Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Broadwell-E skal visst komme i Juni:)

Kjenner jeg gleder meg litt forsiktig til denne, har så inderlig lyst til at dette kan bli sinnsykt bra, men samtidig så er jeg redd jeg blir skuffa.

 

Hva kan vi forvente her, av overklokking tror dere? Blir det den sedvanlige 4.5-klokken ved 1.3V? Kanskje noen få prosent bedre IPC, samt et par ekstra kjerner (4 i mitt tilfelle - går for X denne gangen)? Er også spent på å se antall PCIe-lanes, håper på noe litt mer spenstig her hvis Pascal blir som ryktene sier. :)

Lenke til kommentar

 

 

Broadwell-E skal visst komme i Juni. :)

Kjenner jeg gleder meg litt forsiktig til denne, har så inderlig lyst til at dette kan bli sinnsykt bra, men samtidig så er jeg redd jeg blir skuffa.

 

Hva kan vi forvente her, av overklokking tror dere? Blir det den sedvanlige 4.5-klokken ved 1.3V? Kanskje noen få prosent bedre IPC, samt et par ekstra kjerner (4 i mitt tilfelle - går for X denne gangen)? Er også spent på å se antall PCIe-lanes, håper på noe litt mer spenstig her hvis Pascal blir som ryktene sier. :)

Da gjør jeg krav på den gammle din når du bytter :D

Lenke til kommentar

Du, jeg er ikke 100% sikker. Men jeg tror vi missforstår hverandre :)

En header går til 2 porter. På denne headeren vil kun én av de to USB 3.0-portene fungere. Jeg husker ikke helt layout på RVE jeg :p Men er det en header til, så er det jo bare å bruke den isteden! :) Lykke til!

Skjønner ikke så mye, begge to usb 3 portene fungerer fint...

Testet kjapt med min Corsair Voyager GT, og får like bra hastigheter på begge to også  :hmm:   :hmm:

Kun litt dårligere write på den ene, men tror det er tilfeldig.

 

oGDjZFq.png

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

det går nok fint, iogmed at du ikke kvitter deg med den du har nå før ny kommer har jeg god tid til og finne meg HK og RAM, kanskje en ny psu også :)

Altså, sommeren er som kjent feriepengetid. Ikke umulig at det følger med HK når du kjøper CPU. :)

 

Kjedelig å kikke på HW om dagen, trenger litt inspirasjon!

Lenke til kommentar

Er det meg det kanskje? Jeg har Rampage 5 Extreme i R5 ja. Trangt og måtte ta ut et par gummiforinger. Ikke optimalt, men det er plass ;)

 

Redigert: Hvor det er hjerterom er det husrom!

 

Så lenge det er plass så :) Fant ett rimeligere alternativ https://www.komplett.no/product/844957/datautstyr/hovedkort/intel-socket/msi-x99a-xpower-ac-socket-2011-3#med god plass mellom kortene, så det var ett slikt som ble bestilt.

Lenke til kommentar

 

det går nok fint, iogmed at du ikke kvitter deg med den du har nå før ny kommer har jeg god tid til og finne meg HK og RAM, kanskje en ny psu også :)

Altså, sommeren er som kjent feriepengetid. Ikke umulig at det følger med HK når du kjøper CPU. :)

 

Kjedelig å kikke på HW om dagen, trenger litt inspirasjon!

Ikke vond og be jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spm. Cpu går automatisk inn i XMP profile etter reboot. prøvd nå noen ganger.. jævelig plagsomt..

 

Går inn i bios, trykker F5, deretter F10 for save. reboot og cpu kjører på XMP modus.

Noen som har en fix. evt opplevd det samme?

 

EDIT: Fikset det, er så mange knapper og greier på mitt WS kort, noe har tydeligvis vært på Cpu-enhantment elns, så derfor :p

 

Forresten! Hadde et Just cause maraton igår, spilte vel 8 timer-ish, pcèn var fin og stabil, ikke noen problemer, men etter 2 min i fallout 4 så krasjet det.. spørs om det har noe med at jeg har cracka akkurat det spillet? :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

det går nok fint, iogmed at du ikke kvitter deg med den du har nå før ny kommer har jeg god tid til og finne meg HK og RAM, kanskje en ny psu også :)

Altså, sommeren er som kjent feriepengetid. Ikke umulig at det følger med HK når du kjøper CPU. :)

 

Kjedelig å kikke på HW om dagen, trenger litt inspirasjon!

Derfor ble det 2 stk hodetelefoner og Dac på meg i julestria :p
Lenke til kommentar

 

 

det går nok fint, iogmed at du ikke kvitter deg med den du har nå før ny kommer har jeg god tid til og finne meg HK og RAM, kanskje en ny psu også :)

Altså, sommeren er som kjent feriepengetid. Ikke umulig at det følger med HK når du kjøper CPU. :)

 

Kjedelig å kikke på HW om dagen, trenger litt inspirasjon!

Derfor ble det 2 stk hodetelefoner og Dac på meg i julestria :p

 

Ja, jeg så det i den tråden. Fidelio X2, der kan du jo ikke ta feil, har den selv med en Modmic- deilig! :D

 

EDIT: Hva syns du om forsterkeren? (Beklager OT her)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...