fornuft. Derfor forteller jeg deg bare at døra står åpen. Det er bare å reise.

 

Jeg er ikke redd staten. Jeg synes bare den er utrolig praktisk å ha når jeg trenger den. Til vanlig har jeg ingen interaksjon med den, og således påvirker den meg ikke i en negativ retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Gothminister. Det er vel to måter man kan takle politiet på. Den ene er å være glad vi har det velfungerende politiet vi faktisk har i dag, og forsåvidt samfunn forøvrig (men du mener nok det motsatte?). Den andre er slik som deg; som antagelig klarer å krangle deg på onkel blå uansett situasjon.

 

Nå kommer du antagelig med noe greier om at jeg underkaster meg våre overherrer og slavedrivere, og at jeg bukker under for en stat som som gjør overgrep på overgrep hver dag. Dette er din måte og se det på, og det skal jeg klare å respektere.

 

Jeg for min del har takka politiet for jobben de gjør dem gangene jeg har blitt stoppa for rutinesjekk. Og det har blitt med rutinesjekk for jeg oppfører meg ikke som en oppstanasi 17 åring med kameratflokken rundt seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

'

 

 

 

 

Trodde folk hadde begynt å forstå dette nå...

 

De sier jo selvfølgelig ikke hele sannheten. Politiet jobber av og til litt på kanten, men når de får hanka inn lovbrytere så bryr jeg meg ikke. Dessuten er det så latterlig enkelt å unngå å havne i sånne situasjoner at jeg har NULL sympati for de som klarer det.

 

P: "Hei, vi tar en rutinekontroll, kan du oppgi personalia og vise identifikasjon?"

Sivil: "Selvfølgelig, versegod"

P: "Ok, flott. Greit om jeg kan se hva du har i veska og i lommene"?

S: "Selvfølgelig, versegod"

P: "ok, takk. Ha en fin dag".

 

Hele seansen er over på maks 5 minutter.

 

Her snakker man om å legge seg flat for statens menn. Oppføre seg som en lydig slave av regimet. Her har man ingen verdighet igjen. Skremmende at man i Norge i 2014 ennå har mennesker som legger seg flat for staten.

Ja jøss. Alle som ikke hyler som stukne griser når de blir spurt om legetimasjon legger seg flate for 'statens menn'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det å ferdes tryggere i samfunnet innebærer at man kan bli stoppet og bedt om å oppgi personalia/ID innimellom, så helt greit for meg :) Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge man ikke har noe å skjule.

 

Et politi som ikke har lov til å be om personalia, ransake ved mistanke om kriminelle aktiviteter eller ta med folk som ikke samarbeider til politistasjonen, blir et politi som ikke forebygger og som mister all respekt fordi de kriminelle vet at de kan nekte å oppgi informasjon og bare gå om de blir bedt om å vise frem det de har i sekken. Da nærmer vi oss anarki, noe det er tydelig at visse deltakere i denne tråden ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det å ferdes tryggere i samfunnet innebærer at man kan bli stoppet og bedt om å oppgi personalia/ID innimellom, så helt greit for meg :) Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge man ikke har noe å skjule.

 

Et politi som ikke har lov til å be om personalia, ransake ved mistanke om kriminelle aktiviteter eller ta med folk som ikke samarbeider til politistasjonen, blir et politi som ikke forebygger og som mister all respekt fordi de kriminelle vet at de kan nekte å oppgi informasjon og bare gå om de blir bedt om å vise frem det de har i sekken. Da nærmer vi oss anarki, noe det er tydelig at visse deltakere i denne tråden ønsker.

 

Du har nettopp utrykt ditt ønske om at Norge skal bli en totalitær politistat.

Men dette er bare begynnelsen,

For nå vil politiet også bære våpen, slik at de kan skyte folk på gata slik som politiet i USA gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Her snakker man om å legge seg flat for statens menn. Oppføre seg som en lydig slave av regimet. Her har man ingen verdighet igjen. Skremmende at man i Norge i 2014 ennå har mennesker som legger seg flat for staten.

 

 

P: "Hei, vi tar en rutinekontroll, kan du oppgi personalia og vise identifikasjon?"

