Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Min gikk til AMD.

 

Som nevnt over er jo AMD for fattige stakkarer som kun trenger middelmådig ytelse.

 

Lurer på hvor dum jeg egentlig er som ga 800kroner for en prosessor som nå yter langt over noen som helst kjøpbar Intel prosessor...

 

OC ja.. But that's besides the point. Saken er at 800 kroner yter bedre enn 4500,-

Ved å kun puffe den litt i ryggen.

 

Nuf Said!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK AMD elskere, hva med dette.

 

http://itavisen.no/art/1302154.html :roll:

Det der er vel en uttalelse som kommer fra noen som har bestemt seg for at en teknologi ikke kommer til å fungere...

 

Det er vel forøvrig hevet over enhver tvil om at AMD ikke kommer til å kunne oppnå slike markedsandeler som Intel har i dag, men forsvinner AMD ut av markedet vil det være en enorm tragedie for alle unntatt Intel.

 

Poenget med hammer-prosessorene er vel først og fremst at de er glimrende i overgangsfasen til 64 bit, men utfordringen for AMD nå blir å kunne komme med en arvtager til K8 som skal kunne være mist lite effektiv som Itanium på ren 64 bit.

Lenke til kommentar

På prosessorsiden lever AMD på Intels nåde. De kunne når som helst ha «drept» AMD, men gir dem litt albuerom for å unngå beskyldninger om monopolvirksomhet, hevder Business Week.

 

 

Det var jo kjekt og vite!

Liksom blir amd for plagsome så er det berre og knerte dei!

 

og ingen gjetter kva eg stemte vel?

Lenke til kommentar

AMD er sikkert fint for studenter osv. med dårlig råd, men jeg personlig blåser i penger når det kommer til PC (som jeg bruker 14t+ pr døgn)... Jeg betaler med glede for å få en problemfri PC ved første boot.

 

Menmen, bra AMD finnes for ellers ville Intel tatt 30.000kr for 3GHz cpu.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Jeg bare gjetter, men jeg tror at de som har pentium i sig stemmer på pentium og omvendt :wink:

 

PS : Lær deg å tenke logisk ;)

Det tror jeg også ;) gjelder ivertfall i mitt tilfelle :p:

Mitt og, men hvorfor prøve noe annet når du er fornøyd med det du har. :mrgreen:

Kjøpte meg en nye pc i juli, valget var enkelt.

:yes: Utrolig enig! Kommer sikkert til å holde meg til Intel så lenge jeg er fornøyd med deres prosessorer(Hvis ikke AMD tar helt av da) :p:

Lenke til kommentar
Min vote gikk ærlig og fortjent til AMD  :love:

Har ikke noe i mot Intel egentlig, men en ting er sikkert, Intel er for jenter :)

Du kan si hva du vil. Min begrunnelse til at jeg stemmer Intel er fordi jeg har sittet med uttallige nye AMD maskiner og Intelmaskiner (fra xp2100+ - xp3000+ Barton, Athlon og ett til som jeg ikke kommer på akkurat nå, tror jeg)(P4 1.8 - 2.8GHz både PC400 - 533 og 800) Jeg syntes selv at Intel systemene er både mer stabile, yter mer kvalitet og at de jobber utrolig bra i stressituasjoner!

 

Men de nye systemene til AMD har jeg ikke enda fått fingrene i...kommer sikkert det også ;)

Jeg sier for all del ikke at AMD systemer er mye dårligere etter mitt syn, men jeg syntes de henger litt etter...men nå kan jo jeg ikke uttale meg så veldig mye om det pga. jeg ikke har prøvd FXsystemene, jeg ser bort ifra dem her i denne posten!

Lenke til kommentar
yter mer kvalitet

Jaha?

Tror det er en god del placebo effekt ute å går når det gjelder 'feel' 'smoothness' osv.

Hadde vært arti og hatt to likt utseende kabinetter og satt folk til å bruke de, (altså et amd system og et intel system) for så å utpeke hvilket som gir mest 'kvalitet'.

Lenke til kommentar

Jeg stemte for en stund siden jeg *grin*

 

Men jeg lurer på et par ting.

Hvordan yter egentlig intel's 64 bit CPU ?

 

Den er liksom på 1 Ghz omtrent men den er jo konkuranse dyktig for det.

 

Det som er litt rart er at mange kjøper AMD for at Intel ikke skal få monopol, men betyr ikke det at hvis det ikke hadde gjort til at intel får monopol så hadde de kjøpt Intel, det er jo nesten som å motsi seg selv. (info fra flere signaturer)

 

Litt ironisk sagt:

Hvorfor kjøpe windows til over 1000,- kroner når man kan få linux med nesten det like om noen ganger bedre ytelse enn windows helt gratis?

Lenke til kommentar
Litt ironisk sagt:

Hvorfor kjøpe windows til over 1000,- kroner når man kan få linux med nesten det like om noen ganger bedre ytelse enn windows helt gratis?

Jeg mener dypt og indelig at hvis Linux hadde fått full DirectX-støtte så hadde bruken av Linux tatt av ekstremt, flere personer hadde villet utvikle programmer for det, og Windows hadde mistet sin totale dominanse. Dette er den eneste virkelige hindringen for at Linux skal ta av.

 

Men dette er vel strengt tatt litt off-topic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...