Gå til innhold

Container


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe.

 

Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe.

 

Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette....

Hvilke lov skal man se i for å finne ut dette ?

Lenke til kommentar

kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe.

 

Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette....

 

Hvis du støper over, så vil det vel bidra mer til belastningen enn konstruksjon. Må nok heller ha noe som støtter opp skøyten inni tenker jeg.

Lenke til kommentar

 

kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe.

 

Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette....

 

Hvis du støper over, så vil det vel bidra mer til belastningen enn konstruksjon. Må nok heller ha noe som støtter opp skøyten inni tenker jeg.

 

Betong kan bære sin egen vekt over ganske store spenn, spesielt hvis den er armert. Så så lenge du passer på at den har god støtte ned langs sidene (støpe inn på sidene også), så vil den kunne bære seg selv godt. Men det kommer jo an på hvor store containere du skal ha selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Du bør i aller høyeste grad forsterke containernes tak da de ikke er bygd for å ha noe last på taket sitt utenfor bærehjørnene. Planlegger du å fjerne veggene på de slik at alle 4 blir ett rom med en søyle i midten, eller hva tenker du her?

Tenker på å begrave 3-4 containere, legge inn strøm og internett.

 

Dette blir på privat eiendom.

 

Midlertidig-loven bekymrer meg. Jo, jeg kan grave alle ned, uten at noen merker det, jeg bor i skogen.

 

Vi har mange komlokk her hvor jeg bor, som du kan putte kamera i, og bruke som inngang. Bunkerene skal være min 5m inni marka.

 

Men så lurer jeg på om jeg bare skal bruke beting og forsterke betongen..

 

 

Det hadde også vært litt kult hvis jeg kunne brukt NFC for å åpne kumlokket og klatre ned. (Også vifter som blåser inn lyd, og en annen som pumper ut luft.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Nei, nei, men jeg tenkte på for din egen del, containere er ikke solide når de brukes utenfor sitt bruksområde og du bør absolutt forsterke tak for å sørge for at det ikke gir etter eller begynner å bule som vil føre til at strukturen blir deformert som igjen kan ødelegge hvordan du har satt de sammen.

 

Lurer fremdeles på om du planlegger å fjerne veggene?

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Etter innleggene her, så tror jeg at jeg går for betong med armeringsjern, det er mindre mistenksomt enn å kommed med 4 containere.

 

Kan bare skylle på ny septiktank...

 

Har gravemaskiner, og folk som jeg stoler på som kan fikse ordentlig betong.

'

Ledninger til strøm (5 kurser), samt fiber inn.

 

(Jeg kjenner folk med fiberlappen og elektrikkere, så det blir gjort lovlig.

 

Og nei, det skal ikke brukes som nuclear shelter :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...