Gå til innhold

Nokia Lumia 930 tråden


Anbefalte innlegg

Du mistet interessen min når du ikke forstod hvorfor den tar 5mpx og 16mpx bilder. Det er noe som heter å lære seg ting. Det har du ikke gjort. Kos deg med Android.

Jo da jeg har lest begrunnelsen her: http://www.microsoft.com/en-us/mobile/support/faq/?action=singleTopic&topic=FA142422 men jeg synes fortsatt at de skulle ha gått for "single image". Og hvis jeg husker så har man ikke muligheten til å endre på det i instillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk igår demonstrert at å låne bort telefon, drikke og Nationaltheatret ikke er en god kombinasjon. Ikke i det hele tatt. Fikk en liten tåre i øyet når jeg så min fantastisk L1020 ake nedover rulletrappa på National. Ble ikke mye bedre når jeg hørte ekkoet av smellet i det aketuren var over. :scared:

 

Så en ny fhøn må inn i hus. L1020 var min første WP, og var strålende fornøyd med den. Beste telefonen jeg har hatt. 2000,- for det vindunderet er det beste kjøpet jeg har gjort. Mye bedre enn det til 6000,- to måneder før med HTC og M8.

 

Å nå snuser jeg på 930. Ihvertfall en ny WP. Er det fortsatt den beste WP på markedet, løp og kjøp? Eller bør jeg vente i noen uker på ett nytt vidunder? Har mulighet til å få låne en telefon et par-tre uker isåfall.

 

- Mr. P

Endret av Pj0ter
Lenke til kommentar

Har fått meg selv litt småinteressert i WP8 igjen, så jeg kikka litt på Lumia 930. Men jeg blir meget skeptisk når jeg leser all dårlige omtalen om svakt batteri.

 

http://www.anandtech.com/show/8441/nokia-lumia-930-review/6

 

her f.eks, halvparten av batteriet som på Galaxy S5, en telefon som langt fra imponerte meg med batteritid når jeg hadde den.

 

Hvordan opplever dere det som allerede har telefonen?

Lenke til kommentar

Har fått meg selv litt småinteressert i WP8 igjen, så jeg kikka litt på Lumia 930. Men jeg blir meget skeptisk når jeg leser all dårlige omtalen om svakt batteri.

 

http://www.anandtech.com/show/8441/nokia-lumia-930-review/6

 

her f.eks, halvparten av batteriet som på Galaxy S5, en telefon som langt fra imponerte meg med batteritid når jeg hadde den.

 

Hvordan opplever dere det som allerede har telefonen?

Hva forventer du ?

 

Min 930 har jeg ca 60% etter endt dag. Det inneholder surfing, facebook, litt tale og sms.

Hvor lenge batterier holder kommer veldig ann på hvordan du setter opp telefonen. 4G suger strøm, spesielt når du ikke har 4G dekning. Osv.

 

Ser de skriver at telefonen blir varm ved surfing, dette er blitt løst nå, min fikk iallefall bedre batteritid etter siste oppdatering.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg forventer at en telefon holder til kvelden med middels bruk, noe som selvfølgelig er vanskelig å definere. Men min S5 var på rundt 30%+ når det ble kveld, så det vil sikkert si at denne ikke holder en hel dag med min bruk.

 

Jeg synes forøvrig det er snodig at Lumia 1520 holder nesten 3 ganger så lenge med 1000MAh større batteri og 1" større skjerm. Resten er jo helt likt.

Lenke til kommentar

Jeg har 930 som telefon via jobben, og har to eposter med push på hele tiden. 4G står på uten at det er fantastisk dekning. Ringer det som trengs Ifbm jobben, surfer litt osv. Jeg opplever at den holder 3 dager hvis det ikke er altfor mye som skjer. Fikk min etter at oppdateringen til cyan var ute i alle fall, så jeg har ikke merket noen varmeproblemer. Må si jeg er fornøyd med batteriet, og telefonen ellers er bare knall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg ble litt skuffet da jeg i går var på Elkjøp og Expert for å se på Lumia telefoner.

 

Jeg trenger en erstatter for min 920, L 930 er for såvidt god å holde i men føler ikke det er noe poeng å "oppgradere" er liksom ikke så mye nytt, dessuten mangler den øyekast noe jeg synes er dumt.

 

L 1520 var gedigen klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal få plass til den i lomma.

