Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Fikk testet 5930'en jeg kjøpte litt. Forsøkte 4.2Ghz, gikk greit det. Satt tilbake til standard hastighet i og med at det holder for øyeblikket. Kan vel ikke forvente seg noe særlig høyere hastighet med en CM 212 evo heller. Den er nå raskere stock enn det 4790k var på 4.5Ghz. Ett pluss at det er kjøligere og mindre støy også :grin2:  

Ikke så ille av en demo vare til 4000 kr det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge tenker folket at f.eks en 5960X på 4500 holder?

 

Mulig å få presset 4-5 år ut av en slik uten å få kraftig bottleneck med moderne skjermkort? :hmm:

 

I7 2700K på f.eks 5 Ghz hadde jo greit holdt koken med 980Ti idag.

 

Du kommer med VM i spørsmål som det ikkje finnes noen fasit på. Den som lever får se ;)

 

God jul!  :xmas:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvor lenge tenker folket at f.eks en 5960X på 4500 holder?

 

Mulig å få presset 4-5 år ut av en slik uten å få kraftig bottleneck med moderne skjermkort? :hmm:

 

I7 2700K på f.eks 5 Ghz hadde jo greit holdt koken med 980Ti idag.

 

Du kommer med VM i spørsmål som det ikkje finnes noen fasit på. Den som lever får se ;)

 

God jul!  :xmas:

 

En dåre kan spørre mer enn 10 vise kan svare :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg skal spamme litt til..:p

 

Jeg kjører Aida64 sin stresstest. etter 30 min så ble skjermen svart, så jeg trodde det krasjet, men neida, beveget på musa og det kjørte forsatt. Ettter ca 45 min så ble skjermen svart igjen og pcèn lagde ikke lyd, men jaggu med så var forsatte testen når jeg gikk inn igjen, den hadde gått i sovemodus..

 

Har noen andre opplevd at maskinen går i sovemodus når det stresstester(?!) og likevel er den tipp-topp stabil? 

Lenke til kommentar

Siden jeg skal spamme litt til..:p

 

Jeg kjører Aida64 sin stresstest. etter 30 min så ble skjermen svart, så jeg trodde det krasjet, men neida, beveget på musa og det kjørte forsatt. Ettter ca 45 min så ble skjermen svart igjen og pcèn lagde ikke lyd, men jaggu med så var forsatte testen når jeg gikk inn igjen, den hadde gått i sovemodus..

 

Har noen andre opplevd at maskinen går i sovemodus når det stresstester(?!) og likevel er den tipp-topp stabil?

Har du satt "high performance" under strømsparing i kontrollpanel?

Lenke til kommentar

 

Siden jeg skal spamme litt til.. :p

 

Jeg kjører Aida64 sin stresstest. etter 30 min så ble skjermen svart, så jeg trodde det krasjet, men neida, beveget på musa og det kjørte forsatt. Ettter ca 45 min så ble skjermen svart igjen og pcèn lagde ikke lyd, men jaggu med så var forsatte testen når jeg gikk inn igjen, den hadde gått i sovemodus..

 

Har noen andre opplevd at maskinen går i sovemodus når det stresstester(?!) og likevel er den tipp-topp stabil?

Har du satt "high performance" under strømsparing i kontrollpanel?

 

Nope, tok det faktisk ned til ``balansert`` rett før jeg begynte overklokkingen idag. 

 

Trodde ikke at den gikk i pausemodus fordeom. :hmm:

 

Man lærer noe nytt hver dag gitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...