Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal dere ikke legge opp til en krangel her, for tar vi med athlon Fx så har amd den raskeste cpuèn på markede selv om den er så godt som umulig å få tak i .

Men som tidligere vil spørsmålet vere "Hvor lenge var Adam i paradis" for det er ikke tvil om at Intel kommer til å gi svar på tiltale da de aldri vil tillate seg selv å bli ranket som nr 2 ;)

Vil nå ikke si at athlon fx er så fryktelig vanskelig å få tak i. På komplett har de både fx-51 og athlon 64 xp3200 inne.

 

jeg stemte amd fordi jeg liker å få en like god prosessor til en billigere penge.

Lenke til kommentar
Men som tidligere vil spørsmålet vere "Hvor lenge var Adam i paradis" for det er ikke tvil om at Intel kommer til å gi svar på tiltale da de aldri vil tillate seg selv å bli ranket som nr 2 ;)

Bare fordi Intel har ledet kappløpet en stund nå med sine PC800-CPU'er virker det som om folk har den oppfatningen at Intel liksom alltid har ledet på ytelse, mens AMD har vært budsjett-prosessoren. Har alle glemt tiden da AMD regjerte med de originale Athonene og T-bird? AMD var jo tom. først til 1 Ghz.

Lenke til kommentar
Men som tidligere vil spørsmålet vere "Hvor lenge var Adam i paradis" for det er ikke tvil om at Intel kommer til å gi svar på tiltale da de aldri vil tillate seg selv å bli ranket som nr 2 ;)

Bare fordi Intel har ledet kappløpet en stund nå med sine PC800-CPU'er virker det som om folk har den oppfatningen at Intel liksom alltid har ledet på ytelse, mens AMD har vært budsjett-prosessoren. Har alle glemt tiden da AMD regjerte med de originale Athonene og T-bird? AMD var jo tom. først til 1 Ghz.

Nei, det er jo akkurat det jeg sier,men som TIDLIGERE " men hvor lenge var Adam i paradis" ;)

Håper ikke dette oppfattes som negativt, har en følelse av at enkelte ikke tåler at amd nevnes som nr 2 :wow:

Lenke til kommentar
Stemte AMD, btw er lei av å se benchmark med spill engine optimert for Intel. :grumpy:

Nice avatar du har.. Bestefar ?

 

Anyway.. er jo få spill som er optimisert for kun ett system, det taper de jo penger på tror jeg.. Intel går jeg for, selv om jeg har en god del års tilbake erfaring med AMD systemer. :D

Lenke til kommentar
Min stemme er lagt til og ingen kan gjette hva jeg stemte :mrgreen:

Hvis du stemte AMD og gikk fra alle dine prinsipper og tidligere utsagn, blir jeg svært skuffet :yes:

Ingen fare *grin* , men må jo få lov å si at som eier av begge systemer så er det Intel sitt jeg liker best, jeg sier ikke eller har sagt at amd er dårlig for det er det ikke, tvert om,men det er ikke det det handler om det er følelsen om man kan si det sånn.

Bruker jeg ikke Intelmaskinen ,ja da blir det som å kjøre Mercedes uten stjerna på pansret om du skjønner.

Så du sier altså at du bruker Intel pga status (dyrere) ? :D

Lenke til kommentar
Så du sier altså at du bruker Intel pga status (dyrere) ?  :D

Kjøp melk og brød på rema eller ultra. Det gir en bedre følelse på ultra siden rema er en lavpriskjede mens ultra er top of the world (Norge). Sier ikke at melka er bedre og brødet saftigere på ultra, men noen liker seg bedre der enn på rema...

Lenke til kommentar

Formann: Dette er et svar på en post en god del lengre opp, men det måtte bare på plass.. Du skrev:

 

Middelmådige? Dummeste jeg har hørt.. ignorant rett og slett. Om du prøver å se objektivt på det, så ser du at det overtaket Intel har ikke er så stort som mange n00bs tror. Det er faktisk ikke så stort at du kan merke det engang.

 

..og dette er så langt fra virkeligheten at jeg blir nesten skremt over hvor lite du tydeligvis vet om databransjen. Fakta er at AMD-basérte maskiner faktisk fortsatt selges mest i entusiast-kretser, altså slike som de som daglig henger på hardware.no og lignende sider.

 

Fakta er nemlig at Intel har en betraktelig mye større markedsandel enn hva AMD noen gang kan drømme om, og slik kommer det til å fortsette i lang tid fremover, jeg sitérer:

 

Market analyst firm Mercury Research claims that AMD's share has slipped to 16.6% of the total CPU market for Q1 2003, down from 18.2% for the same quarter in 2002. At the same time, Intel's marketshare increased from 80.8% in Q1 2002 to 81.7% for Q1 2003, showing that Intel is picking up customers from AMD.

 

Tallene varierer noe etter hvilket research-byrå man velger å høre på, men de store forandringene finner man ikke noe sted.

 

Neste gang du skal utbasonére og kalle folk for ignorante så er det kanskje på tide å ta en aldri så liten faktasjekk før man rett og slett går på snørra.

 

Moderator: Off-topic, I know, men det måtte sies.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg gav min stemme til Amd. Takk til dem for billige og gode prosessorer til folket. :-) Xp prosessorene hang god med i svingene helt til Intel lanserte sine 800MHz versjoner.

Jeg har kun hatt Amd de siste årene og er meget godt fornøyd, men må inrømme at jeg sikler ganske mye på et Intel system nå. Det er bare det at jeg syns det blir for dyrt i forhold til hva jeg syns jeg får for pengene.