 

L 830 var ikke i butikkene så den kunne jeg ikke se på.

 

Det blir en Lumia uansett men er veeldig usikkert usikker på hvem jeg skal velge..

Lenke til kommentar

Merker jeg ble litt skuffet da jeg i går var på Elkjøp og Expert for å se på Lumia telefoner.

 

Jeg trenger en erstatter for min 920, L 930 er for såvidt god å holde i men føler ikke det er noe poeng å "oppgradere" er liksom ikke så mye nytt, dessuten mangler den øyekast noe jeg synes er dumt.

 

L 1520 var gedigen klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal få plass til den i lomma.

 

L 830 var ikke i butikkene så den kunne jeg ikke se på.

 

Det blir en Lumia uansett men er veeldig usikkert usikker på hvem jeg skal velge..

 

 

Det er vel ingen mobiler som får så lite utstilt som Windows. Det kryr jo av Samsung i alle prisklasser osv. Men veldig lite Windows telefoner.

Lenke til kommentar

 

Merker jeg ble litt skuffet da jeg i går var på Elkjøp og Expert for å se på Lumia telefoner.

 

Jeg trenger en erstatter for min 920, L 930 er for såvidt god å holde i men føler ikke det er noe poeng å "oppgradere" er liksom ikke så mye nytt, dessuten mangler den øyekast noe jeg synes er dumt.

 

L 1520 var gedigen klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal få plass til den i lomma.

 

L 830 var ikke i butikkene så den kunne jeg ikke se på.

 

Det blir en Lumia uansett men er veeldig usikkert usikker på hvem jeg skal velge..

 

Det er vel ingen mobiler som får så lite utstilt som Windows. Det kryr jo av Samsung i alle prisklasser osv. Men veldig lite Windows telefoner.

 

 

Det er akkurat det som er problemt. Tror nok disse elektronikk butikkene kunne solgt mange flere Windows phones vist de feks hadde gjort som de gjør med apple, "ekskusivt område" jeg like egentlig det stilrene designet til windows mer enn apple sitt. Hadde de hatt mange utstillings modeller osv å gjort det litt mer eksklusivt hadde nok salget vært mer enn det er.

 

Ser at du har 1520, er du fornøyd med den? får den plass i lomma osv?

Lenke til kommentar

 

 

 

Merker jeg ble litt skuffet da jeg i går var på Elkjøp og Expert for å se på Lumia telefoner.

 

Jeg trenger en erstatter for min 920, L 930 er for såvidt god å holde i men føler ikke det er noe poeng å "oppgradere" er liksom ikke så mye nytt, dessuten mangler den øyekast noe jeg synes er dumt.

 

L 1520 var gedigen klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal få plass til den i lomma.

 

L 830 var ikke i butikkene så den kunne jeg ikke se på.

 

Det blir en Lumia uansett men er veeldig usikkert usikker på hvem jeg skal velge..

Det er vel ingen mobiler som får så lite utstilt som Windows. Det kryr jo av Samsung i alle prisklasser osv. Men veldig lite Windows telefoner.

Det er akkurat det som er problemt. Tror nok disse elektronikk butikkene kunne solgt mange flere Windows phones vist de feks hadde gjort som de gjør med apple, "ekskusivt område" jeg like egentlig det stilrene designet til windows mer enn apple sitt. Hadde de hatt mange utstillings modeller osv å gjort det litt mer eksklusivt hadde nok salget vært mer enn det er.

 

Ser at du har 1520, er du fornøyd med den? får den plass i lomma osv?

Veldig synd at appene og henger etter og blir lite prioritert med oppdateringer. Windows ville nok fått mer salg om de ble vist mer. Enkelte butikker har ikke en eneste Windows utstillt.

Jeg har tvilling kort. I sommer ble 1520 for stor, men nå som høsten dr her og vinteren kommer har jeg jakke og den får fint plass i innerlomma på jakka. Så nå blir det til at den blir mer brukt utenfor huset. I sommer ble det til at jeg brukte den når jeg var hjemme.

Lenke til kommentar

Fikk min orange 930 idag. Meget godt førsteinntrykk, WP har kommet langt siden jeg prøvde det sist for over 1 år siden. Også godt fornøyd med at demovare viste seg å kun være skadet emballasje, så da sparte jeg 500kr :)

 

Jeg har lagt merke til at den blir fort varm da, og batteriet har jeg ikke fått testa enda siden den ligger og lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...