Sivil: "Selvfølgelig, versegod"

P: "Ok, flott. Greit om jeg kan se hva du har i veska og i lommene"?

S: "Selvfølgelig, versegod"

P: "ok, takk. Ha en fin dag".

 

Hele seansen er over på maks 5 minutter.

 

Ja jøss. Alle som ikke hyler som stukne griser når de blir spurt om legetimasjon legger seg flate for 'statens menn'.

 

Du vet veldig godt at jeg ikke mener det. Men og bli stoppet på gaten og må avlegge legitimasjon, uten at det foreligger en meget god grunn. Det skal man ikke ha i et fritt land. Skal politiet ransake deg. Så skal det foreligge en avgjørelse på det, slik det er ved husransakelse. Det holder ikke at en eller annen polititjenestemann måtte føle at du har en liten klump hasj eller annet i lomma.

Lenke til kommentar

 

 

Hehe. Du er virkelig livredd staten du. Lurer faktisk fælt på hva den har gjort mot deg. Og som alltid gjelder regelen; du kan alltids flytte utenlands. Deg trenger vi ikke.

Er det en normal måte og diskutere på, at man sier, deg trenger vi ikke?

 

Men fortsett du og ydmyke deg selv som eget individ. Underkast deg regimets overgrep mot enkelt individets frihet. Hvem er redd staten sa du?

 

 

Jeg kjenner lusa på gangen. Uansett hva jeg sier vil du ikke ta til fornuft. Derfor forteller jeg deg bare at døra står åpen. Det er bare å reise.

 

Jeg er ikke redd staten. Jeg synes bare den er utrolig praktisk å ha når jeg trenger den. Til vanlig har jeg ingen interaksjon med den, og således påvirker den meg ikke i en negativ retning.

 

Eier du det du kaller fornuft? Hvem avgjør hva som er god eller dårlig fornuft?

Du ikke redd staten, ikke narr deg selv. Sier politiet hopp til deg, da hopper du.

Lenke til kommentar

I det frie landet du beskriver, Gothminister, vil det bli en så stor overvekt av kriminelle som går fri at det ikke lenger blir et fritt land. Det vil bli et land for kriminelle, hvor politiet slett ikke kan gjøre jobben samfunnet (bortsett fra noen få tydligvis) vil at de skal gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe. Du er virkelig livredd staten du. Lurer faktisk fælt på hva den har gjort mot deg. Og som alltid gjelder regelen; du kan alltids flytte utenlands. Deg trenger vi ikke.

Er det en normal måte og diskutere på, at man sier, deg trenger vi ikke?

 

Men fortsett du og ydmyke deg selv som eget individ. Underkast deg regimets overgrep mot enkelt individets frihet. Hvem er redd staten sa du?

 

 

Jeg kjenner lusa på gangen. Uansett hva jeg sier vil du ikke ta til fornuft. Derfor forteller jeg deg bare at døra står åpen. Det er bare å reise.

 

Jeg er ikke redd staten. Jeg synes bare den er utrolig praktisk å ha når jeg trenger den. Til vanlig har jeg ingen interaksjon med den, og således påvirker den meg ikke i en negativ retning.

 

Eier du det du kaller fornuft? Hvem avgjør hva som er god eller dårlig fornuft?

Du ikke redd staten, ikke narr deg selv. Sier politiet hopp til deg, da hopper du.

 

 

Because why the hell not? Hvorfor ikke bare samarbeide? Selvom dere i denne tråden er fulle av konspirasjonsteorier og alt mulig annet rart vissvass, er politiet der (utrolig nok) for vår egen skyld. Ikke for å hjelpe en eller annen gal prosessor med å ta over verden.

Lenke til kommentar

I det frie landet du beskriver, Gothminister, vil det bli en så stor overvekt av kriminelle som går fri at det ikke lenger blir et fritt land. Det vil bli et land for kriminelle, hvor politiet slett ikke kan gjøre jobben samfunnet (bortsett fra noen få tydligvis) vil at de skal gjøre.

