Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Jeg tviler ve på at fly blir løsningen om norwaycup er målet.

Løsningen blir enten en eller flere bombr eller rett og slett vanlig skytevåpen.

 

Da det er en del sikkerhet rundt området (jeg vet ikke i hvilken grad) kan det være dem benytter granatkastere eller kanskje et privat småfly for å slippe bomber

 

Vanlig skytevåpen ser jeg på som lite sannsynlig, da faren for å bli tatt er relativt stor.

 

Bomber derimot er mest sannsynlig og de trenger ikke være på stedet da det smeller, og da gjerne i form av bag'er eller også biler kanskje. Småfly ser jeg på som helt usannsynlig.

 

Så må vi ikke glemme att disse apene elsker å sprenge seg selv i lufta i allahs navn.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

 

Hvordan skal du klare å nekte noen å kjøpe sex eller narkotika i utlandet? Lever du på en annen planet enn oss andre?

Lenke til kommentar

 

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

Hvordan skal du klare å nekte noen å kjøpe sex eller narkotika i utlandet? Lever du på en annen planet enn oss andre?

 

kjøpe sex i utlandet er ihvertfall forbudt etter Norsk lov. Hvorvidt det er enkle saker å etterforske er en annen ting Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

 

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

Hvordan skal du klare å nekte noen å kjøpe sex eller narkotika i utlandet? Lever du på en annen planet enn oss andre?

 

kjøpe sex i utlandet er ihvertfall forbudt etter Norsk lov.

 

 

Å hvordan skal Norge håndheve det da mener du?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

 

 

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

Hvordan skal du klare å nekte noen å kjøpe sex eller narkotika i utlandet? Lever du på en annen planet enn oss andre?

 

kjøpe sex i utlandet er ihvertfall forbudt etter Norsk lov.

 

Å hvordan skal Norge håndheve det da mener du?

 

Tja, på samme måte som her: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/thailand/kun-en-straffet-for-sexkjoep-i-utlandet/a/10065636/
Lenke til kommentar

Nyeste råd fra politiet: Ikke spre frykt på sosiale medier

- Tidligere erfaringer viser at enkelte personer dessverre kan utnytte
situasjoner som dette til å spre informasjon som ikke stemmer. Folk bør
blant annet være skeptiske til rykter på sosiale medier, og heller
forholde seg til verifisert informasjon fra politi og andre myndigheter, skriver politiet i en melding.


http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet

litt viktig å legge skille på personlige meninger og fakta. spesielt i en slik tråd som dette

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Bra med mye politi rundt om kring, men lurer på hvorfor de ikke går med skuddsikker vest?

Hehe, er det noe å lure på da? Når man vet hva en skuddsikkervest er laget for, og det er en viss risiko for terrorisme?

 

 

Ke? :huh:

 

Er du en dyslektiker?

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

 

Ja akkurat. EN person tatt på 3 1/2 år. Hvor mange tror du ikke knuller horer i utlandet hvert år?

 

Med andre ord et fullstendig meningsløst forbud som ikke har noen virkning.

 

PST har god kontroll på hvem som reiser til utlandet for å krige, det vil være vesentlig enklere å straffeforfølge disse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man kan nekte nordmenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfall være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

 

Det kan man gjøre med et pennestrøk imorgen hvis man vil, dvs. all deltakelse i utenlandsk væpnet konflikt eller å stille seg under kommando av annen stat eller væpnet organisasjon blir forbudt. Samtidig bør det bli forbudt med dobbelt-statsborgerskap.

 

Dvs. man må ikke ha ett eneste unntak i så henseende, for så fort man evt. har det, risikerer man at en loven/forbudet uthules av politsike grunner.

 

eks.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krigen-mot-terror/inviterte-terrorstemplet-til-stortinget/a/249592/

 

Så det er opp til Stortinget å være prinsippfaste og ikke virre rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyeste råd fra politiet: Ikke spre frykt på sosiale medier

- Tidligere erfaringer viser at enkelte personer dessverre kan utnytte

situasjoner som dette til å spre informasjon som ikke stemmer. Folk bør

blant annet være skeptiske til rykter på sosiale medier, og heller

forholde seg til verifisert informasjon fra politi og andre myndigheter, skriver politiet i en melding.

 

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet

 

litt viktig å legge skille på personlige meninger og fakta. spesielt i en slik tråd som dette

Den informasjonen som kommer fra myndighetene er svært forvirrende. Noen sier at vi må leve som normalt, mens andre forteller at terroristene kan være her allerede. Så skal vi leve normalt, men hele tiden ha i bakhodet at enhver muslim plutselig kan drepe oss?

Lenke til kommentar

LOL- hvilken gave pakke for media som har fått anledning til å skape slikt hysteri i "agurktiden".

 

Jeg hørte det var en gjeng død-steine muslimer på Furuset som måtte sendes på legevakten etter at de holdt på å le seg ihjel når de så hvilken reaksjon Internett trollingen deres hadde forårsaket.

 

Hørte også fra en annen kilde at en gruppe Norske "terrorister" vil ankomme Gardermoen snart - de har fått noen ledige seter på et Star-Tour charter fly fra Tyrkia.

Hva de egentlig ville var å forlate krigsdeltagelsen i Syria, men da de luftet dette ble de kalt "pussis" av ledelsen og samtidig var de blakke - da fant de på å si at de ville hjem å lage en terror aksjon - dermed så "behold de sin ære" og fikk betalt hjemreise.