Lenke til kommentar

Har både intel og amd. (amd barton 2500 og intel P4 2.4-533).

Er ikke i stand til og stemme på hvem som er best :grumpy:

Tjaaa intel koster litt mer og yter bitte litte gran bedre, amd er også supert.

 

Jeg stemmer uavgjort idag :love: kampresultat 1-1 :lol:

 

ps ! glemte og si at begge disse overklokker glatt til 3.2 uten ekstra kjøling.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Formann: Dette er et svar på en post en god del lengre opp, men det måtte bare på plass.. Du skrev:

 

Middelmådige? Dummeste jeg har hørt.. ignorant rett og slett. Om du prøver å se objektivt på det, så ser du at det overtaket Intel har ikke er så stort som mange n00bs tror. Det er faktisk ikke så stort at du kan merke det engang.

 

..og dette er så langt fra virkeligheten at jeg blir nesten skremt over hvor lite du tydeligvis vet om databransjen. Fakta er at AMD-basérte maskiner faktisk fortsatt selges mest i entusiast-kretser, altså slike som de som daglig henger på hardware.no og lignende sider.

 

Fakta er nemlig at Intel har en betraktelig mye større markedsandel enn hva AMD noen gang kan drømme om, og slik kommer det til å fortsette i lang tid fremover, jeg sitérer:

 

Market analyst firm Mercury Research claims that AMD's share has slipped to 16.6% of the total CPU market for Q1 2003, down from 18.2% for the same quarter in 2002. At the same time, Intel's marketshare increased from 80.8% in Q1 2002 to 81.7% for Q1 2003, showing that Intel is picking up customers from AMD.

 

Tallene varierer noe etter hvilket research-byrå man velger å høre på, men de store forandringene finner man ikke noe sted.

 

Neste gang du skal utbasonére og kalle folk for ignorante så er det kanskje på tide å ta en aldri så liten faktasjekk før man rett og slett går på snørra.

 

Moderator: Off-topic, I know, men det måtte sies.

Tror han tenkte litt mer på ytelse enn på hvor mange CPU'er som blir solgt.....

Lenke til kommentar
Formann: Dette er et svar på en post en god del lengre opp, men det måtte bare på plass.. Du skrev:

 

Middelmådige? Dummeste jeg har hørt.. ignorant rett og slett. Om du prøver å se objektivt på det, så ser du at det overtaket Intel har ikke er så stort som mange n00bs tror. Det er faktisk ikke så stort at du kan merke det engang.

 

..og dette er så langt fra virkeligheten at jeg blir nesten skremt over hvor lite du tydeligvis vet om databransjen. Fakta er at AMD-basérte maskiner faktisk fortsatt selges mest i entusiast-kretser, altså slike som de som daglig henger på hardware.no og lignende sider.

 

Fakta er nemlig at Intel har en betraktelig mye større markedsandel enn hva AMD noen gang kan drømme om, og slik kommer det til å fortsette i lang tid fremover, jeg sitérer:

 

Market analyst firm Mercury Research claims that AMD's share has slipped to 16.6% of the total CPU market for Q1 2003, down from 18.2% for the same quarter in 2002. At the same time, Intel's marketshare increased from 80.8% in Q1 2002 to 81.7% for Q1 2003, showing that Intel is picking up customers from AMD.

 

Tallene varierer noe etter hvilket research-byrå man velger å høre på, men de store forandringene finner man ikke noe sted.

 

Neste gang du skal utbasonére og kalle folk for ignorante så er det kanskje på tide å ta en aldri så liten faktasjekk før man rett og slett går på snørra.

 

Moderator: Off-topic, I know, men det måtte sies.

Tror han tenkte litt mer på ytelse enn på hvor mange CPU'er som blir solgt.....

Jeg tenkte KUN på ytelse.. hvor mye som blir solgt av et produkt er meg knekkende likegyldig. Overtaket jeg snakket om var ikke i markedsandeler eller overskudd osv. Jeg er en forbruker, og det som bryr meg er ytelse og pris.

 

Så hva jeg vet eller ikke vet om databransjen trenger jeg kanskje ikke ta opp her, siden det ikke relevant for diskusjonen. Ihvertfall ikke sett fra min side.

Lenke til kommentar
Min stemme er lagt til og ingen kan gjette hva jeg stemte :mrgreen:

Hvis du stemte AMD og gikk fra alle dine prinsipper og tidligere utsagn, blir jeg svært skuffet :yes:

Ingen fare *grin* , men må jo få lov å si at som eier av begge systemer så er det Intel sitt jeg liker best, jeg sier ikke eller har sagt at amd er dårlig for det er det ikke, tvert om,men det er ikke det det handler om det er følelsen om man kan si det sånn.

Bruker jeg ikke Intelmaskinen ,ja da blir det som å kjøre Mercedes uten stjerna på pansret om du skjønner.

Så du sier altså at du bruker Intel pga status (dyrere) ? :D

Nei ,jeg sier ikke det , men du velger å tolke det slik problemet er bare at da skulle jeg kjørt med AMD (du har vel hørt om Athlon).

Jeg har både P4 og xp og mitt neste blir trolig FX, men det jeg mener er at for det første er P4 raskere enn xp og det er udiskutabelt for det andre er følelsen av stablitet og kvalitet større når jeg bruker Intelmaskinen akkurat som når jeg kjører mercedes ;)

Synd at det ikke kan godtas/aksepteres at noen liker noe annet bedre enn amd :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...