Gå til innhold

TEST: Asus ROG Swift PG278Q


Anbefalte innlegg

Det har fullstendig revelusjonert spilling for min del , så jeg sier defintift at det er verdt et kjøp. Spill som knapt har vært spillbare for meg grunnet screen tearing og stuttering går så glatt nå at jeg knapt kan tro det. Fargene er ikke like gode som IPS skjermen min, men blant TN paneler tror jeg nok dette må være det beste jeg har vært utfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt se hvordan du skal få noe mindre microstuttering :hmm: I hvert fall ikke om du sammenligner mot normale sammenhenger uten v-sync.

 

Sammenlinger du mot et tilfelle med V-SYNC så vil det nok bli en del mer smooth, og mindre inputlag, ja kanskje til og med mindre microstuttering (uten at jeg helt ser hvorfor så er jeg åpen for at det fort kan være tilfelle).

 

Det er jo strengt talt bare en forbedret form for V-sync hvor du slipper å vente på skjermen. Hvordan det skal forbedre at skjermkortet tidvis veksler mellom å bruke lang og kort tid på å rendre en frame ser jeg ikke helt. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan du skal få noe mindre microstuttering :hmm: I hvert fall ikke om du sammenligner mot normale sammenhenger uten v-sync.

 

Sammenlinger du mot et tilfelle med V-SYNC så vil det nok bli en del mer smooth, og mindre inputlag, ja kanskje til og med mindre microstuttering (uten at jeg helt ser hvorfor så er jeg åpen for at det fort kan være tilfelle).

 

Det er jo strengt talt bare en forbedret form for V-sync hvor du slipper å vente på skjermen. Hvordan det skal forbedre at skjermkortet tidvis veksler mellom å bruke lang og kort tid på å rendre en frame ser jeg ikke helt. :)

 

flere fps er nok mere fordel enn "halvparten fps" og mindre microstutter. over 120fps er ikkje alltid lett med 1 stk skjermkort i krevende spill, med mindre man liker på spille på LOW settings da.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke helt se hvordan du skal få noe mindre microstuttering :hmm: I hvert fall ikke om du sammenligner mot normale sammenhenger uten v-sync.

 

Sammenlinger du mot et tilfelle med V-SYNC så vil det nok bli en del mer smooth, og mindre inputlag, ja kanskje til og med mindre microstuttering (uten at jeg helt ser hvorfor så er jeg åpen for at det fort kan være tilfelle).

 

Det er jo strengt talt bare en forbedret form for V-sync hvor du slipper å vente på skjermen. Hvordan det skal forbedre at skjermkortet tidvis veksler mellom å bruke lang og kort tid på å rendre en frame ser jeg ikke helt. :)

 

flere fps er nok mere fordel enn "halvparten fps" og mindre microstutter. over 120fps er ikkje alltid lett med 1 stk skjermkort i krevende spill, med mindre man liker på spille på LOW settings da.

 

SIterte du riktig nå? :p

Til han som har hatt SLI på de fleste generasjoner siden 2004 da det ble lansert, og som sitter med 3-way SLI nå? :wee:

Jeg tror ikke du finner noen som er så enig i at det helt klart er verdt det. :w00t:

 

Var i hvert fall ikke meningen å gi inntrykk av at jeg synes SLI ikke er verdt det mange ganger over. Uten at jeg tror det endrer det faktum at jeg ikke tror G-sync hjelper på akkurat dette dessverre. (selv om det løser andre problemer)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Ble nok litt svimmel av en øl forran swiftskjermene gitt :p

 

Skulle jo sitere mr

RamGuy :D

 

Hvordan er Swiften i forhold til Qnixen?... Sitter jo med Yamakasien og lurer på oppgradering. Du har jo en temmelig lik skjerm, så er det noen her som vet om det er verdt det så må det være deg. (Selvom du alltid sier ja så lenge det er bedre og nyere :p )

Lenke til kommentar

 

 

Ble nok litt svimmel av en øl forran swiftskjermene gitt :p

 

Skulle jo sitere mr

RamGuy :D

 

Hvordan er Swiften i forhold til Qnixen?... Sitter jo med Yamakasien og lurer på oppgradering. Du har jo en temmelig lik skjerm, så er det noen her som vet om det er verdt det så må det være deg. (Selvom du alltid sier ja så lenge det er bedre og nyere :p )

 

 

Har spillt litt BF4 nå, og for å si det slik, så kommer jeg ALDRI til å spille på Qnix igjen :D

 

Skjermen er uberdigg i spill :D Satan å smooth det er :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det korrekt å anta at ULMB fortsatt er å foretrekke for first person shooters?

 

Synes både ULMB @ 120hz og g-sync @ 144hz var like bra i BF4 jeg. Ultrasmooth gikk det.

 

Hmmm... Kanskje ørlitegranne bedre med ULMB, men da får man litt mindre lyssterk skjerm.

 

Swift ER konge, for de som ikkje har skjønt det enda :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arhg!!!! Står at de har på lager hos Netonnet, så bestilte i går, men ENDA ikke fått noen bekreftelse på at varen er sendt. Sucks! Når jeg først har punga ut er jeg rimelig gira på å teste skjermen. Er fortsatt veldig skeptisk til fargene da BenQ skjermen jeg hadde tidligere sugde på nettopp det i forhold til min ips-skjerm. Håper ikke forskjellen er like tydelig mellom Swift og Yamakasien.

Lenke til kommentar

Funker det for Nizzen, funker det for meg. :)

 

Nja. Nizzen likte vel VG278H og den skjermen var jo bare helt jævlig på farger og gamma. Greit å være litt kritisk på det man ser på. :) No Offence Nizzen :cool: :cool:

 

ROG skjermen er helt sikkert bra, får værtfall håpe den er bedre enn de foregående matte 27" til Asus som i mine øyne var fullstendig ræva. Asus sin 24" glossy var dog meget brukbar.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...