Gå til innhold

- Lagt i bakken og satt på glattcelle i bare truse og topp. Fikk ingen forklaring på hvorfor de ble pågrepet


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Because why the hell not? Hvorfor ikke bare samarbeide? Selvom dere i denne tråden er fulle av konspirasjonsteorier og alt mulig annet rart vissvass, er politiet der (utrolig nok) for vår egen skyld. Ikke for å hjelpe en eller annen gal prosessor med å ta over verden.

 

Politi som lusker rundt der man uskyldig selger alternative rusmidler, er ikke der for vår skyld. De er der for sin egen. På den måten ser statistikken over oppklarte lovbrudd penere ut. Vi får ikke noe tryggere samfunn av at politiet flyr rundt og ser i lommene til folk på gata, kun fordi det ser ut som de har dop på seg.

 

 

Javel, da sier vi det er for at de selv skal se bedre ut. Men vi tjener vel bare på det, om flere narkolangere havner i kasjotten? Either way, vi har ingenting å tape. Noen mennesker er bare syyykt glade i å være sure på regjering, stat, politi osv.

 

Jeg er for å legalisere alternative rusmidler. På den måten er vi kvitt langere og andre som i dag defineres som kriminelle innenfor rusområde. Men i dette land er vi straffe kåte på alt vi selv ikke liker og politiet legitimerer sine overgrep ved og fremstille det de gjør som et mer trygt samfunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

'

 

 

Så at politiet selv sa det var RUTINEKONTROLL fordi det var mange nigerianere i området som solgte narkotika ringer ingen bjelle hos deg?

 

 

Trodde folk hadde begynt å forstå dette nå...

 

De sier jo selvfølgelig ikke hele sannheten. Politiet jobber av og til litt på kanten, men når de får hanka inn lovbrytere så bryr jeg meg ikke. Dessuten er det så latterlig enkelt å unngå å havne i sånne situasjoner at jeg har NULL sympati for de som klarer det.

 

P: "Hei, vi tar en rutinekontroll, kan du oppgi personalia og vise identifikasjon?"

Sivil: "Selvfølgelig, versegod"

P: "Ok, flott. Greit om jeg kan se hva du har i veska og i lommene"?

S: "Selvfølgelig, versegod"

P: "ok, takk. Ha en fin dag".

 

Hele seansen er over på maks 5 minutter.

 

 

Hvorfor skal jeg ikke få si nei ? Hva om jeg ikke ønsker at de ser i min bag ?

Hvorfor skal ikke jeg få spørre hva som ligger til grunn uten at de skal bruke det mot meg ?

 

 

Stikkord: samarbeid.

 

 

Nei, det er underleggelse.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

 

Ja, dessverre gjør du det, i likhet med folk flest her i landet. De syns tiltakene virker "fornuftig" fordi de ikke rammer dem selv.

Men folk flest tenker ikke, de stoler bare blindt på "autoritetene" Og de ser heller ikke helheten i alle disse "fornuftige" tiltakene.

Dermed går kursen støtt og sikkert mot en totalitær politistat, og det som er litt ironisk er at folk flest selv har bedt om det.

 

 

attachicon.gifdownload (1).jpg

 

 

 

Du og de fleste andre i dette landet har dessverre forlengst glemt de ordene som Arnulf overland leser opp her.

 

 

I dag er vi på vei inn i et nytt totalitært system og en ny verdenskrig, og trusselen kommer innenfra, fra vårt eget politi og våre egne myndigheter.

 

Og de som "ser det fornuftige" i alle tiltak som politi og myndigheter gjør, fordi det ikke rammer dem selv i øyeblikket, burde spesielt tenke på disse ordene av Arnulf øverland som er i diktet som han selv leser i vedlagte video.

 

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, Gothminister. Det er vel to måter man kan takle politiet på. Den ene er å være glad vi har det velfungerende politiet vi faktisk har i dag, og forsåvidt samfunn forøvrig (men du mener nok det motsatte?). Den andre er slik som deg; som antagelig klarer å krangle deg på onkel blå uansett situasjon.

 

Nå kommer du antagelig med noe greier om at jeg underkaster meg våre overherrer og slavedrivere, og at jeg bukker under for en stat som som gjør overgrep på overgrep hver dag. Dette er din måte og se det på, og det skal jeg klare å respektere.

 

Jeg for min del har takka politiet for jobben de gjør dem gangene jeg har blitt stoppa for rutinesjekk. Og det har blitt med rutinesjekk for jeg oppfører meg ikke som en oppstanasi 17 åring med kameratflokken rundt seg.