Når de blir arrestert ved ankomsten har de en god unnskyldning.

 

:rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nyeste råd fra politiet: Ikke spre frykt på sosiale medier

- Tidligere erfaringer viser at enkelte personer dessverre kan utnytte

situasjoner som dette til å spre informasjon som ikke stemmer. Folk bør

blant annet være skeptiske til rykter på sosiale medier, og heller

forholde seg til verifisert informasjon fra politi og andre myndigheter, skriver politiet i en melding.

 

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet

 

litt viktig å legge skille på personlige meninger og fakta. spesielt i en slik tråd som dette

Den informasjonen som kommer fra myndighetene er svært forvirrende. Noen sier at vi må leve som normalt, mens andre forteller at terroristene kan være her allerede. Så skal vi leve normalt, men hele tiden ha i bakhodet at enhver muslim plutselig kan drepe oss?

 

ja det er som jeg sa tidligere at politiet og staten vet meget godt hva dem driver med men jeg mener at vi skal være djævelskt glade for at vi i det hele tatt har fått advarsel ;)

 

world trade senterne fikk ikke noe advarsel (ikke som jeg vet om)

 

vi skal leve normalt fordi vi er en veldig sterk nasjon med høy intelligens og god utvikling og dermed har vi muligheter til å forsvarre oss og finne utav det før det skjer noe.

 

hva tror du om alle hadde plutselig reist til nord norge fordi det nesten ikke er folk der oppe. da hadde islamistene endra planer og norge ikke fått noe varsel og mange hadde kanskje daua istedenfor at man kunna hatt sjangs til å avverge situasjonen.

 

så ja lev normalt men ja det er en frykt og ja politiet leker litt med det norske folk samtidig som de sikrer at terroristene holder på samme plan slik at vi kan få stoppet dem

Lenke til kommentar

 

Om man kan nekte normenn å bruke narkotika eller kjøpe sex i utlandet må det da ihvertfal være mulig å nekte dem å utføre drap i utlandet i regi av andre en det Norske Forsvaret.

 

(med forbehold om at jeg er usikker på hvordan det er med narkotika i utlandet)

 

Hvordan skal du klare å nekte noen å kjøpe sex eller narkotika i utlandet? Lever du på en annen planet enn oss andre?

 

 

Dette er fillesaker som selvsagt (!) bør ha lav prioritering av politiet. Likevel lar det seg fint gjøre om man har et etteretningsorgan som dokumenterer det, slik som da Dagbladet (?) tok på seg politiets jobb og sørget for at Bjørn Hoksrud (FrP, surprise!) ble den første og eneste som er straffet for sexkjøp i utlandet så langt.

 

Drap, massakre og terrorisme er en helt annen divisjon som vil ha en helt annen prioritering. At vi lever i et land som har straffet folk for å kjøpe sex, men ikke folk som har deltatt i terrorhandlinger er absurd. Hvorfor skal ikke de som kutter strupen på noen bli straffet som om det skjedde i Norge, når de som kjøper sex blir det?

 

(om de blir tatt med buksene nede, men heldigvis er ikke dette øverst på politiets prioriteringsliste)

 

I verste fall risikerer de nå et dialogmøte med politiet og litt trivelig prat over kaffe og småkaker, pluss at de havner på listen til PST over potensielle terrorister. Noen ganger er ikke dialog løsningen....

Lenke til kommentar
ja det er som jeg sa tidligere at politiet og staten vet meget godt hva dem driver med men jeg mener at vi skal være djævelskt glade for at vi i det hele tatt har fått advarsel ;)

world trade senterne fikk ikke noe advarsel (ikke som jeg vet om)

 

vi skal leve normalt fordi vi er en veldig sterk nasjon med høy intelligens og god utvikling og dermed har vi muligheter til å forsvarre oss og finne utav det før det skjer noe.

 

hva tror du om alle hadde plutselig reist til nord norge fordi det nesten ikke er folk der oppe. da hadde islamistene endra planer og norge ikke fått noe varsel og mange hadde kanskje daua istedenfor at man kunna hatt sjangs til å avverge situasjonen.

 

så ja lev normalt men ja det er en frykt og ja politiet leker litt med det norske folk samtidig som de sikrer at terroristene holder på samme plan slik at vi kan få stoppet dem

 

 

Jeg tror du lever i din egen fantasiverden.

 

Fasinerende att du har så god tiltro til det Norske politiet, hvor beredskapen tross alt står på stedet hvil siden 22 juli. (Dette kommer fra Beredskapstroppens leder Anders Snortheimsmoen) Det var NULL NIKS som fungerte som det skulle under 22 juli, hvor alt som kunne gå i dass, gikk i dass. Overfylt jolle som nesten sank, beskjeder som ikke kom frem, bl.a om bilen som breivik kjørte ned fra regjeringskvartalet til utøya. Politi som dirigerte trafikk mens skyting pågikk. Så har vi Politimestere som Sissel Hammer, jeg trenger ikke si mer. De som så dette kvinnemennesket på TV dagene etter terroren forstår vel hva jeg mener. Helt utrolig att slike folk sitter i slike stillinger.

 

Det vi så 22 juli, var en forsmak på hvordan ting kommer til å se ut om det blir en større terroraksjon i Norge.

 

Høy intelligens og utvkling stopper ikke selvmordsbombende jihadister i å sprenge seg selv og andre folk i lufta. Hva har egentlig høy iq oppi dette å gjøre?

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...