Gå til innhold

Nokia Lumia 930 tråden


Anbefalte innlegg

Hei Forum

Jeg skummet igjennom dette forumet (men fant ikke noe) for å se om andre opplever den lille, men irriterende tidsforsinkelsen jeg får når jeg "vekker" telefonen ved enten dobbel-tap eller start-knapp og skal hente opp en app som f.ex ligger nederst på start-siden. Det tar for 2-3 sekunder før skjermen lar seg scrolle/swipe etter oppvåkning. Har dere samme erfaring ?

Jeg mener å huske at enten WCentral el WMPoweruser omtalte "an annoying time-lag on startup" da de første gang hadde en "hands-on" med L930.

Ellers? Har hatt den siden den dagen den kom i butikken i Norge, og jeg er superfornøyd med alt, og da mener jeg absolutt alt. L930 har jo blitt litt pepret for dårlig batteri, det forstår jeg lite av. .

Hos meg kjører "alt" hele tiden - dvs 4 mailkontoer hvorav 2 på push, wi-fi, bluetooth, mye fotografering, mye preik, Line, WhatsApp, FB messenger (men ikke FB). Har aldri vært under 50% etter endt dag.

Men siden jeg er på Wi-Fi på jobb og hjemme, står den på 3G i uken og på 4G i helgene.

 

Med hilsen

MrRolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å vurdere sterkt lumia 930 som min første wp. Har i dag iphone og hatt det siden iphone 1. Hatt ein samsung s2 som jeg bytta etter 1 år. så er det noen programmer og tips dere kan gi meg som ny bruker?

 

Er mange gode apps til WP.

 

Du finner orginal eller uorginal app til de fleste kjente appene

wcentral er en god side å bruke når det gjelder wp :)

Lenke til kommentar

Hei Forum

Jeg skummet igjennom dette forumet (men fant ikke noe) for å se om andre opplever den lille, men irriterende tidsforsinkelsen jeg får når jeg "vekker" telefonen ved enten dobbel-tap eller start-knapp og skal hente opp en app som f.ex ligger nederst på start-siden. Det tar for 2-3 sekunder før skjermen lar seg scrolle/swipe etter oppvåkning. Har dere samme erfaring ?

Jeg mener å huske at enten WCentral el WMPoweruser omtalte "an annoying time-lag on startup" da de første gang hadde en "hands-on" med L930.

Ellers? Har hatt den siden den dagen den kom i butikken i Norge, og jeg er superfornøyd med alt, og da mener jeg absolutt alt. L930 har jo blitt litt pepret for dårlig batteri, det forstår jeg lite av. .

Hos meg kjører "alt" hele tiden - dvs 4 mailkontoer hvorav 2 på push, wi-fi, bluetooth, mye fotografering, mye preik, Line, WhatsApp, FB messenger (men ikke FB). Har aldri vært under 50% etter endt dag.

Men siden jeg er på Wi-Fi på jobb og hjemme, står den på 3G i uken og på 4G i helgene.

 

Med hilsen

MrRolf

Har du noensinne prøvd den lockscreen appen som kom for noen måneder siden? Den som gjorde at du kunne velge alternative låseskjemer.

 

Dersom du har gjort det, slett den appen for deretter å starte "barnehjørnet". Slå deretter av barnehjørnet og restart telefonen.

 

Om du faktisk aldri har benyttet denne appen, så kan du alternativt forsøke en soft reset (volume ned + av/på i 10 sek), det er mulig det hjelper. Om det likevel ikke hjelper, så kan en full reset av telefonen være et alternativ, eller så er det en eller annen applikasjon som gjør at telefonen blir slik.

 

Selv opplever jeg det ikke.

Lenke til kommentar

 

Hei Forum

Jeg skummet igjennom dette forumet (men fant ikke noe) for å se om andre opplever den lille, men irriterende tidsforsinkelsen jeg får når jeg "vekker" telefonen ved enten dobbel-tap eller start-knapp og skal hente opp en app som f.ex ligger nederst på start-siden. Det tar for 2-3 sekunder før skjermen lar seg scrolle/swipe etter oppvåkning. Har dere samme erfaring ?

Jeg mener å huske at enten WCentral el WMPoweruser omtalte "an annoying time-lag on startup" da de første gang hadde en "hands-on" med L930.

Ellers? Har hatt den siden den dagen den kom i butikken i Norge, og jeg er superfornøyd med alt, og da mener jeg absolutt alt. L930 har jo blitt litt pepret for dårlig batteri, det forstår jeg lite av. .

Hos meg kjører "alt" hele tiden - dvs 4 mailkontoer hvorav 2 på push, wi-fi, bluetooth, mye fotografering, mye preik, Line, WhatsApp, FB messenger (men ikke FB). Har aldri vært under 50% etter endt dag.

Men siden jeg er på Wi-Fi på jobb og hjemme, står den på 3G i uken og på 4G i helgene.

 

Med hilsen

MrRolf

Har du noensinne prøvd den lockscreen appen som kom for noen måneder siden? Den som gjorde at du kunne velge alternative låseskjemer.

 

Dersom du har gjort det, slett den appen for deretter å starte "barnehjørnet". Slå deretter av barnehjørnet og restart telefonen.