 

Hvis man alltid lar dem utvide sine fullmakter så ender man med en politistat, så vær glad for de som nekter å følge noen av reglene samt bruker sin mulighet til sivil ulydighet.

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

 

 

 

 

Jeg tillater disse tingene fra politiet og staten fordi de virker fornuftige for meg på dette tidspunktet. Jeg sier ikke at jeg for alltid vil være enig i det politiet gjør.

 

Ja, dessverre gjør du det, i likhet med folk flest her i landet. De syns tiltakene virker "fornuftig" fordi de ikke rammer dem selv.

Men folk flest tenker ikke, de stoler bare blindt på "autoritetene" Og de ser heller ikke helheten i alle disse "fornuftige" tiltakene.

Dermed går kursen støtt og sikkert mot en totalitær politistat, og det som er litt ironisk er at folk flest selv har bedt om det.

attachicon.gifdownload (1).jpg

 

Du og de fleste andre i dette landet har dessverre forlengst glemt de ordene som Arnulf overland leser opp her.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xwl2vLc8HoY

 

I dag er vi på vei inn i et nytt totalitært system og en ny verdenskrig, og trusselen kommer innenfra, fra vårt eget politi og våre egne myndigheter.

 

Og de som "ser det fornuftige" i alle tiltak som politi og myndigheter gjør, fordi det ikke rammer dem selv i øyeblikket, burde spesielt tenke på disse ordene av Arnulf øverland som er i diktet som han selv leser i vedlagte video.

 

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Næmen så flaks! Det er jo akkurat det jeg ønsket meg!

Lenke til kommentar

 

 

Det er alltid noen som utnytter en situasjon som dette, og som regel er det ledet av provokatører fra politiet.

Og politiet i USA har brukt slike provokatører i mange år, de må jo prøve å gjøre noe for å "rettferdiggjøre" at de skyter og btuker tåregass mot folket.

 

Jeg har fulgt med på direktersending fra protestene i Ferguson, og folk marsjerte med hendene over hodet og ropte bla "hands up, don't shoot" Men likevel så skjøt politiet med gummikuler og tåregassgranater, og også på pressen.

 

Det du viser bilder fra er imidlertid ikke hoveddemonstrasjonen, men antakelig arrangert i ettertid av politiet.

Lenke til kommentar

Det du viser bilder fra er imidlertid ikke hoveddemonstrasjonen, men antakelig arrangert i ettertid av politiet.

Det er nå ditt syn på saken, og med det synet så har politiet alltid skylden, uavhengig av hva som egentlig har skjedd...

Om politiet besvarer molotov cocktails med CS-gass er begge deler politiet sin skyld sikkert.

 

Men vet jo fra før at du plasserer skyld på politiet og staten uavhengig av fakta, så at du mener antagelig alle nasjoner er politistater er ikke rart.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Vi ser her i tråden noe som ikke lover noe godt for Norge.

Og det er den totale serviliteten og " forståelsen" av at politiet og myndighetene kan gjøre akkurat som de vil med oss, fordi "de vil oss jo bare godt"

 

Mao folk flest mener at alle som blir tvangsinnlagt, terrorisert, torturert eller drept av politi eller myndigheter har fortjent hva de får, for politi og myndigheter er jo så gode og snille, og de vil jo alltid "beskytte oss" mot noe, eller noen.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på direktersending fra protestene i Ferguson, og folk marsjerte med hendene over hodet og ropte bla "hands up, don't shoot" Men likevel så skjøt politiet med gummikuler og tåregassgranater, og også på pressen.

Antar du har film eller lignende av dette, eller klarer å finne det?

Jeg finner ingen...

Lenke til kommentar

 

Det du viser bilder fra er imidlertid ikke hoveddemonstrasjonen, men antakelig arrangert i ettertid av politiet.

Det er nå ditt syn på saken, og med det synet så har politiet alltid skylden, uavhengig av hva som egentlig har skjedd...

Om politiet besvarer molotov cocktails med CS-gass er begge deler politiet sin skyld sikkert.

 

Men vet jo fra før at du plasserer skyld på politiet og staten uavhengig av fakta, så at du mener antagelig alle nasjoner er politistater er ikke rart.

 

 

 

Jeg så som sagt direktesending fra demonstrasjonen. Og jeg så ingen som kastet molotov cocktails.

 

Hvorfor skulle de egentlig det ?

I et land hvor folket har adgang til å eie våpen, så ville det jo være mye bedre, enklere og mer hensiktsmessig å bruke skytevåpen hvisde da ønsket å bruke vold og skade politiet.