Hvorfor tror du det? I et fritt land, der ville ikke politiet lusket rundt i buskene for og avsløre en uskyldig hasj selger. Fordi hasj ville vært legalisert. Politiet kunne i langt større grad jobbet med alvorlig kriminalitet, slik at vi alle opplevde mer trygghet. Det skaper ikke mer trygghet og hanke inn mennesker som ruser seg på andre rusmidler en den staten mener vi skal forgifte oss med.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

.

 

Because why the hell not? Hvorfor ikke bare samarbeide? Selvom dere i denne tråden er fulle av konspirasjonsteorier og alt mulig annet rart vissvass, er politiet der (utrolig nok) for vår egen skyld. Ikke for å hjelpe en eller annen gal prosessor med å ta over verden.

 

Politi som lusker rundt der man uskyldig selger alternative rusmidler, er ikke der for vår skyld. De er der for sin egen. På den måten ser statistikken over oppklarte lovbrudd penere ut. Vi får ikke noe tryggere samfunn av at politiet flyr rundt og ser i lommene til folk på gata, kun fordi det ser ut som de har dop på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Because why the hell not? Hvorfor ikke bare samarbeide? Selvom dere i denne tråden er fulle av konspirasjonsteorier og alt mulig annet rart vissvass, er politiet der (utrolig nok) for vår egen skyld. Ikke for å hjelpe en eller annen gal prosessor med å ta over verden.

 

Politi som lusker rundt der man uskyldig selger alternative rusmidler, er ikke der for vår skyld. De er der for sin egen. På den måten ser statistikken over oppklarte lovbrudd penere ut. Vi får ikke noe tryggere samfunn av at politiet flyr rundt og ser i lommene til folk på gata, kun fordi det ser ut som de har dop på seg.

 

 

Javel, da sier vi det er for at de selv skal se bedre ut. Men vi tjener vel bare på det, om flere narkolangere havner i kasjotten? Either way, vi har ingenting å tape. Noen mennesker er bare syyykt glade i å være sure på regjering, stat, politi osv.

Lenke til kommentar

Du vet veldig godt at jeg ikke mener det. Men og bli stoppet på gaten og må avlegge legitimasjon, uten at det foreligger en meget god grunn. Det skal man ikke ha i et fritt land. Skal politiet ransake deg. Så skal det foreligge en avgjørelse på det, slik det er ved husransakelse. Det holder ikke at en eller annen polititjenestemann måtte føle at du har en liten klump hasj eller annet i lomma.

Hvordan ser du for deg at dette blir gjort i praksis når noen f.eks har knivstukket noen andre og politiet har en misstanke om hvem det er, men må ransake for å finne ut om de har rett person eller ikke?

Hva om det f.eks er 10 misstenkte?

 

Ta ID på de, så komme oppsøke de 3 dager etterpå, når det ligger en rettsavgjørelse på ransakelsen?

Ta med alle 10 inn i arresten og få de til å vente der? andre måter?

 

Hva med f.eks misstanke om tyveri?

Hvordan sikre beviser, men samtidig ikke ransake på stedet men lenge etterpå?

Lenke til kommentar

Politiet er generelst sett ikke interessert i å hjelpe noen.

 

Tendensen i Norge har i lang tid gått i samme retning som utviklingen i USA, bla med stadig større bruk av bevæpnede swat team.

Når politiet nå vil ha våpen på hofta til vanlig, så er det ikke de kriminnelle utenfor politiet vi trenger å frykte.

De vi har grunn til å fryktet er politiet som en landsomfattende kriminell organisasjon, med lisens til å terrorisere borgerne , og drepe om de finner det nødvendig.

 

Jeg om vet ikke det vil gå riktig så langt som i USA, men utviklingen i politiet i Norge går stadig fortere i samme retning som i USA.

 

Her er en liten video som viser hva som har skjedd i USA, som nå er en politistat hvor politiet bruker alle muligheter til å angripe folket.

 

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

 

Hehe. Du er virkelig livredd staten du. Lurer faktisk fælt på hva den har gjort mot deg. Og som alltid gjelder regelen; du kan alltids flytte utenlands. Deg trenger vi ikke.

Er det en normal måte og diskutere på, at man sier, deg trenger vi ikke?