 

Om du faktisk aldri har benyttet denne appen, så kan du alternativt forsøke en soft reset (volume ned + av/på i 10 sek), det er mulig det hjelper. Om det likevel ikke hjelper, så kan en full reset av telefonen være et alternativ, eller så er det en eller annen applikasjon som gjør at telefonen blir slik.

 

Selv opplever jeg det ikke.

 

Mange takk, MoonMan

Ja, jeg har Live Lock Screen - jeg regner med det er den du mener. Jeg gjorde også det stuntet du anbefaler med Kids Corner etter å ha fjernet Live Lock Screen Beta. Dermed er telefonen rask og responsive - vel å merke før at jeg har re-installert Live Lock Screen Beta.

Den kan jeg vente med å installere igjen til den er ute av Beta - så finner jeg meg sikkert noe annet fint til låse-skjermen i mellomtiden evt bare et bilde uten alt for my krims-krams. Det viktigste for meg er å kunne lese oppkommende avtaler i kalender - det kan uansett Live Lock Screen bare vise en og en av om gangen.

 

Men takk !

 

MisteRolf

Lenke til kommentar

Hei

Har en nokia 930, så lurer jeg på par ting.

Jeg får ikke til å åpne video snuter på vg eller dagbladet, får bare invalid source, men video reklamer på dagbladet starter automatisk uten problem. Jeg får heller ikke åpne doc vedlegg jeg får på mail, får beskjed at filen er skadet, men ingen problem å åpne iphone eller pc. Er det feil jeg må leve med eller er det noe galt med wp 8.1 på telefonen min?

Endret av locoboy
Lenke til kommentar

Sitter å vurdere sterkt lumia 930 som min første wp. Har i dag iphone og hatt det siden iphone 1. Hatt ein samsung s2 som jeg bytta etter 1 år. så er det noen programmer og tips dere kan gi meg som ny bruker?

har en lumia 930 telefonen den kan ikke spille av video fra diverse internett sider og den kan ikke åpne docx dokumenter noe jeg trenger til jobb, så disse ting gjør at jeg må tilbake til iphone.

Lenke til kommentar

 

Sitter å vurdere sterkt lumia 930 som min første wp. Har i dag iphone og hatt det siden iphone 1. Hatt ein samsung s2 som jeg bytta etter 1 år. så er det noen programmer og tips dere kan gi meg som ny bruker?

har en lumia 930 telefonen den kan ikke spille av video fra diverse internett sider og den kan ikke åpne docx dokumenter noe jeg trenger til jobb, så disse ting gjør at jeg må tilbake til iphone.

 

 

Min åpner word-filer uten problemer, så her må det være noe rart..

Lenke til kommentar

 

 

Sitter å vurdere sterkt lumia 930 som min første wp. Har i dag iphone og hatt det siden iphone 1. Hatt ein samsung s2 som jeg bytta etter 1 år. så er det noen programmer og tips dere kan gi meg som ny bruker?

har en lumia 930 telefonen den kan ikke spille av video fra diverse internett sider og den kan ikke åpne docx dokumenter noe jeg trenger til jobb, så disse ting gjør at jeg må tilbake til iphone.

 

 

Min åpner word-filer uten problemer, så her må det være noe rart..

 

fant problemet. tror det er icloud som tuller litt her, ordnet en outlook email konto og der kan jeg åpne docx uten problemer, men ikke via icloud mailen....snedig..

Lenke til kommentar

Men så dukket opp en irriterende ting til. Lumia tar 2 bilder, en i lav og en i høy oppløsning og når jeg synker mobilen med pc så får jeg dobbelt opp med bilder:( det er mulighet å gå gjennom bilder først og slette men det er så utrolig tungvindt.

 

Noen gode tips til det problemet?

Du har jo ett valg om å bare ta bilder i 5 mp oppløsning da.. Da slipper du "problemet" med 2 bilder

Lenke til kommentar

Hei

Har en nokia 930, så lurer jeg på par ting.

Jeg får ikke til å åpne video snuter på vg eller dagbladet, får bare invalid source, men video reklamer på dagbladet starter automatisk uten problem. Jeg får heller ikke åpne doc vedlegg jeg får på mail, får beskjed at filen er skadet, men ingen problem å åpne iphone eller pc. Er det feil jeg må leve med eller er det noe galt med wp 8.1 på telefonen min?

I nettleseren din, gå til innstillinger og bytt fra "mobilversjon" til "skrivebordsversjon". Da får du åpnet snuttene på vg.no og db.no (det fungerer i hvert fall hos meg).

Lenke til kommentar

Det spørs om jeg ikke ryker på en 930 i løpet av uka. Solgte min 1520 for en ukes tid siden og rocker for tiden en nokia 6233 :p Egentlig hadde jeg tenkt å vente til black friday / desember / romjula / nyttårssalg, for å se om det kom noen supertilbud på ny telefon, men får se i løpet av uka om jeg slår til. Det er dessverre fremdeles enkelte ting med windows phone jeg savner/er misfornøyd med som gjør at jeg ser tilbake mot androidcampen og mot en z3 compact. Blant annet muligheten til å justere volum på alarmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...