 

Men ingen politifolk ble skadd, og jeg så bare folk som marsjerte og ropte "hands up, dont shoot.

Og det var bare politiet som skjøt, og de skjøt også tåregassgranater mot journalister som prøvde å filme det hele.

Noe av dette kan du forøvrig se på videoen jeg la ut, men du går selvfølgelig til direkte angrep på meg, som vanlig.

 

Om du var litt interessert i fakta, og å finne sannheten, så ville du straks finne ut at jeg har rett, og har hatt rett hele tiden.

For det jeg har prøvd på i alle år siden jeg kom hit, er nettopp å vekke folk og advare mot den utviklingen som pågår , både i politiet og på andre områder.

Lenke til kommentar

 

Så, du har ingenting jeg kan se selv som viser det, kun din fremstilling av det du mener er fakta?

Jeg stoler på ditt ord ca like mye som du stoler på mitt vil jeg tro :)

 

Og, når du drar frem dine subjektive meninger(at politiet står bak alt) som bevis så besvarer jeg dine subjektive meninger ja.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Jeg har fulgt med på direktersending fra protestene i Ferguson, og folk marsjerte med hendene over hodet og ropte bla "hands up, don't shoot" Men likevel så skjøt politiet med gummikuler og tåregassgranater, og også på pressen.

Antar du har film eller lignende av dette, eller klarer å finne det?

Jeg finner ingen...

 

 

 

Du finner ikke noe fordi du leter på feil steder, og også fordi politiet skjøt med tåregass mot journalister som prøvde å filme det hele for å jage dem bort, når det var gjort så kom de og rev ned filmutstyret og ødela filmene.

 

Men du kommer lang med å se på den videoen jeg har lagt ut.

Men du foretrekker som vanlig å overse den dokumentasjonen jeg legger ut, og så fortsetter du å rope på dokumentasjon for å skape det intrykket at jeg lyver og har diktet opp det hele.

Lenke til kommentar

 

 

Så, du har ingenting jeg kan se selv som viser det, kun din fremstilling av det du mener er fakta?

Jeg stoler på ditt ord ca like mye som du stoler på mitt vil jeg tro :)

 

Og, når du drar frem dine subjektive meninger som bevis så besvarer jeg dine subjektive meninger ja.

 

 

Som sagt så kan du jo begynne med å se på det jeg legger ut.

 

Det virker jo forøvrig litt latterlig når du klager over at jeg ikke har lagt ut noe, når videoen jeg har lagt ut er i i innlegget over ditt.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Som sagt så kan du jo begynne med å se på det jeg legger ut.

 

Det virker jo forøvrig litt latterlig når du klager over at jeg ikke har lagt ut noe, når videoen jeg har lagt ut er i i innlegget over ditt.

Jeg har sett filmen, og ja, jeg ser/hører politiet som skyter antagelig gummikuler og tåregass/CS-gass. Men, kameraet fokuserer kun på politiet og gassen.

Det er en del folk som løper unna før både skyting og gass men hva/hvem som er igjen etterpå viser ikke filmen, kun politiet. Joda, pressen får en granat, men når de befinner seg midt oppi det hele og granater har ikke akkurat en nøyaktig bane verken i lufta eller når de lander, så kan sånt skje. Se den første granaten som går i sirkler, umulig å beregne om granatene de fyrer av triller langt, kort eller spretter en helt annen vei en de skyter...

 

Det er riktignok ett bilde der politiet sikter på en fyr med lange dreads, men dette er ett bilde, om de går forbi han eller skyter han viser desverre ikke bildet.

 

Hva med å kanskje vise hvor i filmen man ser at politiet skyter gummikuler på fredlige demonstranter slik du sier finnes der?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Som sagt så kan du jo begynne med å se på det jeg legger ut.

 

Det virker jo forøvrig litt latterlig når du klager over at jeg ikke har lagt ut noe, når videoen jeg har lagt ut er i i innlegget over ditt.

Jeg har sett filmen, og ja, jeg ser/hører politiet som skyter antagelig gummikuler og tåregass/CS-gass. Men, kameraet fokuserer kun på politiet og gassen.

Det er en del folk som løper unna før både skyting og gass men hva/hvem som er igjen etterpå viser ikke filmen, kun politiet. Joda, pressen får en granat, men når de befinner seg midt oppi det hele og granater har ikke akkurat en nøyaktig bane verken i lufta eller når de lander, så kan sånt skje. Se den første granaten som går i sirkler, umulig å beregne om granatene de fyrer av triller langt, kort eller spretter en helt annen vei en de skyter...