 

Men fortsett du og ydmyke deg selv som eget individ. Underkast deg regimets overgrep mot enkelt individets frihet. Hvem er redd staten sa du?

 

 

Jeg kjenner lusa på gangen. Uansett hva jeg sier vil du ikke ta til fornuft. Derfor forteller jeg deg bare at døra står åpen. Det er bare å reise.

 

Jeg er ikke redd staten. Jeg synes bare den er utrolig praktisk å ha når jeg trenger den. Til vanlig har jeg ingen interaksjon med den, og således påvirker den meg ikke i en negativ retning.

 

Eier du det du kaller fornuft? Hvem avgjør hva som er god eller dårlig fornuft?

Du ikke redd staten, ikke narr deg selv. Sier politiet hopp til deg, da hopper du.

 

 

Jeez, du har virkelig problemer med andre mennesker. Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

Det virker som om du generaliserer det jeg gjør akkurat nå, forverrer det 100000 ganger, og sier jeg ville gjort det samme da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeez, du har virkelig problemer med andre mennesker. Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

 

Hvorfor skulle jeg ha problemer med andre mennesker? Hold deg til saken. De handler om politiets rett til å ransake folk på åpen gate, uten spesiell mistanke om alvorlig kriminalitet.

Lenke til kommentar

 

Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

 

Ja, dessverre gjør du det, i likhet med folk flest her i landet. De syns tiltakene virker "fornuftig" fordi de ikke rammer dem selv.

Men folk flest tenker ikke, de stoler bare blindt på "autoritetene" Og de ser heller ikke helheten i alle disse "fornuftige" tiltakene.

Dermed går kursen støtt og sikkert mot en totalitær politistat, og det som er litt ironisk er at folk flest selv har bedt om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du vet veldig godt at jeg ikke mener det. Men og bli stoppet på gaten og må avlegge legitimasjon, uten at det foreligger en meget god grunn. Det skal man ikke ha i et fritt land. Skal politiet ransake deg. Så skal det foreligge en avgjørelse på det, slik det er ved husransakelse. Det holder ikke at en eller annen polititjenestemann måtte føle at du har en liten klump hasj eller annet i lomma.

Hvordan ser du for deg at dette blir gjort i praksis når noen f.eks har knivstukket noen andre og politiet har en misstanke om hvem det er, men må ransake for å finne ut om de har rett person eller ikke?

Hva om det f.eks er 10 misstenkte?

 

 

Først og fremst handler dette om politiet som lusker etter noen som selger alternative rusmidler. Om politiet jakter etter en som har utført alvorlig kriminalitet, har de noe og gå etter. Selvsagt skal de ha lov og pågripe og bringe inn for ransakning. Jeg er ikke i mot at vi har et politi. Det er hvordan disse opererer mot de svakeste i samfunnet jeg reagerer på. Jeg har mange års erfaring på gata i jobb og har sett politiets overgrep mot mennesker som kun har handlet seg sin friskmelding. Lagt i bakken på åpen gate for ransakelse, kun pga. et rusmiddel staten ikke liker og derfor påtvinger folk et nedvergende liv.

Lenke til kommentar

Noen bilder fra andre siden, protestantene:

 

APTOPIX%20Police%20Shooti_Schu(3).jpg

 

2014-08-11t190857z_1007940001_lynxmpea7a

 

AP_FERGUSON8_140811_DG_16x9_992.jpg

 

823176-984cfe4e-2121-11e4-bee2-80d82dcd2

 

 

Ser dette ut som en fredlig protest der politiet ikke bør forstyrre?

Plyndring av butikker, ødeleggelse av biler og nedbrente bygg er vel greit å stoppe, eller?

 

Merk at den "fredelige protestanten" nederst har pistol...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

 

Ja, dessverre gjør du det, i likhet med folk flest her i landet. De syns tiltakene virker "fornuftig" fordi de ikke rammer dem selv.

Men folk flest tenker ikke, de stoler bare blindt på "autoritetene" Og de ser heller ikke helheten i alle disse "fornuftige" tiltakene.

Dermed går kursen støtt og sikkert mot en totalitær politistat, og det som er litt ironisk er at folk flest selv har bedt om det.

 

 

post-215416-0-08807800-1408142244.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...