Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ingen spill ute i dag som skalerer noe særlig over 8 kjerner / 16 tråder som 5950X har. Det vi trenger er en ny CPU som har høyere IPC enn det 5960X har, og der leverer vel Broadwell-E ca 5% bedre. Cannonlake-E kan bli mer interessant tror jeg, men den kommer vel ikke før i 2018?

Du har rett. Er helt bortkastet sånnsett. 

 

fra 5820K til 5960X fikk jeg flere lanes og 2 kjerner ekstra. Tviler på jeg kommer til å merke forskjell på 6960X og 5960X. Blir nok å ha dette systemet noen år og heller oppgradere GPU etterhvert som de dauer/blir utdatert. :)

Lenke til kommentar

Eg merket stor forskjell fra 2500k til 5820k.

Tviler veldig på at eg ville merket noe forskjell opp til 8 eller 10 kjerner.

Noen som vet om det kommer et nytt brikkesett til 2011-3?

Eller blir det fortsatt X99 framover?

Må ha meg nytt hk etterhvert.

Men usikker på om eg skal handle nå eller vente.

Lenke til kommentar

 

Må ha meg nytt hk etterhvert.

Men usikker på om eg skal handle nå eller vente.

Har ett ASRock X99 OC Formula 3.1 /m Bitspower Thor ASRIX99 blokk hvis det kunne friste :p

Denne blokka dekker CPU, MOSFET og sørbro (mener jeg det er..).

Du kan se bilde i post 11259 her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&page=563

 

Fint det men har ikke vannkjøling etter pumpa på swiftech settet røyk..

Lenke til kommentar

 

Er det meg det kanskje? Jeg har Rampage 5 Extreme i R5 ja. Trangt og måtte ta ut et par gummiforinger. Ikke optimalt, men det er plass ;)

 

Redigert: Hvor det er hjerterom er det husrom!

 

Så lenge det er plass så :) Fant ett rimeligere alternativ https://www.komplett.no/product/844957/datautstyr/hovedkort/intel-socket/msi-x99a-xpower-ac-socket-2011-3#med god plass mellom kortene, så det var ett slikt som ble bestilt.

 

 

Fryktet at hovedkortet ikke passet og det gjorde det jo selvfølgelig ikke. Fjernet de gummiforingene men kortet tok borti den kanten der det skrår opp til gummiforingene. Da begynte jeg med baufilen  :hmm: Skulle fjerne hele området mellom gummiforingene. Næ, forstod at det kom til å ta lenger tid en jeg var villig til å bruke så jeg tok det med i garasjen å kjørte vinkelsliperen istedet :grin2:

Måtte fjerne mer også. Kjørte slipern hele veien helt ut i hjørnene. Skal en ha gummiforing som passer nå må en vel på byggmakker eller lignende :)  Hva skal en med gummi når en kan lirke seg rundt hullet?  

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...