 

Det er riktignok ett bilde der politiet sikter på en fyr med lange dreads, men dette er ett bilde, om de går forbi han eller skyter han viser desverre ikke bildet.

 

Hva med å kanskje vise hvor i filmen man ser at politiet skyter gummikuler på fredlige demonstranter slik du sier finnes der?

 

 

 

Hvorfor skal jeg vise deg noe mer ?

 

Med din innstilling til politi og myndigheter som går ut på å vri på alt og prøve å dekke over myndighetenes og politiets overgrep for enhver pris, så er det vel ikke lenge før du begynner å påstå at folk skyter seg selv for så å skylde på politiet.

 

Jeg forlot forumet for noen måneder fordi jeg var lei av slike kverulanter som deg, men jeg bestemte meg for å komme tilbake fordi jeg tenkte at de verste kverulantene kanskje var blitt litt mer fornuftige nå når de ser hvor utviklingen er gått, og fortsetter, også i norsk politi.

 

Men der tok jeg feil, kverulantene er mest interessert i å angripe de som ikke mener det samme som dem selv uansett.

De lærer heller aldri men forlanger å få alt inn med teskje, og liker de ikke det de får så spytter de det ut igjen som bortskjemte små barn.

 

Når du ser en video som den jeg har lagt ut, så er det lov å tenke litt selv også. Og ikke bare stirre bevisstløs på den, slik du gjør når du ser på tv mens du sluker all ferdigtygd propaganda som sendes.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke vise en annen film, men si f.eks at på 5:30 så vises det du snakker om. For selv etter å ha sett gjennom filmen, så ser jeg ingen fredlige demonstranter bli skutt mot...

 

Om jeg ikke hadde vist deg hvor jeg fant bildene hadde jeg antagelig nærmest blitt halshugget av deg, men du vil ikke engang si hvor i filmen det du snakker om skjer.

 

Er det på 3:22, der folk løper fra politiet og etter de er borte skyter de granater?

Er det på 4:10, der man ser politiet skyter, men ikke hva/hvem de skyter på?

 

Merk at det er klippet mellom 3:22 og 4:10, så det som er der på 3:22(demonstranter som løper) er antagelig ikke der på 4:10(som vi ikke ser)

 

Eller er det på 5:49, der man igjen kun ser politiet, ikke hva de skyter mot.

Eller 7:40, som kun viser politiet ikke gjøre noe.

 

Forventer ikke noe svar altså, men hadde vært moro å vite hvem av de 4 klippene i youtube-filme som viser politiet som skyter gummikuler på fredlige demonstranter...

Lenke til kommentar

 

 

Hehe. Du er virkelig livredd staten du. Lurer faktisk fælt på hva den har gjort mot deg. Og som alltid gjelder regelen; du kan alltids flytte utenlands. Deg trenger vi ikke.

Er det en normal måte og diskutere på, at man sier, deg trenger vi ikke?

 

Men fortsett du og ydmyke deg selv som eget individ. Underkast deg regimets overgrep mot enkelt individets frihet. Hvem er redd staten sa du?

 

 

Jeg kjenner lusa på gangen. Uansett hva jeg sier vil du ikke ta til fornuft. Derfor forteller jeg deg bare at døra står åpen. Det er bare å reise.

 

Jeg er ikke redd staten. Jeg synes bare den er utrolig praktisk å ha når jeg trenger den. Til vanlig har jeg ingen interaksjon med den, og således påvirker den meg ikke i en negativ retning.

 

 

Kanskje du kunne benyttet deg av den døren, kanskje dra til Kina eller Nord-Korea, så kan vi som ønsker frihet bli værende her og prøve å bygge ett samfunn som går rundt uten ransakelser, identifikasjonspapirer og vold?

 

Er jo veldig greit for deg så lenge du ikke blir påvirket negativt av det. Sånn har det alltid vært i starten av en politistat, "First they came for [the blacks]...". Men når de da kommer for deg, så er det kanskje ingen igjen til å stå opp for dine rettigheter.

 

Begynner alltid med ID-papirer, så "tilfeldige" ransakelser, så begynner de å avlytte alle telefoner, internettlinjer, private samtaler. Rike og autoriteter blir jo såklart gjort unntak for. Når da politiet blir militarisert, så er det for seint. Du vil nok si dette er paranoia, men dette har skjedd og skjer fortsatt, hvor USA i dag er ett prakteksempel med NSA og "SWATifiseringen" av politistyrkene.

Endret av Kerbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...